Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 798
Som alle har fått med seg, har det vært en idol-sessong i Norge nå, hvor "Kjartan" vant. De fleste klarer å høre hvor tamt det er når Kjartan synger "sorry seems to be the ? word" (husker ikke sangtittel). Han virker veldig umusikalsk og tam, det er noe som mangler.

Men dommerne, tør de se det? Neida. Her sier de at det finnes bare en Margaret og en Kjartan, og at de har et særpreg, jo, sant nok, Margaret synger surt, og Kjartan synger tamt. Bra særpreg dette.

Hva synes dere? Er dommerne for milde mot deltakerne? Du hører omtrent ikke et vondt ord i de siste programmene.

Enten blir jeg hardt flamet nå, ellers får jeg litt medhold
Dommerne burde hvertfall spart seg for det som de gjorde helt i begynnelsen - nemlig å drite ut dem som sang så jævlig. Det var jo slik at de gren når det kom ut igjenn, fordi at dommerne hadde vert så frekke mot dem. Og verst av alle dommerne som var med var jo seff Jan Fredrik Karlsen, eller hva det var han kallte seg.

Anyway, så gjorde både Kjartan og Margaret det dårlig på finalen, men Margaret har faktisk gjort det bra før. Kjartan derimot har alltid vert litt tam.

Var dette medhold, eller ble du flamet?
Enig, de var så fokusert over å gjøre et morsomt show ut av Idol, noe programlederne prøvde, at dommerne såret deltakerne, i steden for å bare si "desverre, du er ikke den vi leter etter" eller noe som "du er ikke god nok". Hadde ikke det funket mye bedre?

Det som er værst er på finalen og world idol, hvor de har en top10 liste over tullinger.
Alle vet hva de går til da de melder seg på.
Opprinnelig postet av mcaroni
Alle vet hva de går til da de melder seg på.
Vis hele sitatet...
Greit nok at alle vet hva de går med på, men dommerne trenger da vel ikke og drite ut alle som kanskje ikke klarer og synge så bra. Hva er vitsen med det ? Kommer det noe godt ut av det ?
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Jeg tror at etterhvert så (selvfølgelig) ser ikke dommerne på deltakerne som "hvemsomhelst" lenger. Og da mister de makten sin, og blir ikke tøffe nok til å si egentlige meninger...
btw: Programlederne er virkelig teite! helt sløkket
Grunnen til at dommerne blir snillere etterhvert er helt sikkert fordi de skal tjene penger på "idolene" senere. Karlsen blir jo manager for vinneren, og da ville det vært dumt å drite ut denne i sendingene før finalen.
Nå er jeg ingen stor Idol-fan, snarere tvert imot. Men for meg virker det som om seerne er problemet. De som virkelig har noe å komme med ryker ut med en gang teenagere og youngsters setter i gang med mobiltelefonene sine. Det er vanskelig å bli likt av alle, men her balanserte Kurt en hårfin jegermarsj inn i alles hjerter i fjor.
Herrejesus, kanskje dommerene på Idol er for snille, men her på nFF resulterer snart Idol-snakk i rødt fuckings kort.