Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2415
Tenker på litt underground filmer litt som 8-mile filmen om Eminem osv. Noen som vet om noen bra?
Requiem for a dream er vel den mest depressive filmen jeg kommer på
Black swan er også enormt bra
Sist endret av Saint123; 27. oktober 2011 kl. 21:27.
Er vel noen tråder om det samme på forumet om du søker litt.
OT: Seven Pounds er noe av det tristeste jeg har sett.
21grams. Det er temmmelic triste saker. Dog, ganske langt unna hiphop.
Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father
Sist endret av insertnamehere; 27. oktober 2011 kl. 21:39.
The Road Du finner neppe en mer depressiv film.
Into the wild, fin men trist.
Leaving Las Vegas
Løvenes Konge har sine triste stunder. Faktisk den eneste FILMEN som har fått meg til å gråte.
Farvel Falkenberg. Handler om noen gutter i 20 årene som mangler lyst til å gå inn i det såkalte voksenlivet. I stedet blir dagene brukt på lek, soppsnakk, nakenbading og lengsel tilbake til barndommen. Definitivt den mest depressive og nostalgiske filmen jeg har sett. En god og rørende film som jeg og sikkert mange andre kan kjenne seg (litt for godt?) igjen i.
P.S i love you, jeg er en stor kar på nesten 2 meter, og veier 110 kilo. Jeg er ikke akkurat den følsomme typen heller, men da jeg så denne måtte jeg faktisk stoppe den litt og bare tenke på livet, kom et par tårer også der. Utrolig bra laget.
Donnie Darko er rimelig deprimerende. Men se Director's Cut, ellers skjønner du fint lite av hva faen som skjer.
Er jo ganske så depressivt at Never say never er lagd. Men en virkelig depressiv film.. The basketball Diaries.

Jim Carroll is a high school basketball player. His life centers around the basketball, and his dream is being a basketball star. Once in a while he gets stoned with his friends, and step by step, he falls into the dark world of crime and drugs. Once his mother expelled him out of the house, he goes into the streets of New York, and together with his friends they take drugs for which they steal, rob and even kill. As the time pass, Jim's situation becomes worse. It looks like he will never get out from the his drug addiction

Sitat av tissemannX Vis innlegg
P.S i love you, jeg er en stor kar på nesten 2 meter, og veier 110 kilo. Jeg er ikke akkurat den følsomme typen heller, men da jeg så denne måtte jeg faktisk stoppe den litt og bare tenke på livet, kom et par tårer også der. Utrolig bra laget.
Vis hele sitatet...
For det er et faktum at store menn ikke har følelser.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Er jo ganske så depressivt at Never say never er lagd. Men en virkelig depressiv film.. The basketball Diaries.

Jim Carroll is a high school basketball player. His life centers around the basketball, and his dream is being a basketball star. Once in a while he gets stoned with his friends, and step by step, he falls into the dark world of crime and drugs. Once his mother expelled him out of the house, he goes into the streets of New York, and together with his friends they take drugs for which they steal, rob and even kill. As the time pass, Jim's situation becomes worse. It looks like he will never get out from the his drug addiction



For det er et faktum at store menn ikke har følelser.
Vis hele sitatet...
Det sa jeg heller ikke, jeg sa at jeg heller ikke er den følsomme typen.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Det sa jeg heller ikke, jeg sa at jeg heller ikke er den følsomme typen.
Vis hele sitatet...
Joda, forsto hva du mente. Måtte bare påpeke det.
Sitat av norseToon Vis innlegg
Requiem for a dream er vel den mest depressive filmen jeg kommer på
Vis hele sitatet...
Første jeg kom på også. Den er mørk den filmen der.
Antwone Fisher

Filmen handler om en foreldreløs gutt, som har vokst opp i en fosterhjem, hvor fostermoren har slått ham.
Etterhvert legger han ut på en reise for å finne sine biologiske foreldre, og treffer mange av sine gamle venner.

Filmen fikk meg virkelig til å ta til tårene
The Jacket med Adrien Brody også er rimelig mørk og depressiv. Den er absolutt verdt en titt! En av mine favoritter.

http://www.imdb.com/title/tt0366627/
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Første jeg kom på også. Den er mørk den filmen der.
Vis hele sitatet...
Jeg får skikkelig vondt i levra på slutten der når hun jenta ligger i sofaen og koser med pengene sine. Ille scene.
Det som er mest treffende med den filmen der er hvor fort det går galt med de gutta der, det er sikkert en del brukere av forumet som smådealer litt på samme måte og sikkert kan kjenne seg en del igjen. Det gjør ihvertfall jeg med tanke på hvor jeg befant meg tidligere i livet. Et feilskjær og så går livet totalt feil vei.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg får skikkelig vondt i levra på slutten der når hun jenta ligger i sofaen og koser med pengene sine. Ille scene.
Det som er mest treffende med den filmen der er hvor fort det går galt med de gutta der, det er sikkert en del brukere av forumet som smådealer litt på samme måte og sikkert kan kjenne seg en del igjen. Det gjør ihvertfall jeg med tanke på hvor jeg befant meg tidligere i livet. Et feilskjær og så går livet totalt feil vei.
Vis hele sitatet...
Er regelrett jævlig å se på når hu kommer til han fæle negerdealern og skal tjene seg til litt dop ja. Uff, mange bra aspekter i den filmen og.

Jeg syns de har klart og få med mange av nyansene i psykosen til mora hans og.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Men en virkelig depressiv film.. The basketball Diaries.

Jim Carroll is a high school basketball player. His life centers around the basketball, and his dream is being a basketball star. Once in a while he gets stoned with his friends, and step by step, he falls into the dark world of crime and drugs. Once his mother expelled him out of the house, he goes into the streets of New York, and together with his friends they take drugs for which they steal, rob and even kill. As the time pass, Jim's situation becomes worse. It looks like he will never get out from the his drug addiction
Vis hele sitatet...
Har ikke sett filmen, men kan anbefale boka. At det er en ekte dagbok skrevet av en gutt fra han var rundt 12 til helt til slutten av tenårene er utrolig imponerende!
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Har ikke sett filmen, men kan anbefale boka. At det er en ekte dagbok skrevet av en gutt fra han var rundt 12 til helt til slutten av tenårene er utrolig imponerende!
Vis hele sitatet...
Shit! Den må leses. Filmen var jævlig bra.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Er vel noen tråder om det samme på forumet om du søker litt.
OT: Seven Pounds er noe av det tristeste jeg har sett.
Vis hele sitatet...
+1 på den, anbefales på det sterkeste, jeg gråt.
Sist endret av Biggie smalls; 28. oktober 2011 kl. 00:20.
Dancer in the Dark er helt utrolig depressiv, og meget bra.
The Perfect Storm er en god film. Ettersom jeg husker er den ganske depressiv også.
Sist endret av Kognito; 28. oktober 2011 kl. 03:11.
Pianisten Jøde gjemmer seg i polen under krigen.
The Road Postapokalypse. Far og sånn trasker sørover for å ikke fryse ihjel av atomvinteren.
The Boy in the Striped Pyjamas, et litt annet syn på andre verdenskrig. Denne er ganske bra, man ser ganske klart hvordan barn tenket, det er ganske interessant.
Grave Of The Fireflies

Denne filmen var så jævla depressiv at bakrusen min ble uutholdelig...
Born on the Fourth of July - http://www.imdb.com/title/tt0096969/

Handler om Vietnamkrigen, orker ikke si noe mer detaljert mtp spoofs. Fikk iallefall smått angst av filmen.
Sitat av Yazzie Vis innlegg
+1 på den, anbefales på det sterkeste, jeg gråt.
Vis hele sitatet...
++1 !

utrolig bra film !

EDIT: snakk om "Seven Pounds" http://www.imdb.com/title/tt0814314/
Sist endret av KingFezz; 28. oktober 2011 kl. 08:43.
Mary & Max er og en god animasjonsfilm som er veldig deprimerende
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nesten alle av Darren Aronofskys filmer er rimelig depressive. Samme mann som står bak Requiem for a dream og Black Swan, der jeg i tillegg vil spesielt anbefale The Fountain. Ellers Donnie Darko som nevnt. Når jeg tenker depressive filmer, tenker jeg også på Sin City. Til sist vil jeg nevne alle av David Finchers filmer, selv om man kan kalle dem mer mørke enn depressive.
Earthlings. Dokumentar http://www.earthlings.com/
Crash er vell en film som burde være innenfor det du leter etter =)

Litt overasket over at denne ikke er nevnt..Selv syns jeg dette er en meget bra film, og jeg er ikke akkurat spes fan av drama sjangern..
Candy (2006)

Tar for seg et ungt par og deres kjærlighet for heroin.. Brutalt og rått