Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7404
jeg ble nettop netket å kjøpe denne fordi jeg er 16, er denne noe sært noen butikker har eller er det særiøst 18 års grense på dette.*
hva tror de jeg skal gjøre misbruke nesespryen slik at jeg blir avhengi å selger kroppen min får å få mer?!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://www.legemiddelverket.no/templ...____16529.aspx

Ja, det er attenårs aldersgrense på å handle reseptfrie legemidler på butikk. På apotek er det afaik ikkje ei slik aldersgrense.
Sitat av slashdot Vis innlegg
http://www.legemiddelverket.no/templ...____16529.aspx

Ja, det er attenårs aldersgrense på å handle reseptfrie legemidler på butikk. På apotek er det afaik ikkje ei slik aldersgrense.
Vis hele sitatet...
jeg blir da nektet å kjøpe nesespray der
Butikker har blitt nazi på sånt i det siste, de er redd for at småunger skal tro det er en form for hasjnarkotikasprøyter og derfor skummelt å selge.

Men dra på apotek, der er de som oftest hjelpsomme
Den typen nesespray er faktisk svært avhengighetsskapende.
Det står i bruksanvisningen at du mår bruke den noen ganger (dager?) og først blir det værre, men så blir det bedre - helt til du slutter å bruke den, da blir det værre enn det var igjen, for nesa er blitt vant til den.

Kjøp heller saltvannsoppløsning, funker fett om det bare er litt gørr oppi der.
saltvannsløsning funker ikke,
men hva om jeg bodde på hybel 20 mil unna foreldra mine(kan godt sje i nordnorge) å fikk influensa. ikke kunne jeg kjøpt nesepray eller paracet. jeg hadde kveltes i mit eget snørr med sinnsyk hodepine
Kjenner endel damer som ikke klarer seg en time uten nesespray, og må gjennom omfattende operasjoner for at nesen ikke skal kollapse. Så jo, nesespray er svært lett å bli avhengig av.
Jeg var avhengi av nesespray i over fire år og skjønner godt hvorfor det er aldersgrense på det.

før så fikk man ikke kjøpt nesespray i butikken og måtte på legevakt eller apotek for å få tak i det. kjente de deg igjen hvorpå man hadde kjøpt nesespray før så fikk man ikke kjøpt det mer.

gå til legen din og forklar problemet så skriver han en resept til deg så du kan hente en nesespray mot allergi som funker som fjell uten at man blir avhengi av det.
Hvis du ikke er helt potte tett i nasa, så kan du ta litt Tiger balsam under. Eller en eller annen sterk mintkrem.
Da slipper du også den forferdelige smaken nesespray gir deg. Får personlig brekninger av nesespray, så om jeg ikke er potte tett bruker jeg det som er nevnt over. Åpner slusene raskt.

Har mintkrem liggende 15 cm fra meg akkurat nå da forkjølelsen har tatt meg.
Sitat av xavi0n Vis innlegg
saltvannsløsning funker ikke,
men hva om jeg bodde på hybel 20 mil unna foreldra mine(kan godt sje i nordnorge) å fikk influensa. ikke kunne jeg kjøpt nesepray eller paracet. jeg hadde kveltes i mit eget snørr med sinnsyk hodepine
Vis hele sitatet...
Da drar du til legen så får du resept.
Sitat av xavi0n Vis innlegg
saltvannsløsning funker ikke,
men hva om jeg bodde på hybel 20 mil unna foreldra mine(kan godt sje i nordnorge) å fikk influensa. ikke kunne jeg kjøpt nesepray eller paracet. jeg hadde kveltes i mit eget snørr med sinnsyk hodepine
Vis hele sitatet...
Slutt og syt, tviler på at de store vikingene som vokste og bydge opp norge til lands ikke stoppet plyndringen osv pga forkjølelse osl. De kunne ikke bare gå på apoteket og kjøpe nesespray / paracet. Vær enten syk i en uke og la kroppen din helbredre seg, eller propp i kroppen din masse dritt og vær syk i 2-3 dager..
Sist endret av Cannabidiol; 16. oktober 2011 kl. 17:54.
Sitat av 02bravo Vis innlegg
Da drar du til legen så får du resept.
Vis hele sitatet...
Eller klarer deg uten. Sånn helt seriøst, å være forkjølet i en uke er da virkelig ikke så ille at man må kaste seg på medikamenter for å overleve.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Butikker har blitt nazi på sånt i det siste, de er redd for at småunger skal tro det er en form for hasjnarkotikasprøyter og derfor skummelt å selge.

Men dra på apotek, der er de som oftest hjelpsomme
Vis hele sitatet...
Butikkene følger bare lovverket. Er du unig i lovene, får du ta det med politikerne i stedet for å hakke løs på din lokale daglivarehandel!
Hasjnarkotikasprøyter er nok siste grunnen i verden til at det er 18 årsgrense på nesespray...
Lukt på litt snus, det funker alltid! Koksaltet i snusen lukter veldig sterkt. God bedring
Årsaken til dette er at det er legemidler, og ansatte i butikken ikke har kunnskap om dette. For å kjøpe slike produkter av butikker som ikke har kunnskap til å hjelpe, må du være gammel nok til selv å ta ansvar. Er du under 18, er du ikke myndig og dermed kan det overordnede ansvaret ligge hos foreldre/foresatte etc.

Det er ikke for å være slemme, men de butikkene som blir tatt i å ikke følge regelverket vil straffes for dette.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Om du derimot er OVER 18, og endel i familien er forkjøla, så nytter det ikke å prøve å kjøpe 2 otrivin på en gang, jeg ble nektet dette. Jeg sa det ikke var så utrolig hygienisk å dele nesespray mellom flere personer, og ville derfor ha TO stk, jeg fikk kun 1, så spurte jeg om jeg måtte stille meg bakerst i den 4 meter lange køen for å kjøpe EN til? Da gikk det greit vettu

Greit nok at regler er regler, og dem skal følges, men litt bending av dem gjør vel ikke noe?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Om du derimot er OVER 18, og endel i familien er forkjøla, så nytter det ikke å prøve å kjøpe 2 otrivin på en gang, jeg ble nektet dette. Jeg sa det ikke var så utrolig hygienisk å dele nesespray mellom flere personer, og ville derfor ha TO stk, jeg fikk kun 1, så spurte jeg om jeg måtte stille meg bakerst i den 4 meter lange køen for å kjøpe EN til? Da gikk det greit vettu

Greit nok at regler er regler, og dem skal følges, men litt bending av dem gjør vel ikke noe?
Vis hele sitatet...
Noen har glede av å tyne og plage andre til maks. Du har snakket med en psykopat.
Er faktisk ikke lov å selge 2 pakker paracet til samme fyren, men 1 pakke ibux og 1 pakke paracet er lov. Derfor du ble nektet å kjøpe 2 nesesprayer, og det skal egentlig gå 24 timer før du får lov til å handle inn på nytt.
Hvis det er noen som kommer å kontrollerer om butikkene følger de instrukser og de går på en smell kan man regne med noen kjipe sanksjoner.

Så ikke klag på butikkene, er statens feil/helsemyndighetene.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Om du derimot er OVER 18, og endel i familien er forkjøla, så nytter det ikke å prøve å kjøpe 2 otrivin på en gang, jeg ble nektet dette. Jeg sa det ikke var så utrolig hygienisk å dele nesespray mellom flere personer, og ville derfor ha TO stk, jeg fikk kun 1, så spurte jeg om jeg måtte stille meg bakerst i den 4 meter lange køen for å kjøpe EN til? Da gikk det greit vettu

Greit nok at regler er regler, og dem skal følges, men litt bending av dem gjør vel ikke noe?
Vis hele sitatet...
gjør som meg, jeg skulle kjøpe en lighter på kiwi(som jeg har gjort 100 ganger før av samme dama) men nå var det plutselig 18 års grense på lighter pga en kompis av meg kjøpte hårspray(var tilfeldig at vi begge var på butikken). jeg ble forbanna og kjefta på dama smalt en 20'er rett forran trynet på hu tok en lighter og gikk. hu ble paff og gjorde ikke noe, men hu nekta meg og kjøpe axe, lighter, kaustisk soda, aluminiums folie osv. en god stund framover. begynner og bli lenge siden nå og hu har heldevis slutta så nå får jeg kjøpe lighter igjenn (enn så lenge)

Sitat av sagem Vis innlegg
Er faktisk ikke lov å selge 2 pakker paracet til samme fyren, men 1 pakke ibux og 1 pakke paracet er lov. Derfor du ble nektet å kjøpe 2 nesesprayer, og det skal egentlig gå 24 timer før du får lov til å handle inn på nytt.
Hvis det er noen som kommer å kontrollerer om butikkene følger de instrukser og de går på en smell kan man regne med noen kjipe sanksjoner.

Så ikke klag på butikkene, er statens feil/helsemyndighetene.
Vis hele sitatet...
broren min (16 år) hadde lunge bettenelse eller noe, hadde skikkelig hodepine og bor ikke hjemme, han måtte dra kjøre til butikken og få den beskjeden at han måtte være 18 år for og kjøpe ibux...

han bor på internat så han fikk ibux av husfar så alt ordnet seg tilslutt. dama i kassa beklaget for at hun ikke kunne selge men hun hadde ikke lov.

så jævlig kjipt og bo hjemmefra og ha vondt i huet når du er under 18

aldersgrensene i norge er sjuke på visse ting! og alt skal følges til punkt og prikke! (er bra i visse tilfeller men det er da måte på)

og nei! jeg sier ikke at det ikke skal være aldergrense på ibux men at den kan være 16 istedenfor 18.
Sitat av trollsame Vis innlegg
Lukt på litt snus, det funker alltid! Koksaltet i snusen lukter veldig sterkt. God bedring
Vis hele sitatet...
Koksaltet?

Du er klar over at koksalt er det samme saltet du har i maten din? Hvis det skulle ha effekt måtte det vel være mye mer effektiv å lukte på en saltbøsse som har 100% NaCl istedet for snus som har en liten brøkdel?
Løp og kjøp. Nevnt det tidligere i tråden. Vidunderkremen Tiger Balm. Har mange forskjellige bruksområder.

Pungen og under øynene er vel de eneste plassene du bør unngå å bruke det.


http://img10.imageshack.us/img10/6461/tigerbalm63933688.gif

http://www.weifa.no/Vare-produkter/S...Tiger-Balsam-/
Sist endret av stagg; 19. oktober 2011 kl. 01:07.