Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1871
Hei er 18 år gutt op 73kg og skal på fylla på fredag.

Har dere noen ide om hvor mye jeg skal kjøpe og evt hva jeg skal kjøpe, og hvor raskt jeg må drikke det? tenkte å kjøpe en 6-pack med heineken og kanskje en halv liter med 20% typ vikingfjord, er dette for mye for første gang?

Har røyket en del hasj før og har realtivt god toleranse for det, men jeg vet ikke toleransen min for alko
Cider.

Du kommer til og havne på sykehuset om du kjører Vikingfjord.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
six packen burde være nok første gang. Hvis du liker øl da. Sixpack med cider er lettere å drikke, men magen kommer til å straffe deg ekstra dagen derpå med alt det sukkeret.
Sist endret av Bothrops; 17. april 2023 kl. 18:45.
6-pack med heineken og kanskje en halv liter med 20% typ vikingfjord
Vis hele sitatet...
Ja, det er for mye , drop vikingjorden i hvertfall. Hvis du ikke er vant til alkohol så er det bra å begynne med øl, med cider er det lett å drikke raskere siden du ikke kommer til å hate smaken like mye som øl. Ta det rolig og drikk mye vann.

gamer tip: kjøp en powerrade eller to og ha på rommet ditt, når du er fyllesyk der det jævlig nais med elektrolytter.

kos deg
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror faktisk du hadde blitt tilfredstilt med 3-5 halvlitere. Som en sier over så er cider full av sukker, dog finnes det uten sukker også. Øl er digg, men usikker på om du liker det første gang. Pils, som f.eks Heineken eller corona er bra startområde.
Anbefaler vørterøl. Kanskje noen Munkholm på det drøyeste.

Fra spøk til revolver.
Første gangen jeg fikk tilgang på sprit (Typ 20+ som du har der, endte jeg med å drikke for mye for fort, og kvelden ble avslutta klokka 20.)

Er store variasjoner fra person til person både på hvordan de reagerer på alkohol, og hvor fort de forbrenner det. Er bare prøving og feiling som gir deg noe reelt svar her. Men. Som en tommelfingerregel pleier jeg å drikke ca 1 enhet per time. (1 stk 0,5l)

Sprit smeller fort og hardt. Greit å ikke ha tom mage da dette påvirker hvor fort opptaket skjer. Har jeg ikke spist på forhånd så kjenner jeg det i nøtta etter 2 shots, greit med noe brødmat typ, da dette absorberer. Prøv å ikke legge deg i stigende rus, men om du gjør, prøv å legg deg på siden så du ikke drukner i ditt eget spy.

Øl fyller magen, og man pleier å spy lenge før det blir farlig (Så sant du ikke drikker 6 stk i løpet av time men der igjen- ref, "spy")
Sprit fyller ikke magen på samme måte og man burde derfor være mer forsiktig. Prøv 1 shot, sipp rolig på noe øl i mellomtiden. Åh, forresten, er mange som blir fryktelig dårlige av å blande sprit+øl/øl+vin/sprit+vin osv, undertegnede er en av dem.

Viktigste er egentlig at du ikke drikker for mye, for fort. Jeg kan fint drikke 12+ halvlitere i løpet av en dag til tross for at jeg veier under 70kg, om jeg starter på morningen og drikker til kvelden. 12 øl på 5 timer? Night night. Og at du ikke legger deg i tungt stigende rus. (Ikke dra nedpå 5 shots før du legger deg.)

Dette finner du ut av. Kos deg.
BRAND ∞ STRONG
En flaske hvitvin eller Rosé?
Lav vol%?, kjøp to flasker og spander et glass eller tre.

Det er vår i lufta.
Sist endret av vindaloo; 17. april 2023 kl. 18:56.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du vil ha noe lett å drikke; Bacardi Breezer strawberry 4% alk.
De går.lett ned, og holder nok fint med 6 av dem.

Jeg kunne drikke en masse øl da jeg var ung, men nå blir jeg nesten for full av 6 sånne.

NB: Du blir sikkert rød på leppene.
Selv digget jeg Sourz, godteri og sprit i samme flaske
Fytti helvete så full man ble etter en hel flaske, noen ganger 2.
Akkurat første gangen du drikker er det jævla lurt å droppe sprit, da man fort kan drite seg kraftig ut og bli helt ødelagt. Det skulle jeg ønske jeg gjorde, for første gangen jeg drakk så kjørte jeg på så hardt at jeg våkna på sykehuset dagen etterpå, og det er ikke noe moro. Husker INGENTING av den kvelden.

Cider og rusbrus er helt konge for første gangen. Smirnoff ice er litt dyrt, men det er min favoritt
Breezer er også veldig godt.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Altfor mye. En sixpack heineken eller cider holder i massevis. Du vil merke det allerede etter en flaske eller to så mest sannsynlig trenger du ikke hele sixpacken engang
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dropp spriten!!!
kjøp en 6er smirnoff ice eller en flaske vin. det holder
Jeg hadde kjøpt 2 Heineken, 2 bacardi og 2 smirnoff. Så kan du se hva du liker til neste gang
Bacardi Breezer med mango smak ��
Tull å si at han skal droppe spriten, dette er jomfrufylla og bør huskes. Kjøp deg en Bacardi Razz og sett på en kul film.
Sitat av Antonym Vis innlegg
Tull å si at han skal droppe spriten, dette er jomfrufylla og bør huskes. Kjøp deg en Bacardi Razz og sett på en kul film.
Vis hele sitatet...
Det er vel nettopp derfor han anbefales å droppe spriten.

Få førstegangsdrikkere i 16-20 års alderen som har behov for sterkere saker første gang. For mange holder det med en sixpack.

Skulle du til nøds trenge mer er det alltid en bekjent du kan kjøpe noe av.

Men do you, trådstarter!
BRAND ∞ STRONG
En ting du gjør smart i hvert fall, samme hva du kjøper, er å drikke langsomt.
Ikke bøtt tre øl mens andre er på sin første og ta deg et glass med noe annet nå og da (brus, vann)
Sist endret av vindaloo; 18. april 2023 kl. 15:10.
Sitat av Antonym Vis innlegg
Tull å si at han skal droppe spriten, dette er jomfrufylla og bør huskes. Kjøp deg en Bacardi Razz og sett på en kul film.
Vis hele sitatet...
Sett på en kul film?? Tristeste jeg har hørt..
6pack holder, tviler sterkt du trenger spriten siden det er første gang. i min mening hvertfaall
En billig flaske riesling hvitvin er lett å drikke og kommer til å få deg full. Billigere enn en 6 også, sikkert. Jacob's creek er grei smak for pris.