Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2125
Hei, skal kjøpe meg en ny telefon snart og så at Komplett hadde Iphone 3GS 8GB til 2800 kr.

Så spørsmålet blir: Er det verdt å bruke pengene på en "utdatert" modell, eller finnes det en bedre telefon i samme prisklasse? Skal ikke ha abonnement eller noe.
Sist endret av shonny; 17. juni 2012 kl. 18:44.
Frankrikes Solkonge
Kjøp brukt, sier jeg bare. Kjøp heller på Finn eller en facebookgruppe som driver med kjøp/salg mellom privatpersoner. Solgte nettopp min iPhone 3Gs 32GB for 1200.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du får nesten selv vurdere det, det kommer helt ann på bruket ditt.

Mange som kjøper smarttelefoner bruker sikkert 50% av egenskapene og finessene som mobilen er kapabel til(selvfølgelig ikke medfreaks)
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Jeg hadde ikke kjøpt den, ville heller gått for en iphone 4 hvis det er mulig. Når nye iphone kommer så vil de nok stoppe å lage oppdateringer til den slik som med iphone 3g, du vil miste mange muligheter og mange apps som krever høyere programvare
Trådstarter
Sitat av BaDomTss Vis innlegg
Kjøp brukt, sier jeg bare. Kjøp heller på Finn eller en facebookgruppe som driver med kjøp/salg mellom privatpersoner. Solgte nettopp min iPhone 3Gs 32GB for 1200.
Vis hele sitatet...
Mja, vil heller ha en splitter ny, enn en gammel en.

Sitat av Fleff Vis innlegg
Du får nesten selv vurdere det, det kommer helt ann på bruket ditt.

Mange som kjøper smarttelefoner bruker sikkert 50% av egenskapene og finessene som mobilen er kapabel til(selvfølgelig ikke medfreaks)
Vis hele sitatet...
Jepp, sant det. Har hatt smarttelefon i et par år nå, men har ikke akkurat utnyttet dem 100%. Har gått mest i samtaler, sms, facebook, mail og en app i ny og ned.

Sitat av snowdog Vis innlegg
Jeg hadde ikke kjøpt den, ville heller gått for en iphone 4 hvis det er mulig. Når nye iphone kommer så vil de nok stoppe å lage oppdateringer til den slik som med iphone 3g, du vil miste mange muligheter og mange apps som krever høyere programvare
Vis hele sitatet...
Var det jeg tenkte på, at de slutter å lager oppdateringer. Da må det isåfall bli en telefon med Android.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Ville ikke kjøpt den hvis du skal ha musikk på den. Tar fort 10-20 GB på telefonen med musikk alene. Anbefaler at du finner en brukt iPhone på Finn hvis du på død og liv skal ha en.
Hvis du derimot vil ha noe billigere men litt mindre fancy, gå for en Android som får ICS (Android 4.0) i disse dager
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
3GS får iOS 6, men den kan bli treg.
Kjøp heller iPhone 4, den bør kjøre iOS 6 bra og får trolig også neste versjon.
Trådstarter
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Ville ikke kjøpt den hvis du skal ha musikk på den. Tar fort 10-20 GB på telefonen med musikk alene. Anbefaler at du finner en brukt iPhone på Finn hvis du på død og liv skal ha en.
Hvis du derimot vil ha noe billigere men litt mindre fancy, gå for en Android som får ICS (Android 4.0) i disse dager
Vis hele sitatet...
Skal ikke på død og liv ha en, derfor jeg lurte på om det fantes en bedre telefon i samme prisklasse Men ja, blir nok en Android isteden!

Sitat av datagutten Vis innlegg
3GS får iOS 6, men den kan bli treg.
Kjøp heller iPhone 4, den bør kjøre iOS 6 bra og får trolig også neste versjon.
Vis hele sitatet...
Vil helst bruke maks 3500 på telefon

Så da blir det et nytt spørsmål; Noen som kan anbefale en Android-telefon til maks 3500?
Not a real gamer
retovio's Avatar
http://www.netonnet.no/art/telefon/m...k/161738.3213/ den er helt konge har den ikke selv men min mor har den
Trådstarter
Sitat av retovio Vis innlegg
http://www.netonnet.no/art/telefon/m...k/161738.3213/ den er helt konge har den ikke selv men min mor har den
Vis hele sitatet...
Sweet! Takk! Har kikka på den tidligere og trodde den var mye dyrere. Men da blir det nok den
Sitat av shonny Vis innlegg
Skal ikke på død og liv ha en, derfor jeg lurte på om det fantes en bedre telefon i samme prisklasse Men ja, blir nok en Android isteden!



Vil helst bruke maks 3500 på telefon

Så da blir det et nytt spørsmål; Noen som kan anbefale en Android-telefon til maks 3500?
Vis hele sitatet...
Et lite friendly word of advice: dersom du er redd for å ikke få framtidige oppdateringer er det fullstendig dødfødt å kjøpe en Android-telefon. Dersom du kjøper en ny Android-telefon i dag er sjansen meget stor for at du aldri kommer til å få nye oppdateringer (annet enn mindre bug-fixes).

Undersøk markedet godt dersom du skal kjøpe en Android-telefon. Google Nexus er nok et godt kjøp, men den koster vel også deretter. Å kjøpe en billig Android-telefon er tilnærmet det samme som å kjøpe en Android-telefon som aldri kommer til å bli oppdatert.
Trådstarter
Sitat av Glykose Vis innlegg
Et lite friendly word of advice: dersom du er redd for å ikke få framtidige oppdateringer er det fullstendig dødfødt å kjøpe en Android-telefon. Dersom du kjøper en ny Android-telefon i dag er sjansen meget stor for at du aldri kommer til å få nye oppdateringer (annet enn mindre bug-fixes).

Undersøk markedet godt dersom du skal kjøpe en Android-telefon. Google Nexus er nok et godt kjøp, men den koster vel også deretter. Å kjøpe en billig Android-telefon er tilnærmet det samme som å kjøpe en Android-telefon som aldri kommer til å bli oppdatert.
Vis hele sitatet...
Ser den, men at den ikke blir oppdatert spiller jo egentlig ikke noen rolle så lenge jeg kan ringe, sende meldinger, ta bilder, bruke facebook og laste ned noen apps?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av shonny Vis innlegg
Ser den, men at den ikke blir oppdatert spiller jo egentlig ikke noen rolle så lenge jeg kan ringe, sende meldinger, ta bilder, bruke facebook og laste ned noen apps?
Vis hele sitatet...
Dersom dette er ditt bruksområde kan jeg anbefale en tlf. som er konge til ditt bruk.

Motorola Defy; Vi fikk den for 1,8k.
HTC Wildfire S; Vi fikk den for 800.

Begge er egentlig greie telefoner.
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Dersom dette er ditt bruksområde kan jeg anbefale en tlf. som er konge til ditt bruk.

Motorola Defy; Vi fikk den for 1,8k.
HTC Wildfire S; Vi fikk den for 800.

Begge er egentlig greie telefoner.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Men vil helst ha et merke jeg kjenner til fra før av. HTC vil jeg ikke ha, altfor dårlig erfaring med dem

Takk til alle andre som har kommet med tips også! Blir nok Arc
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du får nesten selv vurdere det, det kommer helt ann på bruket ditt.

Mange som kjøper smarttelefoner bruker sikkert 50% av egenskapene og finessene som mobilen er kapabel til(spesielt medfreaks)
Vis hele sitatet...
Du hadde en skrivefeil, jeg fikset den for deg.

Men TS, du ser på steingamle telefoner til blodpriser ? Det gir ikke mye fornuftig mening.
Sist endret av AtXbYeA; 17. juni 2012 kl. 22:32.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du hadde en skrivefeil, jeg fikset den for deg.

Men TS, du ser på steingamle telefoner til blodpriser ? Det gir ikke mye fornuftig mening.
Vis hele sitatet...
Nei, har nå bestemt meg for Arc S som kom ut i desember ifjor, vil da ikke kalle 2400 kr blodpris
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av shonny Vis innlegg
Nei, har nå bestemt meg for Arc S som kom ut i desember ifjor, vil da ikke kalle 2400 kr blodpris
Vis hele sitatet...
Nå henviste jeg til din orginale henvisning til 3GS som er tre år gammel.

Når det kommer til Arc S er denne bare en CPU-upgrade av Arc, jeg så selv på Arc når jeg byttet sist, men når jeg hadde mulighet til å gå for SGSII gikk jeg glatt for denne etter et par sekunder på google.
Idioti å kjøpe en såpass gammel telefon! Hadde selv denne 3GS'en inntil iOS 5 kom, og den hadde ikke nubbesjangs. Lagga hele tida, rett og slett jævli.

Bør revurdere å kjøpe en så gammel telefon Mr. Trådstarter!
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nå henviste jeg til din orginale henvisning til 3GS som er tre år gammel.

Når det kommer til Arc S er denne bare en CPU-upgrade av Arc, jeg så selv på Arc når jeg byttet sist, men når jeg hadde mulighet til å gå for SGSII gikk jeg glatt for denne etter et par sekunder på google.
Vis hele sitatet...
My bad. SGSII så ikke så ille ut, men er ikke den veldig stor?

Sitat av fisk23 Vis innlegg
Idioti å kjøpe en såpass gammel telefon! Hadde selv denne 3GS'en inntil iOS 5 kom, og den hadde ikke nubbesjangs. Lagga hele tida, rett og slett jævli.

Bør revurdere å kjøpe en så gammel telefon Mr. Trådstarter!
Vis hele sitatet...
Hehe, vel. Leser du hele tråden så ser du at jeg har droppa Iphone

Ellers takk for tipset!
Sist endret av shonny; 17. juni 2012 kl. 23:27.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
SGS2 er akkurat passe synes jeg, den veier omtrent like mye som luft også.

Men du må nesten kjenne på en telefon for å se om den er behagelig størrelse, jeg har ganske store hender og lange fingre.
Sist endret av AtXbYeA; 17. juni 2012 kl. 23:27.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
SGS2 er akkurat passe synes jeg, den veier omtrent like mye som luft også.

Men du må nesten kjenne på en telefon for å se om den er behagelig størrelse, jeg har ganske store hender og lange fingre.
Vis hele sitatet...
Hm, ok. Fant målene på den nå og den er jo like stor som en gammal kalkulator jeg fant, hehe.

Så de nye kriteriene får bli:
*Maks 3k.
*Smarttelefon.
*Ikke like stor som en gammal kalkulator alle har liggendes.

Foreløpig er Arc S den store favoritten for min del ihvertfall..
Sist endret av shonny; 17. juni 2012 kl. 23:33.
Jeg har en HTC Desire S jeg vurderer å selge når jeg snart får S3 i hus. Liten ripe i glasset som du kan se i sollys.
Sist endret av Mkvarner; 17. juni 2012 kl. 23:36.
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Jeg har en HTC Desire S jeg vurderer å selge når jeg snart får S3 i hus. Liten ripe i glasset som du kan se i sollys.
Vis hele sitatet...
Ikke interessert i brukttelefon desverre! Men takk for tilbudet
Sitat av shonny Vis innlegg
Foreløpig er Arc S den store favoritten for min del ihvertfall..
Vis hele sitatet...
SE Xperia Arc S er igjen en utgått modell. Ericsson er ikke lenger med laget, og de siste telefonene smykkes kun med Sony sin logo. Derav kan kanskje Sony Xperia P være en modell som kan passe deg.
Trådstarter
Sitat av m0nte Vis innlegg
SE Xperia Arc S er igjen en utgått modell. Ericsson er ikke lenger med laget, og de siste telefonene smykkes kun med Sony sin logo. Derav kan kanskje Sony Xperia P være en modell som kan passe deg.
Vis hele sitatet...
Utgått når den kom ut i desember? Uansett, utgått har ikke noe å si for meg. At den skal være heeelt up-to-date er vel mest for de som skal utnytte telefonen til det fulleste.

Forøvrig så jo den du linka til nice ut! Thanks

Edit: Ser Xperia P ikke har nyeste Android. Er ikke den utgått da?
Sist endret av shonny; 18. juni 2012 kl. 01:54.
Sitat av shonny Vis innlegg
Utgått når den kom ut i desember? Uansett, utgått har ikke noe å si for meg. At den skal være heeelt up-to-date er vel mest for de som skal utnytte telefonen til det fulleste.

Forøvrig så jo den du linka til nice ut! Thanks

Edit: Ser Xperia P ikke har nyeste Android. Er ikke den utgått da?
Vis hele sitatet...
Hehe, den er utgått i den forstand at det er innkjøpsstopp på den hos de fleste forhandlere. Det vil videre si at de fleste forhandlere kun selger ut restlageret sitt. Ergo, utgått.

At Xperia P ikke har nyeste Android, forklarer kun at Sony ville ha den ut på markedet før de var ferdig å tilpasse Android 4.0 til den. Dette er helt normal praksis og det kommer 4.0-oppdatering også til denne modellen

Edit: Jeg mener ikke at enhver "utgått" mobiltelefon vil være et dårlig valg. Men i dette tilfellet er Xperia P klart et bedre kjøp enn Xperia Arc S.
Sist endret av m0nte; 18. juni 2012 kl. 20:22.
Trådstarter
Sitat av m0nte Vis innlegg
Hehe, den er utgått i den forstand at det er innkjøpsstopp på den hos de fleste forhandlere. Det vil videre si at de fleste forhandlere kun selger ut restlageret sitt. Ergo, utgått.

At Xperia P ikke har nyeste Android, forklarer kun at Sony ville ha den ut på markedet før de var ferdig å tilpasse Android 4.0 til den. Dette er helt normal praksis og det kommer 4.0-oppdatering også til denne modellen

Edit: Jeg mener ikke at enhver "utgått" mobiltelefon vil være et dårlig valg. Men i dette tilfellet er Xperia P klart et bedre kjøp enn Xperia Arc S.
Vis hele sitatet...
Ah, da misforstod jeg litt! Hehe. Men da får jeg heller revurdere Xperia P Takk!
Er en på FB gruppen i Bergen som har en iPhone 4S til 2.000. Men det kan jo gå høyere. Men brukt er bra
Trådstarter
Sitat av missjones Vis innlegg
Er en på FB gruppen i Bergen som har en iPhone 4S til 2.000. Men det kan jo gå høyere. Men brukt er bra
Vis hele sitatet...
Kan diskuteres! Hehe.

Dropper Iphone uansett, men ellers takk!
Trådstarter
Sitat av m0nte Vis innlegg
SE Xperia Arc S er igjen en utgått modell. Ericsson er ikke lenger med laget, og de siste telefonene smykkes kun med Sony sin logo. Derav kan kanskje Sony Xperia P være en modell som kan passe deg.
Vis hele sitatet...
Har et spørsmål. Tittet litt på Sony Xperia U som er mye billigere enn P. Er det noe jeg bør holde meg unna og hva er forskjellen på U og P?