Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1527
hallo.. jeg trenger et godt program som skjuler ip adressa mi.. har prøvd IP hider men det funker ikke.. noen som har noen forslag?
Hva skal du skjule den for? Tror ikke helt du har forstått hva en ip-adresse er.
Er ikke sikker, men er det ikke det proxyer gjør? Hvis det er på internett?
Som ivioyner sa, hva skal du skjule den for?
Det er ikke et program som kan gjøre direkte det du spør etter, det du burde lete etter er en åpen proxytjener. Ps. mange av de åpne proxytjenerne logger hva du gjør. Derfor burde du bruke SocksChain til å koble sammen mange SOCKS tjenere slik at du får et lag til med skjuling for hver åpne proxy du finner, så kan du bruke et program slik som SocksCap for å kjøre trafikken til de respektive programmene dine over denne tilkoblingen. Både SocksCap og SocksChain er gratis windowsprogrammer som du kan finne på internett. Du burde lete etter Socksv4 åpne proxyer, eventuelt scanne for dem.

For de som er intressert i hvordan Socksv4 fungerer så er dette en proxytjener uten kryptering som når du kobler til den f.eks. med netcat eller telnet/putty i raw mode så skriver du bare hostname port og trykker enter så setter den opp en tilkobling videre.

[edit]Hvorfor er det nøye for oss som skal hjelpe han å vite hva han skal bruke det til? Det hjelper ikke han nødvendigvis noe mer angående problemet hans og jeg synes kanskje det er like greit å ikke vite det.[/edit]
Sist endret av eirik; 27. desember 2006 kl. 23:13.
vet ikke hva du skal jeg, men IP-changer kan kanskje være til bruk ?
Du kan ikke skjule din egen ip-adresse, men ved å koble deg gjennom forskjellige proxies kan du skjule hvor tilkoblingen din kommer fra - og da ser ikke folk ip'n din heller. For vanlig http finnes det evig mange åpne der ute, men for andre ting må du nok bruke SOCKS (som nevnt over).
okok.. hvorfor gjøre det så avangsert? jeg fikk det til i går og har sjekka om ip min er skjula å det er den.. men takk for alle svar
Sikkerhetsklarert
Hvordan gjorde du det da? Greit å få med løsningen i samme tråd.
legger ut navnet på programmet når jeg kommer hjem.. husker ikke navnet i huet :/ så da legger jeg det ut etter nyttår
Ministry of Love
sptz's Avatar
hehe morsomt Du har nok ikke skjult ipen din for noen andre en deg selv. Har du ikke ip har du heller ikke nett. Gjør som Erik sier evt noe tilsvarende. Det og først koble seg til en annen box er eneste måten du kan skule ipen din for resten av verden.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Bare for og si det slik, et enkelt PHP script kan gjennomskue en proxy, men bare med bare noen få linjer.
Tor- er et godt alternativ.
http://tor.eff.org/
Ministry of Love
sptz's Avatar
comi det kommer vel igrunnen akkurat ann på hvordan proxy det er snakk om
det er ikke mulig å skjule sin egen ip, og da kan du sannsynligvis ikke komme deg på nettet. Men det du kan gjøre er å gå inn på feks www.hidemyass.com som gjør at du surfer anonymt og ingen vil oppdage din ordentlige ip adresse.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av comi
Bare for og si det slik, et enkelt PHP script kan gjennomskue en proxy, men bare med bare noen få linjer.
Vis hele sitatet...
Dersom proxyen ikkje prøver å anonymisere - ja. Dersom proxyen er satt opp for å anonymisiere, så er det ikkje nkelt å oppdage.
ook... mange av dere har nok mer peiling enn meg hehe:P men jeg klarte faktisk og få skjult den under en annen ip adresse.. jeg kunne velge mellom ip adresser i kina også vidre.. ganske morro egentlig..
det programmet jeg bruker heter Pick-a-Proxy Toolbar! å det skal fungere ganske bra.. lasta det ned fra en torrent side!
En kompis av meg har linux nettverk, når man sjekker ip adressa på internett får man den lokale ip-addressa. Ellers har du programmet "proxyswitcher"
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Unify
En kompis av meg har linux nettverk, når man sjekker ip adressa på internett får man den lokale ip-addressa. Ellers har du programmet "proxyswitcher"
Vis hele sitatet...
Kva OS du har skulle ikkje ha noko å sei. Det er heller ikkje noko som heiter Linux-nettverk meir enn windowsnettverk. Linux nyttar TCP/IP, samme protokollen som windows, og linux kjører ingen default tenester som annonserer seg på nettverket heller...

Fenomenet med at du kan sjå intern IP kjem av at mange proxyar opplyser kven dei forwarder for (X-Forwarded-For heiter den headeren om eg ikkje tar heilt feil)