Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2607
I det siste har jeg diskutert emnet dosering av rusmidler ganske inngående med en venn av meg. Han er ganske viderekommen når det gjelder bruk av rusmidler, ja noe mer viderekommen enn meg selv. Før hadde jeg en teori om at hvis man hadde X antall tabletter, burde man hive i seg alle på en gang, og at dette ville gi optimal effekt.

Vennen min mener noe annet. Det er viktig å "legge grunnlaget" sier han. Med det mener han at om man har en gitt mengde av et stoff, bør man fordele det på tre inntak, hvorav de første to inntakene er en lav dose, og det tredje inntaket en høy dose. Man vil da få en gjevnere effekt, som varer lengre, samtidig som at man vil huske mere av opplevelsen, og ha bedre selvkontroll. Spesiell mener han at dette er særs viktig ved inntak av benzo eller knips.

Eksempel: Du har 5 tabletter ecstasty. Du har bestemt deg for å ta alle 5 tablettene i løpet av kvelden. Hvordan går du frem? Ifølge vennen min bør dette foregå noe slikt som dette:

(tid)
0:00 - 1 tablett
1:00 - 1 tablett
2:00 - 3 tabletter

Han kan ikke forklare nøyaktig hvorfor dette fungerer bedre enn å putte i seg alle på en gang, men sier noe om at man må "forberede" reseptorene på det som skal skje.

Han hadde også et eksempel ved bruk av benzo, i dette tilfellet Apodorm. La oss si at du har 10 tabletter tilgjengelig (5 mg/stk):

(tid)
0:00 5 mg
0:30 5 mg
1:00 5 mg
1:30 5 mg
2:00 30 mg

Dette ville ifølge ham gjøre minimere faren for blackout samt gjøre at rusen varte mye lengre enn om du hadde stappet i deg alle sammen på en gang.

Tenker dere over hvordan dere doserer rusmidler? Har dere noen teorier om hvordan dette skal gjøres? Synes dette virker interesant jeg.
opptaket vil jo ta lengre tid? så det å legge på når de andre begynner å gå ut høres jo for meg logisk ut? Make him a freak, og få han til å loke frem noe fakta. Selv ser jeg ikek bortifra at han har rett
På den måten vil rusen vare lengre. Tar du alle i ei smæle får du en mer intens, og såklart en kortere rus.

Personlig synes jeg han har rett i at den blir mere "jevn" og behagelig om man fordeler det man skal innta litt utover kvelden. Spesiellt hvis man har tenkt å hive i seg mye.
Sist endret av VinumSabbathi; 12. juli 2010 kl. 18:18.
Så si alt av dop må man "trene" seg opp til å få bra rus, f.eks for de fleste funker ikke hasj, kokain de første gangene.
Tar du brått mye ecstasy, ghb, cola, amf,, førsten gangen går det brått fra ingen rus til død, så det er greit å starte pent og bygge opp ett grunnlag så du tåler "gift" hvis du ikke er helt idiot og fullstendig care og snorter 2g kokain første kvelden,, la kroppen vender seg til hva du hiver innpå.. Hvor mer dop man har har døtte i seg gjennom tia, hvor mer tåler kroppen av nye stoffer og..

Vet ikke, kansje det han mente, starte pent,, men det kan jo også sammenlignes med alkohol, drikker man mye med en gang, blir du brått dårlig før festen har begynt. bedre å fordele litt..
Sist endret av Dillack; 13. juli 2010 kl. 15:12.
Dillack: Dette er jo snakk om folk som har brukt sin del rusmidler allerede, og "går for gull" dvs. ønsker den optimale rusopplevelse, så ofte som mulig.
Sist endret av Doktor Storm; 13. juli 2010 kl. 15:39.
Tror det varierer, minst i mellom to typer. Den ene ønsker det forutsigbart og trygt. Han velger den doseringen som er nevnt her, mest for å kuppe kvelden mens man er på topp. Den andre vil ha impulsivitet og action. Han sluker en stor dose, for så å kræsje fullstendig og gjøre det samme igjen.
Greia med f.eks. MDMA er jo at det ikke er mulig å få noen ny "topp" når man først har vært "oppe". Da er argumentet til vennen min, at hans måte å dosere på, vil gi en så lang "topp" som mulig.
Ok, det høres jo smart nok ut det. Kanskje jeg tester det. Uansett så snakka vi nok om noen forskjellige topper.. jeg mente at han tar en sværing for å slippe nedturen. Når det gjelds maks utnyttelse har jeg ingen tro på at effekten blir større ved annerledes dosering. Det avhenger bare på hvor mye du har tatt tidligere i uka og den generelle formen du er i.
Sist endret av Slapshox; 14. juli 2010 kl. 18:03.
▼ ... over en uke senere ... ▼
wikipedia har svaret på alt eller google Doktor storm vist du ikke skjønte ka han kompisen din snakka om, så snakke han om noe som heter steady state. Det er litt vannskelig å forstå, men vist du setter deg ned å leser om det vil du skjønne det til slutt
Jeg er uenig. Om pillene han tar inneholder mye MDMA (for eksempel 125 mg) så vil han overdosere voldsomt med sine inntakspreferanser. Med bra piller ville jeg tatt én hver time. Med dårligere (for eksempel 60 mg) ville jeg vurdert 00:00 = 2, 01:00 = 1, 02:00 = 2.
Overdose og overdose, denne kompisen min har i perioder spist 30-50 ecstasy-tabletter hver eneste dag i flere uker. Det har han imidlertid sluttet med, og bruker kun en sjelden gang iblandt nå. Likevel ender han som oftest opp med å spise minst 10 tabletter på en kveld, nå. Det med 5 tabletter var bare et eksempel. Jeg regner en pille med MDMA for å være mellom 60-100 mg, og det tatt i betraktning trenger jeg nok mellom 4-6 tabletter på en kveld, enda jeg ikke har utviklet noen enorm toleranse, enda.
Sitat av Doktor Storm Vis innlegg
Overdose og overdose, denne kompisen min har i perioder spist 30-50 ecstasy-tabletter hver eneste dag i flere uker. Det har han imidlertid sluttet med, og bruker kun en sjelden gang iblandt nå. Likevel ender han som oftest opp med å spise minst 10 tabletter på en kveld, nå. Det med 5 tabletter var bare et eksempel. Jeg regner en pille med MDMA for å være mellom 60-100 mg, og det tatt i betraktning trenger jeg nok mellom 4-6 tabletter på en kveld, enda jeg ikke har utviklet noen enorm toleranse, enda.
Vis hele sitatet...
Mellom 30 og 50 daglig?

1. Be han skaffe seg en annen dealer.

2. Be han lese seg opp litt på hva han faktisk putter i seg. Her f.eks http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_basics.shtml

"There is a short period of tolerance after MDMA use. Using MDMA two days in a row is likely to lead to a greatly diminished experience the second day, though spaced 7 or more days apart, this effect is lessened. Some users report noticing reduced effects for up to 2 or 3 weeks after initial use. "
Haha. Så nedlatende du er. Her snakker vi om en kar som faktisk har spist utallige, ja flere tusen tabletter over flere år, av alle forskjellige typer ecstasy-tabletter som har blitt laget, og du antyder at det bare har vært dårlige piller han har spist?

Han er dessuten fullstendig klar over hva han har puttet i seg. Likevel har han blitt såpass hektet på dette stoffet, at han i lange perioder har spist enorme mengder. Det er det som ofte skjer med rusmidler - man blir avhengig. Har du ikke vært avhengig - fint for deg!
Sitat av Doktor Storm Vis innlegg
Overdose og overdose, denne kompisen min har i perioder spist 30-50 ecstasy-tabletter hver eneste dag i flere uker. Det har han imidlertid sluttet med, og bruker kun en sjelden gang iblandt nå. Likevel ender han som oftest opp med å spise minst 10 tabletter på en kveld, nå. Det med 5 tabletter var bare et eksempel. Jeg regner en pille med MDMA for å være mellom 60-100 mg, og det tatt i betraktning trenger jeg nok mellom 4-6 tabletter på en kveld, enda jeg ikke har utviklet noen enorm toleranse, enda.
Vis hele sitatet...
Asså. Tar du 4-6x100mg mdma på en kveld blir du så fjern at du ikke klarer å stå oppreist. 30-50 tabletter hver eneste dag er løgn. End of story.

2x 100mg mdma holder i massevis. Dropp 125 mg, så tar du resterende 70 etter en time. Holder deg gående i hvertfall 6 timer hvis det er over et halvt år siden du tok sist.
Sist endret av Minimal; 29. juli 2010 kl. 22:41.
Sitat av Doktor Storm Vis innlegg
Haha. Så nedlatende du er. Her snakker vi om en kar som faktisk har spist utallige, ja flere tusen tabletter over flere år, av alle forskjellige typer ecstasy-tabletter som har blitt laget, og du antyder at det bare har vært dårlige piller han har spist?

Han er dessuten fullstendig klar over hva han har puttet i seg. Likevel har han blitt såpass hektet på dette stoffet, at han i lange perioder har spist enorme mengder. Det er det som ofte skjer med rusmidler - man blir avhengig. Har du ikke vært avhengig - fint for deg!
Vis hele sitatet...
Var ikke meningen å være nedlatende, mere realistisk. Da synes jeg du kan fortelle kompisen din, som ifølge deg har spist tusenvis av tabletter, at man trenger å "lade opp" etter hver tur. At han etter en tur eller to, har brukt opp mesteparten av serotoninen sin, og at han ikke vil få noe særlig effekt hvis han knipser mange dager etterhverandre. Og nei, jeg har ikke vært avhengig, og kommer nok heller ikke til å bli avhengig av knips. For jeg vet at jeg har det mye mere gøy når jeg turer en gang i mnd, framfor å ture hver dag.

30 - 50 knips pr dag = ca 3 - 5 gram med mdma pr dag. Lykke til med å stå på beina etter 5 gram, :P
Sist endret av The-kid; 30. juli 2010 kl. 01:19. Grunn: Skriveleif
Har pusha 1g reine krystaller iløpet av en kveld (2100-0200) uten å være i fare for å miste balansen eller utilregnelig fjern, og jeg har ikke spist særlig mye MDMA iløpet av livet mitt. Så at 5gram er mulig for en som har høy toleranse på en dag tviler jeg ikke på
Sitat av Pyr0-GonTz Vis innlegg
Har pusha 1g reine krystaller iløpet av en kveld (2100-0200) uten å være i fare for å miste balansen eller utilregnelig fjern, og jeg har ikke spist særlig mye MDMA iløpet av livet mitt. Så at 5gram er mulig for en som har høy toleranse på en dag tviler jeg ikke på
Vis hele sitatet...
3-5 gram, hver dag, i flere uker... Skeptisk...
Sundt er det nok ikke... Men man bygger fort opp ganske heftig toleranse på MDMA. Etter en kveld med 200mg, får jeg 0 funk whatsoever med si 100mg dagen etter. Skal ikke se bort ifra at om man bruker dette daglig må man opp på ganske heftige doseringer både for å i det hele tatt få funk, og ikke minst for å holde formen utover dagen. Dette er ikke Speed.
Det er uforståelig for meg hvordan det går an å bli avhengig av MDMA, stoffet har MINIMALE avhengighetsdannende egenskaper. Sove med en kosebamse ved siden av seg i sengen er mer avhengighetsdannende...
Sitat av Minimal Vis innlegg
Asså. Tar du 4-6x100mg mdma på en kveld blir du så fjern at du ikke klarer å stå oppreist. 30-50 tabletter hver eneste dag er løgn. End of story.

2x 100mg mdma holder i massevis. Dropp 125 mg, så tar du resterende 70 etter en time. Holder deg gående i hvertfall 6 timer hvis det er over et halvt år siden du tok sist.
Vis hele sitatet...
Risikoen for å blir "så fjern at du ikke klarer å stå oppreist" er jo selvsagt tilstede, avhengig av hva pillene man tar, inneholder. Likevel foretrekker ture skikkelig når jeg først gjør det, og da ender jeg ofte opp på rundt 4-6 piller, og en gang tok jeg 600 mg mdma-krystaller. (Forøvrig foretrekker jeg piller over krystaller, men det er et annet tema)

200 mg mdma syns jeg høres lite ut. Av ren mdma har jeg sjeldent blitt "holdt gående" i noe mer enn 4 timer, uansett hvor lenge det var siden sist. Men i de sjeldne tilfellene jeg bare har hatt 200 mg, eller ca. 3 tabletter, har jeg pleid å ta 2 stk først, vente en time, og så ta 1 til, altså omtrent som du foreslår, med 125+70 mg.

Jeg har to nære venner som begge har vært hektet på ecstasty, og har spist opptil 50 tabletter om dagen, i lengre perioder. Jeg har sett galskapen på nært hold, og sett hvor avhengig det er mulig å bli, og hvor loket i toppetasjen det er mulig å bli på dette stoffet. Han som var grunnlaget for at jeg lagde den opprinnelige posten om "Doseteori" spiste forøvrig i en periode 3 tabletter ecstasy hver 2. time, døgnet rundt. Han hadde alarm på mobilen for å huske dette, så han ikke skulle loke og ta mer eller mindre enn 3 stk hver 2. time. I denne perioden jobbet han som rørlegger, og ble etter hvert tvangs-sykemeldt fordi han bare loket rundt omkring på arbeidsplassen med et rør hengende over skulderen, mens han vimset rundt uten mål og mening.

Den andre kompisen min bestemte seg plutselig i ecstasy-rus for at soverommene i leiligheten hans var på "feil side" av leiligheten. Han ville derfor "snu" den. Han satte seg derfor ned og tegnet opp leiligheten slik han egentlig ville ha den, før han fyrte på med enda mer ecstasy og gikk amok med motorsag og slegge for å rive leiligheten innvendig, og bygge den opp igjen. Siden absolutt alt var borte, måtte han sette opp leiligheten på forskalings-jekker, for å holde den oppe. (Fyren er en utrolig dyktig snekker forøvrig, og leiligheten er i dag akkurat slik som han planlagte den, med soverommene på andre siden).

Sitat av The-kid Vis innlegg
Var ikke meningen å være nedlatende, mere realistisk. Da synes jeg du kan fortelle kompisen din, som ifølge deg har spist tusenvis av tabletter, at man trenger å "lade opp" etter hver tur. At han etter en tur eller to, har brukt opp mesteparten av serotoninen sin, og at han ikke vil få noe særlig effekt hvis han knipser mange dager etterhverandre. Og nei, jeg har ikke vært avhengig, og kommer nok heller ikke til å bli avhengig av knips. For jeg vet at jeg har det mye mere gøy når jeg turer en gang i mnd, framfor å ture hver dag.

30 - 50 knips pr dag = ca 3 - 5 gram med mdma pr dag. Lykke til med å stå på beina etter 5 gram, :P
Vis hele sitatet...
Jeg har sett begge to både stå på beina, og gjøre mange andre rare ting, etter 30-50 knips!

Sitat av Pyr0-GonTz Vis innlegg
Har pusha 1g reine krystaller iløpet av en kveld (2100-0200) uten å være i fare for å miste balansen eller utilregnelig fjern, og jeg har ikke spist særlig mye MDMA iløpet av livet mitt. Så at 5gram er mulig for en som har høy toleranse på en dag tviler jeg ikke på
Vis hele sitatet...


Sitat av Pyr0-GonTz Vis innlegg
Sundt er det nok ikke... Men man bygger fort opp ganske heftig toleranse på MDMA. Etter en kveld med 200mg, får jeg 0 funk whatsoever med si 100mg dagen etter. Skal ikke se bort ifra at om man bruker dette daglig må man opp på ganske heftige doseringer både for å i det hele tatt få funk, og ikke minst for å holde formen utover dagen. Dette er ikke Speed.
Vis hele sitatet...
Sunt er det definitivt ikke!

Sitat av Evlogimenos Vis innlegg
Det er uforståelig for meg hvordan det går an å bli avhengig av MDMA, stoffet har MINIMALE avhengighetsdannende egenskaper. Sove med en kosebamse ved siden av seg i sengen er mer avhengighetsdannende...
Vis hele sitatet...
Vel, det er mulig! Ikke mere å si om den saken!