Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1654
Hallo!

Jeg hadde tenkt å spille noen spill på den nye mac'en min da jeg kom over et litt kjedelig problem. Når jeg prøver å installere spillene får jeg en feilmelding om at programmet ikke støtter min versjon av Windows. Se vedlagt bilde:

http://bildr.no/thumb/719258.jpeg

Spillene jeg har prøvd å installere til nå er Singularity og Battlefield BC2. Er det faktisk sånn at jeg ikke kan spille disse spillene i Windows 7? Så ikke noe valg om å få 32-bit når jeg installerte Windows akkurat. Andre spill som Starcraft 2 og alt jeg har prøvd fra Steam fungerer fint. Maskinen er en Macbook Pro i7.

Ting jeg har prøvd:
Kjøre installeren i kompatibilitetsmodus.
Kjøre installeren som administrator.


Noen tips som kan gjøre min søndag morsommere mottas med takk
Begge de spille fungerer perfekt på min W7 64bit pc :O

Men se om det er 2 install filer på cdene, hender det er det.
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Finner ingen ekstra installere, nei =/
Kan kanskje ha noe med at du bruker en Mac med Windows?
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Hm, nå har jeg kjørt en ny installasjon av Windows og problemet er der fortsatt. Fun fact: Nå får jeg samme feilmelding hvis jeg prøver å installere Operation Flashpoint DR, som fungerte fint på forrige installasjon. Finner ingen gode svar på Google heller, men det kan virke som flere mac-brukere har samme problem.
Feilmeldingen dukker også opp når installasjonsfilen er korrupt. Funker de på andre Windows-maskiner for eksempel?
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Feilmeldingen dukker også opp når installasjonsfilen er korrupt. Funker de på andre Windows-maskiner for eksempel?
Vis hele sitatet...
Har brukt de på andre maskiner før ja, inkludert denne maskinen før reinstall av os. Har nå dette problemet på samtlige installasjonsfiler virker det som. Etter litt googling virker det som om det kan være et problem med gamle 16-bits installasjonsprogrammer?
Skal ikke være 16-bit installasjonsfil på de der, da hadde ingen greid å installere det på Windows 7 64-bit (som ikke har 16-bit-støtte).

edit: Donkeybrain: Utdyp? Hvorfor er det fail?
Sist endret av Nichotin; 12. september 2010 kl. 13:30.
Sitat av ZrP Vis innlegg
Har brukt de på andre maskiner før ja, inkludert denne maskinen før reinstall av os. Har nå dette problemet på samtlige installasjonsfiler virker det som. Etter litt googling virker det som om det kan være et problem med gamle 16-bits installasjonsprogrammer?
Vis hele sitatet...
Skal vi se... jeg har sett problemet på harddisker eller lagringsmedium med skader, jeg har sett det der kabler har vært skadet, det kan komme av dårlig ram, varm harddisk, hyperaktive antivirusprogram... feillisten er imponerende lang når det kommer til akkurat dette, men jeg tror du kan stryke skjermkort, mus og tastatur fra mulighetene.
Hadde en boks en gang vi fikk variabel CRC på samtlige filer (selv når vi loopet CRC check på filen så fikk vi variable verdier) -- viste seg å være en minnebrikke.

Det første jeg ville sjekket. Harddisk kan stort sett eksludere om du installerer fra CDROM etc. (ikke eksluder denne 100%, men ikke det første jeg hadde sjekket såfall.)
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Tja, disken verifiserer fint i OS X hvertfall. Ikke sett tegn til feil på den ellers heller. Maskinen er jo knapt noen dager gammel så jeg vet ikke om det kan være fabrikasjonsfeil på den jeg ikke har oppdaget enda. Fleste innstallasjonene jeg har prøvd er via iso-filer i daemon tools. Har heller ikke innstallert antivirus e.l.
Det er iallefall ikke noe feil på selve spillene, alle disse burde fungere fint og knirkefritt.

Mao sitter du igjen med tre ting som kan har problemer uansett :

1. Mediet du installerer fra (Enkelt å teste ved å bruke en annen maskin).
2. Installasjonen du sitter på (Forøvrig, testes fint på samme måte som over)
3. Maskinen du sitter på (Vi snakker jo om en Mac av noe slag, de dør jo dersom du puster tungt på de, ja jeg har en selv).
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Jeg tror det må være en sammenheng med at jeg bruker Mac/Boot Camp, men jeg kommer egentlig ikke på noe særlig mer jeg kan gjøre med det. Vet at mediet og installasjonene fungerer fint på andre maskiner. Kommer egentlig ikke på noen flere tiltak jeg kan gjøre for å prøve å løse det, så jeg får vel klare meg uten inntil videre.
Du kan installere det på en annen maskin (kanskje også en Virtuell Maskin på den samme) og kopiere over det du har installert. Må kanskje eksportere .reg settings og.
Sitat av ZrP Vis innlegg
Jeg tror det må være en sammenheng med at jeg bruker Mac/Boot Camp, men jeg kommer egentlig ikke på noe særlig mer jeg kan gjøre med det. Vet at mediet og installasjonene fungerer fint på andre maskiner. Kommer egentlig ikke på noen flere tiltak jeg kan gjøre for å prøve å løse det, så jeg får vel klare meg uten inntil videre.
Vis hele sitatet...
Merkelig. Har ingen slike problemer selv. Har aldri hørt om lignende problemer fra andre som bruker Windows 7 på Mac for blant annet spilling.

Har du forsøkt en annen Windows 7 innstallasjon?
Sist endret av danielsk; 12. september 2010 kl. 15:24.
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Du kan installere det på en annen maskin (kanskje også en Virtuell Maskin på den samme) og kopiere over det du har installert. Må kanskje eksportere .reg settings og.
Vis hele sitatet...
Ja, det er en mulig løsning. Har vurdert å teste Windows Virtual PC også, men det løser jo ikke problemet som ligger i bunn. Det rare er at ting som lot seg installere før jeg tok en reinstallasjon av Windows 7, nå gir meg samme feilmelding som de to spillene jeg snakket om i første post.