Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 587
Hei.

I dag fikk jeg BenQ XL2430T som jeg hentet på posten. Når jeg hadde koblet denne til, så syntes jeg at skjermen var ekstremt lys. Har søkt rundt på nette, men finner ingen som skriver om colour adjustment til denne skjermen.

Jeg har funnet noe fra en annen skjerm. Men føler ikke at alt stemmer, når jeg er på google feks, så er det mye rosa farge.
Så det jeg lurer på er om det er noen andre her på forumet som har denne skjermen?

Takk for svar.
Ting du kan prøve som vil hjelpe på hver sin måte:
1. Last ned F.lux
2. Nvidia Control Panel -> Digital Vibrance
3. Brightness innstillinger på skjermen
4. Skru på Blur Reduction

Har selv en BenQ XL2420Z, og ble selv overrasket over hvor dårlig skjermen er på farger/kontraster generelt. Dette er fordi den har et TN-panel og ikke et IPS-panel, i motsetning til mange ikke-gaming skjermer.
Jeg har blur reduction av, og brightness på 28. Da blir det helt greit. Leste på google at det er mange som har blur reduction av. Hva burde jeg ha Digital Vibrance på? Den er på 50 nå.
Sist endret av Bob_marley; 5. november 2014 kl. 23:53.
Hvis du har Digital Vibrance på 100, blir skjermen mye mer rød-oransje, og du vil se bedre i mørket. Dette er veldig gunstig hvis du spiller spill der du må ha full kontroll over hva du har foran deg. CS:GO er et eksempel.
Har den på 100 selv.
Sist endret av Hoat; 6. november 2014 kl. 16:32.