Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 644
Her er 4 layouts til 4 magasiner.
Jeg har fått beskjed om at typografien må "strammes opp"
Så, hvordan kan jeg best mulig "stramme opp" typografien.
Så her gir jeg dere fritt utløp til å kritisere, ser du noe du ikke liker så for guds skyld si det.

Håper jeg kan tilate meg å vise litt hud på det ene coveret, Vi er jo tross alt i propaganda industrien og alle vet jo hva som selger der.

Ps: Om dere gidder kan dere gjerne laste de ned og tegne over med rød strek,
På forrhånd mange takk.
Sist endret av Epicgraphic; 25. januar 2010 kl. 13:46.
Forsøk å begrense antall typesnitt på hver forside. Eller bruk forskjellige varianter av samme snitt. Og sett opp et grid-system som du følger når du plasserer tekst.
Sist endret av ZrP; 25. januar 2010 kl. 14:28.
Bruker en 6 spalters grid horisontalt og vertikalt
Har brukt Bold, Black og normal versjon av Helvetica,
Og diversje andre som Coverheads.
(Ja jeg vet at den er overbrukt, men den er en av de få fontene som kan brukes til alt.)

Plan B: Jeg følger kunn griden vertikalt og forsøker å finne linjer i bildet jeg kan forsøke å samkomponere med, Høres det ut som en slagplan?
Sist endret av Epicgraphic; 25. januar 2010 kl. 14:35.
Det finnes massevis av andre og mye bedre alternativer enn Helvetica, det er sannsynligvis det kjedeligste valget som er mulig å gjøre. Prøv å søke litt, f.ex. http://www.google.com/search?q=best+magazine+fonts gir massevis av mer spennende valg. Noen kjappe forslag til klassiske grotesker er f.ex. Futura, Univers, Gotham, Scala Sans, Franklin Gothic, Avenir, Trade Gothic, Frutiger... Men kanskje du skulle se på andre ting enn bare grotesker? Det er massevis av antikvaer som er veldig tøffe i store typer.

Et tips kan også være å prøve å dra inn knipingen noen hakk, ganske mange fonter vil funke bedre både i brødtekst og overskrifter når de er litt tightere enn standard, men spesielt jo større typene blir, man trenger ikke på langt nær like mye luft da.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Nå som typografidelen ser ut til å være dekket; du bør granske for skrivefeil. Comming -> Coming osv. Skrivefeil på et cover er omtrent det siste du skal gjøre, sånn samtidig med å begrense deg til kun å bruke Papyrus og Comic Sans.

Ang. huden bør ikke dette være noe problem.
Jeg har fjernet Papirus og Comic sans fra systemet mitt for lenge siden.
Hva fonter angår går jeg for Bok antikva og helvetica, siden jeg ikke har tid ork.
Franklin gothic hadde vært en god ide mulig at jeg prøver det ut.
Og ja jeg har Knepet, sperret og optisk justert teksten.
Men det er mer selve plaseringen mellom coverlinene, i forrhold til hverandre og bildene jeg fremdeles er usikker på.
Takk for at du gjorde meg oppmerksom på skrivefeilen, det hadde vært temmelig driti ut ja.
Sist endret av Epicgraphic; 25. januar 2010 kl. 20:09.