Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1090
Har søkt på forumet, men fant ingen nyere poster så derfor lager jeg en ny tråd.

Mine to eksterne harddisker (820gb totalt) begynner å få lite plass igjen etter at jeg fikk nylig ny linje. Derfor er jeg på jakt etter en ny ekstern harddisk med 1tb lagringsplass. Prisene ligger rundt 1300,- men det jeg er på jakt etter er erfaringer med diverse merker osv og NTFS system er et must (får vel det uansett nå til dags).

Så, spørsmålet er om det finnes noen som dere der ute kan anbefale til meg? Har nå 2 maxtor disker som har alltid funket perfekt, men funderer på å kjøpe WD neste, smart eller dumt?

Takker

MVH
Trond/Wolfenheart

Edit: burde kanskje være i Hardware delen av forumet? I så fall beklager for feil posting.
Sist endret av Wolfenheart; 9. september 2008 kl. 18:51.
Kjøp Western Digital! Nuff said.

Sjekk ut prisguiden på HW
Har en 500GB WD Elements. Har funket perfekt hittil
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341190
Det er den jeg har brukt nå i et halvt år. Har aldri hatt noe problemer med den.
Sitat av Bravehammer
Kjøp Western Digital! Nuff said.
Vis hele sitatet...

Hmm, min erfaring med western digital er at de ryker rimelig fort, blant de jeg jobber med så er også "wd fy fy"..
Jeg har hatt WD i 2 år! Aldri problemer med min!
Maxtor sine er også ganske fine, god byggekvalitet på de også. Ellers er det ikke mye å ustette på WD heller, selvom myBook er litt "plastikk"
Sitat av Mcmak
Hmm, min erfaring med western digital er at de ryker rimelig fort, blant de jeg jobber med så er også "wd fy fy"..
Vis hele sitatet...
Har hatt flere WD disker, og ingen har konka uten kraftige sammenstøt med laminaten el.l.

Har også hatt Maxtor. Men den ble ødelagt i sekken min. I tillegg skrur de seg ikke automatisk av, sånn som WD sine. Noe som gjør disken veldig veldig varm.
Av alle de diskene jeg har hatt i mitt middels lange liv, så har WD og IBM og Maxtor konket mest. Men det er sikkert bare tilfeldigheter
Har selv erfaring fra en maxtor 3200 500 gb hardisk, noen av de få tingene jeg kan utsette den på er det faktum at stativet for å få den til å stå var tynt, og den skrur seg ikke automatisk på, så må styre med strøm ledninger hver gang pcen skal av. Er litt inne på dette markedet jeg også atm, så kommer til å følge med tråden om noen har noen fine anbefalinger av noe.
Mest sannsynlig går eg for den WD som 2 stykk har linket for ovenfor. Sett på denne før og håper den passer til det den skal brukes til. STORE mengder filmer og serier osv.
Sist endret av Wolfenheart; 10. september 2008 kl. 00:46.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har akkruatt kjøpt meg en WDelements på 1tb. Men jeg får ikke lagt over filer som er over 4 gb. why? tror det er fordi jeg ikke har NTFS system. hvordan får man byttet til det? må man kjøpe ny?
Sitat av vikingen2009 Vis innlegg
Har akkruatt kjøpt meg en WDelements på 1tb. Men jeg får ikke lagt over filer som er over 4 gb. why? tror det er fordi jeg ikke har NTFS system. hvordan får man byttet til det? må man kjøpe ny?
Vis hele sitatet...
Høyreklikk på disker -> Formater -> Velg NTFS.
WD har jeg bare hatt trøbbel med! Maxtorene mine funker perfekt, og lacie er faktisk ikke så galt!!
kk, den sto på NTFS. Men når jeg skal legge over en film feks. på over 4 gb, så kommer det at det ikke er mer diskplass igjen:S me jeg har jo 989gb igjen på disken:S hva kan være problemet`?

Takker for svar
Har en WD Elements 1TB og en LaCie Porsche design sak på 250 GB!
Har ikke hatt problemer med noen av dem! LaCie disken har jeg hatt i ca 1 og et halv år nå, Elements i 3-4 måneder.
Begge kjøpt hos Komplett.
Eneste jeg kan si er at LaCie blir litt varmere enn Elements(denne er for det meste bare lunken) men ingen av de har noen problemer med å gjør i flere dager i strekk, dog man skal helst ikke gjøre dette med eksterne disker, har jeg hørt.
jeg har 2 av denne:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341418

og en eldre en på 500GB aldri hatt problemer.