Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 814
På domenet mitt har jeg MySQL med en database (får ikke opprette flere), kan jeg kjøre flere script (?) på samme database? Kjører phpBB2 der nå og har lyst å kjøre et gjestebok script også.
Sist endret av devotio; 4. april 2004 kl. 10:01.
Du kan ha rikelig med tables i hver database så lenge du har diskplass. Heter forresten "MySQL-databasespørsmål".
på en database kan du kjøre alle scriptene som ligger på hotscripts. Du lager bare prefiks i tabellen som _phpBB , _Coppermin, _Mambo og videre. Det skal du ikke være redd for!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
fr3ak: Hva er tungvindt? Bare en database? Nei, det vil jeg ikke si. Hva baserer du det utsagnet på? Det finnes mange servere, både i business og privat sammenheng som kun gir ut en database til de forskjellige brukerne. Trenger jo ikke mer enn det.

OrIx: Jepp, men er ikke "phpbb_", "mambo_" bedre prefix?
Kan godt hende det, selv høyreklikker jeg bare i mysql/data mappa og lager en ny mappe som blir en ny database. Men på eksterne så er det greit slik.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Ja, som oftest bruker jeg flere databaser som deg på mine egne servere og de jeg bruker i forretningsammenheng. Fordi jeg kan. Hadde jeg ikke hatt muligheten til dette hadde det vært helt ok med kun en database til hver bruker. I f.eks Oracle er det mer vanlig med kun ett skjema (database) til hver bruker, istedenfor - som ofte i MySQL - å ha mange databaser.