Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5485
Hei!

min mor ble i natt vekket av en ekkel sms, der det stod at det fra en familie som trengte hjelp fordi det gikk mot slutten.

jeg har sjekket nummeret og navnet men ingenting kommer opp, de brukte navnet " hilsen familien welling".

Det jeg lurer på er om det er mulig at det kan være svindel, hvis jeg ringer nummeret for å be de slutte å plage folk. Om de da kan svindle meg på en eller annen måte?
Stikke innom politiet?
Nei, gidder ikke å bry politiet med sånt tull
Sitat av Hallisv0ris Vis innlegg
Nei, gidder ikke å bry politiet med sånt tull
Vis hele sitatet...
en hva om det ikke er tull?
har du noen gang sett ukjent anrop?

Edit, kossen er telefon nummeret? og kossen ser hele meldinen ut ?
Sist endret av TRYweedorDIE; 30. desember 2010 kl. 10:37.
Det jeg lurer på er om det er mulig for noen å svindle abbonomentet mitt på en eller annen måte hvis jeg ringer et nummer, det er et vanlig nummer på 8 siffer.
Nei, det er ikke mulig og bli svindla, på et helt vanelig telefon nummer
ok takk
Spørs helt hvordan nr det er snakk om 8** nummer koster å ringe til.
begyner den med 48, 47 .,45 ect.. da er det nu helt vanelig
Sitat av TRYweedorDIE Vis innlegg
Nei, det er ikke mulig og bli svindla, på et helt vanelig telefon nummer
Vis hele sitatet...
er fullt mulig å bli svindlet om du ringer et vanlig nummer, du har vel hørt om viderekobling?
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
er fullt mulig å bli svindlet om du ringer et vanlig nummer, du har vel hørt om viderekobling?
Vis hele sitatet...
Da er det vel abonnenten du blir viderekoblet *fra* som betaler moroa, altså den du ringte til i første omgang? Da har vedkommende i tilfelle svindlet seg selv.
Bare for nyskjerrighetens skyld, hva sa meldingen ordrett?
Sitat av 9ppel Vis innlegg
Da er det vel abonnenten du blir viderekoblet *fra* som betaler moroa, altså den du ringte til i første omgang? Da har vedkommende i tilfelle svindlet seg selv.
Vis hele sitatet...
Riktig.*titegn*
Kan jo være at noen har sendt feil?
vel høres ut som bullshit, søker du opp welling på skattelistene så er det kun 1 som kommer opp og det er hu her http://skattelister.no/skatt/profil/...ling-30320281/
Vær litt frekk og skriv nummeret her. Så kan jeg ringe det å skjekke om jeg taper penger? Ehh?
Ring fra en telefonautomat!
Var det en norsk sms? Kanskje det faktisk ER en familie som trenger hjelp fordi det går mot slutten
Sist endret av IpN; 30. desember 2010 kl. 15:39.
Sitat av IpN Vis innlegg
Var det en norsk sms? Kanskje det faktisk ER en familie som trenger hjelp fordi det går mot slutten
Vis hele sitatet...
Ja, det første du gjør da er å sende SMS til en vilt fremmed person der du forklarer at det går mot slutten. Enten så er dette en slags scam, eller så er det sendt til feil person. Ikke noe å bry seg om.
Sitat av staM Vis innlegg
Ja, det første du gjør da er å sende SMS til en vilt fremmed person der du forklarer at det går mot slutten. Enten så er dette en slags scam, eller så er det sendt til feil person. Ikke noe å bry seg om.
Vis hele sitatet...
trur nok du hadde blitt pissd om du 1 gang trengte hjelp, og klarte og få tak i en telefon, men du husket ingen nummer pga du ble ned dopet, også trykket du in en random telefon nummer, også blir du reddet av en ukjent superhelt som er patter.

Dagen etterpå står det på freak, og alle bare "hahah" av den tråden.
Har prøvd å ringe, ingen svarer
kan du ikke skrive hva som sto i mld her? vi er nyskjerrige serru
Sitat av Hallisv0ris Vis innlegg
Har prøvd å ringe, ingen svarer
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å google SMS-teksten? Kanskje du finner noen andre på nettet som har fått samme meldinga.
Kan du si hva som sto i meldingen?
Sitat av Kain Vis innlegg
trur nok du hadde blitt pissd om du 1 gang trengte hjelp, og klarte og få tak i en telefon, men du husket ingen nummer pga du ble ned dopet, også trykket du in en random telefon nummer, også blir du reddet av en ukjent superhelt som er patter.

Dagen etterpå står det på freak, og alle bare "hahah" av den tråden.
Vis hele sitatet...
neddopet? reddet av superhelt?..
fantasien din er det tydligvis ikke noe galt med..
Hva stod det i meldingen? Ordrett?
Hehe,

ikke utelukket at det kommer en dag hvor DU trenger hjelp på en eller annen måte og ingen kommer til å hjelpe DEG.

Hallisv0ris;1946300

min mor ble i natt vekket av en ekkel sms, der det stod at det fra en familie som trengte hjelp fordi det gikk mot slutten.

jeg har sjekket nummeret og navnet men ingenting kommer opp, de brukte navnet " hilsen familien welling".

Det jeg lurer på er om det er mulig at det kan være svindel, hvis jeg ringer nummeret for å be de slutte å plage folk. Om de da kan svindle meg på en eller annen måte?

ikke utelukket at det kommer en dag hvor DU trenger hjelp på en eller annen måte og ingen kommer til å hjelpe DEG.

INNLEGG FRA: Hallisv0ris;

min mor ble i natt vekket av en ekkel sms, der det stod at det fra en familie som trengte hjelp fordi det gikk mot slutten.

jeg har sjekket nummeret og navnet men ingenting kommer opp, de brukte navnet " hilsen familien welling".

Det jeg lurer på er om det er mulig at det kan være svindel, hvis jeg ringer nummeret for å be de slutte å plage folk. Om de da kan svindle meg på en eller annen måte?[/quote]

http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostla...ingen/1.349207
Aha-aha Dark Water har hakk i plata?...
Tenk hvis denne SMS-meldingen ble sendt av en psykotisk far som i lengre tid har hørt stemmer som kommanderer han til å drepe. Tenk hvis han sendte denne SMS-en pga. at han ønsker at noen skal stoppe han før det går for langt og før han får anledning til å handle tau og ishakke under januarsalget.

OK, dette var jo kanskje litt for dramatisk, men du sier at meldingen var uhyggelig, og at det står at "familien går mot slutten". Dette kan jo, og er sannsynligvis, ikke så alvorlig. Men for å være sikker, så gå nå til politiet og la de sjekke opp i dette. Tenk hvis det virkelig var ett rop om hjelp.

Just saying.
Sist endret av caperno; 2. januar 2011 kl. 17:50.
ja litt for dramatisk er vel å ta i?
det er veldig mye "TENK OM" her i verden.
Han har prøvd å finne ut av meldingen, føler Ts at dette er piss, så er dette opp til han hva han vil gjøre.
drit i det herre, tenk om noen holder på å bli drept tullet.

Det Ts skriver om høres jo helt likt det som foregår over mail, disse "hjelp meg" mel. Hvor sånne rævskaller lurer SNILLE mennesker for alt de eier og har.

mennesker begynner å bli vane med Ulv,Ulv teorien her i verden, Og det er jo ikke akurat så veldig rart?
Sitat av lusnuse Vis innlegg
ja litt for dramatisk er vel å ta i?
det er veldig mye "TENK OM" her i verden.
Han har prøvd å finne ut av meldingen, føler Ts at dette er piss, så er dette opp til han hva han vil gjøre.
drit i det herre, tenk om noen holder på å bli drept tullet.

Det Ts skriver om høres jo helt likt det som foregår over mail, disse "hjelp meg" mel. Hvor sånne rævskaller lurer SNILLE mennesker for alt de eier og har.

mennesker begynner å bli vane med Ulv,Ulv teorien her i verden, Og det er jo ikke akurat så veldig rart?
Vis hele sitatet...
Nå er du litt for paranoid. Man kan ikke bli lurt dersom man sender SMS eller ringer til ett norsk mobiltelefonnummer. Dersom han ikke fikk SMS fra ett 815, eller 829-nummer (som er meget lite sannsynlig), eller en SMS fra utlandet (da vil det være flere enn 8-siffer), så er det ingen fare å ringe vedkommende tilbake. Man vil ikke få trukket kontantkortkontoen sin i null av den grunn.

Men det er klart at han bør styre unna dersom han blir bedt om å overføre $10 000 til Prinsesse Kotombo av Nigeria via Western Union. Jeg har imidlertid aldri mottatt slik spam pr. telefon - de kommer helst på epost.

Det er kanskje opp til han hva han vil gjøre. Men vit at det er straffbart å ikke hjelpe mennesker i nød.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Vær så snill, post meldingen ordrett?! Hvis jeg smiler pent?
Sitat av caperno Vis innlegg
Nå er du litt for paranoid. Man kan ikke bli lurt dersom man sender SMS eller ringer til ett norsk mobiltelefonnummer. Dersom han ikke fikk SMS fra ett 815, eller 829-nummer (som er meget lite sannsynlig), eller en SMS fra utlandet (da vil det være flere enn 8-siffer), så er det ingen fare å ringe vedkommende tilbake. Man vil ikke få trukket kontantkortkontoen sin i null av den grunn.

Men det er klart at han bør styre unna dersom han blir bedt om å overføre $10 000 til Prinsesse Kotombo av Nigeria via Western Union. Jeg har imidlertid aldri mottatt slik spam pr. telefon - de kommer helst på epost.

Det er kanskje opp til han hva han vil gjøre. Men vit at det er straffbart å ikke hjelpe mennesker i nød.
Vis hele sitatet...
Paranoid? oppmerksom kanskje? .. fin liten historie du skrev
Sist endret av lusnuse; 2. januar 2011 kl. 21:29.
Sitat av Dark Water Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ummmm... Hæ?
Ingen mulighet for at det rett og slett er en feilsendt melding? Kan være noe internt? Kan være en joke mellom kompiser?
Det er vel snakk om noen SMS-meldinger hvor noen ber om hjelp?
Det finnes også mennesker som trenger hjelp på gåten (f.eks. etter en skade etc.). Finnes mange tilfeller hvor ingen stopper og bryr seg. Spesielt ikke i storbyer. Folk er redd, folk har ikke tid. Men folk har tid å tenke og spekulere om all mulig angst istedenfor å ta et grep om andre. Konklusjon: det vil gå greit for de fleste inntil de sjøl havner i en situasjon hvor de finner ut at ingen gidder å hjelpe dem. Og da mener jeg altså real life, ikke Hollywood og Japanese skrekk.
Sitat av Dark Water Vis innlegg
Konklusjon: det vil gå greit for de fleste inntil de sjøl havner i en situasjon hvor de finner ut at ingen gidder å hjelpe dem. Og da mener jeg altså real life, ikke Hollywood og Japanese skrekk.
Vis hele sitatet...
Gå å legg deg! Gåter? Hollywood? kom igjen! Man kan jo ikke ta sånt seriøst, Ts prøvde å ringe tilbake, da har h*n gjort mer enn nok for "vedkommende". Du har rettighet til å gi faen!
INGEN kommer i en situasjon hvor INGEN kan hjelpe, vi får hjelp til det meste her til lands. Å være hjelpesløs er mer en følelse enn tilstand.

Ingen vet hva dette dreier seg om, og skulle man hengt seg oppi alt det rare i verden hadde vi vel blitt like rar som Dark Water her.
Ja, men hvorfor i helvette skulle de sende en SMS til deg da?
Bare drit i meldingen, bare tull..