Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2644
hei, så denne videoen på youtube og lurte på hvordan den fungerer ? noen som hvet ?

http://www.youtube.com/watch?v=aUFYw...e=channel_page

takker!
Oppbygningen er jo forklart i videoen? En slik kan for øvrig lages ved å lage en rakett, putte den inn i et rør og ha en el-tenner innebygd i dette røret - eller rakettkasteren om du vil. Trykk på knappen, el-tenneren antenner rakettens motor og den flyr (forhåpentligvis) ut av det. Trygt? Sannsynligvis ikke.
Sist endret av Hedges; 23. desember 2008 kl. 23:06. Grunn: la til litt ekstra
det står piston: hva er det og hva gjør det...jeg vet jeg ikke kan mye pyro stuff.
og ejection charg.. da gjetter jeg på at det er en liten dose krutt som fyrer av rakketen for så at den tenner ?
eller er jeg helt på jorde ?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Han skjøt den jo ut med lufttrykk.
Altså som startfart.
Mulig det er lufttrykk, men hvis du ser på raketten har den åpenbart antent siden man ser et tydelig røykspor. Kan jo være en kombinasjon?
men hvordan kunne den skyte den ut for så å antenne selve raketmotoeren
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Mulig det er lufttrykk, men hvis du ser på raketten har den åpenbart antent siden man ser et tydelig røykspor. Kan jo være en kombinasjon?
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det det er. Lufttrykk som startfart til raketten.
Da er vi på samme bølgelengde. gymgutt: Jeg vil tippe at rakettmotoren tennes like før lufttrykket kaster den ut av løpet. Jeg ser ikke helt behovet for lufttrykket though, når en god rakettmotor klarer det selv.
ok. finnes det en guide på å lage en sånn en ? eller noe som ligner.. eller hvordan man lager / hvor man kjøper sterke rakketmotorer... og sist men ikke minst kan en raket mottor bære 1kg ekstra ?
Det er mange tråder om produksjon av raketter i pyrodelen her, og det er ikke så veldig vanskelig å lage en enkel rakett. Bla litt igjennom trådene, så får du sikkert noen åpenbaringer
Sist endret av Hedges; 30. desember 2008 kl. 00:43.
Sitat av Up Vis innlegg
Det er akkurat det det er. Lufttrykk som startfart til raketten.
Vis hele sitatet...
jeg må si att konstuksjonen og lyden minner meg utrolig mye om en forbrennings kanon.

problemet er att den er også oppbyggd så og si nøyaktig som en coaxial stempel ventil. men det er umulig da han setter ett lokk på seat'n.

jeg vil si att propan brukes til og gi den start fart og gnisten som antenner gassen går også gjennom en krutt ladning som er i kontakt med lunta.
Sitat av gymgutt Vis innlegg
det står piston: hva er det og hva gjør det...jeg vet jeg ikke kan mye pyro stuff.
og ejection charg.. da gjetter jeg på at det er en liten dose krutt som fyrer av rakketen for så at den tenner ?
eller er jeg helt på jorde ?
Vis hele sitatet...

Piston betyr stempel
sikkert tryggere å blåse en tent rakett ut av løpet enn å forvente at den finner veien selv. Det vil nå jeg tro...
lagd noe av det samme før bare mye enklere verson, tok fyr i et tre som jeg traff 50meter unna eller noe slikt.
er ikke så veldig vanskelig å lage sånne, er faktisk veldig gøy, hadde planer om å lage en som skyter en roterenes rakett, det hadde vært morro...

Sitat av gymgutt Vis innlegg
kan en raket mottor bære 1kg ekstra ?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt ann på hvor stor raketten er det og hvor kraftig krutt du bruker
Sist endret av sykofant; 30. desember 2008 kl. 00:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
planen var p bruke rocketcandy
▼ ... over en uke senere ... ▼
det jeg lurer på er hvordan han får til så bra fart på projektilet, må være bra med lufttrykk da. eller når jeg tenker meg om kom det en del røyk selv uten motor, må jo da være en liten charge som gjør at den fyker av gårde. hadde vært fett å lage, bare med en liten eksplosiv i raketten :P
Sist endret av simster; 8. januar 2009 kl. 13:30.
Sier "piston" og "ejection charge" deg noe?

Eller teksten: "Tests with no rocket motor" ?

Her kan du også se at det dannes røyk etter at prosjektilet er sendt av gårde. Ergo: Intet lufttrykk.