Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 849
Hei, har fått et kjempe problem på datan min. Vært ganske ivrig med tanke på nedlasting av filmer, og da jeg skulle få ordne i rekkene lagde jeg en egen film mappe på hard disken, og klippet og limte inn alle filmene mine dit. Noen av filmene kom i egne mapper, og for vær film jeg prøver å åpneå får jeg opp denne meldingen. Skal legges til at jeg stort sett flyttet selve filmfilen og ikke alt tilbehør som nfo filer osv.

Får ikke tilgang til filen. Det kan hende at filen er i bruk, at du ikke har tilgang til datamaskinen der den er lagret, eller at proxy-innstillingene ikke er korrekte.

Noen som har vært borti det samme?
Er vel kanskje nedlastingsprogrammet ditt som bruker dem fortsatt? Hva skjer om du avslutter programmet og så flytter dem?
Prøv å restart maskinen, har du et eller annet torrent program oppe eller lignende som bruker filene dine? Prøv i alle fall og restart maskinen og før du starter noe annet åpner du filmene.
Stengt torrent programmer, men problemet er at jeg heller ikke får flyttet på dem da ingen av mappene der jeg har filmer er tilgjenglelig.. Får opp det veljente røde x merket med beskjed om at D./ bla bla ikke er tilgjengelig, og heller ikke mulig å slette mappene da jeg ikke får tilgang til noe som helst.. Restarte maskinen er gjort gang på gang, uten hell..

Hmm
Du kan jo gjøre et forsøk med dette programmet.

http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/
Prøv følgende:

trykk på START, velg "kjør/run" og skriv inn:

regsvr32 /u shmedia.dll

trykk så "ok"

Det skulle fjerne det problemet.
Tja, kommer inn på noen programmer, mens samme feilmelding kommer på flestparten, dvs.D./ xxx er ikke tilgjengelig, ingen tilgang. det går heller ikke å slette de.

Og filene får jeg ikke spilt av, får opp "Får ikke tilgang til filen. Det kan hende at filen er i bruk, at du ikke har tilgang til datamaskinen der den er lagret, eller at proxy-innstillingene ikke er korrekte." i windows media og "Unable to open 'DFilmer\Accepted[2006]DvDrip[Eng]-aXXo.avi"' i VLC

Prøvde regsvr32 /u shmedia.dll også, intet nytt:-( Men takk for forslag ihvertfall, hadde aldri funnet ut noe av dette selv..

Hvordan fjerner man den grønne fargen som står haket av i skrivebeskyttelses boksen på høyre museklikk, egenskaperboksena? Når jeg prøve slette eller flytte filmer nå får jeg opp
"kontroller at disken ikke er full og skrivebeskytted og at filen ikke er i bruk..
Grønn farge? Det må du utdype bedre feks med et bilde av skjermen (Prt Scr, åpne Paint og lim inn).

Eneste jeg kan tenke meg med grønn farge er windows sin innebygde krypering...
Sitat av meitemark
Grønn farge? Det må du utdype bedre feks med et bilde av skjermen (Prt Scr, åpne Paint og lim inn).

Eneste jeg kan tenke meg med grønn farge er windows sin innebygde krypering...
Vis hele sitatet...
Jeg syns det høres ut som hele boksen er grønn, og ikke bare en V som er der til vanlig... Det pleier å betyr at noen av filene i en mappe er skrivebeskyttet, men hvis dette kun er en fil som får det? Bare et forslag fra meg hva den grønne boksen er..
Er



en grønn firkant i boksen, ikke grønn hake.. Lest tidligere at det var grunnet skrivebeskyttede filer i mappen, men den er på absolutt alle mapper i datan, og ikke mulig å få vekk.
Tror det er noen skjulte filer i mappa som gjør det der... Verktøy, mappeinnstillinger, rot litt rundt der og finn Vis skjulte filer. Se om det skjer noe da. Virker som de er skrivebeskytta, eller ihvertfall noe i mappa. Har ikke sjekket det andre programmet som ble anbefalt her, men Unlocker sletter filer for deg, om WhoLockMe ikke gjør det.
Ja, Unlocker hjelper meg flytte og slette, men får opp samme feilmelding når jeg skal åpne film filen, flytten den tilbake til opprinnelig mappe, og der fungerte den tidligere, før jeg flyttet den ut.

hehe, blir mye her nå, men takk for all hjelp så langt ihvertfall:-)

"Får ikke tilgang til filen. Det kan hende at filen er i bruk, at du ikke har tilgang til datamaskinen der den er lagret, eller at proxy-innstillingene ikke er korrekte."

Bare slette å laste ned på nytt da?
Problemet ligger nok ikke i de nedlastede filene dine, så jeg ville ikke slettet dem..

Du har ikke en sånn forbannet "file info" -greier (a-la ID3 infoen i DBPowerAMP) som viser en rute med all mulig informasjon om fila når du holder muspekeren over dem?

..Er alltids en sjanse for at slike ting låser svære filer når de blir gjennomsøkt av ting som dette; skjer også noen ganger når XP lager Thumbs.db for AVI'er, mm.

Mistenker ikke først og fremst en mouseover -sak, men det er sikkert en drøs slike ting som opererer på samme måte bare konstant / ev. automatiske defrag "hjelpere", osv..
Neida, problemet skjedde når jeg flyttet de nedlastede filene fra mappen de ble lasted ned til og over i en annen mappe. Og har bare skjedd med torrent filer jeg har lastet ned, har også svære avi filer lastet ned på limewire som jeg kan flytte rundt over alt og fremdeles spille de av.