Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1037
Hei.
Setter denne i DIY, da det i utgangspunktet er et DIY-prosjekt til et anlegg i bilen min

Saken er at jeg ønsker å erstatte radiospilleren (Headunit) med en Asus EEE med touch-screen. Denne EEE-en skal være en slags bilcomputer om dere skjønner

Jeg har tenkt på det meste, blant annet:
- Meny for hva slags funksjoner som skal gjøres.
- GPS-navigasjon
- Musikkavspilling
- DVD-avspilling, med tilkobling til anlegget og skjermer i seteryggene bak.
- Internetttilgang i bilen, sammen med strømomformer (Ikke at dette nødvendigvis har noe med selve laptopen å gjøre, men bare sier det)

Dette er bare en av få ting jeg har tenkt på / kommer til å tenke på.

Men her har jeg kommet til et problem:
HELT standard radioavspilling. Jeg ønsker å kunne spille av radio direkte fra laptopen opp mot anlegget, men trenger jo selvfølgelig et eller annet kort som kan ta inn radiosignaler og videreformidle dette til laptopen, samt tips til programvare jeg kan bruke for å justere kanal og lignede. Dette må være tilkoblet via USB, da det er en Asus EEE.

Noen som har tips til hvordan jeg kan løse dette?
Noe alla dette? Skal nevnes at jeg aldrig har prøvd den, men har sett en annen random versjon av en FM-reciver av type usbversjon som fungerte utmerket.

http://www.dealextreme.com/p/usb-dig...76-108mhz-1929



Jeg dreit meg ut så jeg nå, da denne usb reciveren måtte stilles inn på selve enheten, og ikke hadde noen funksjon for fjernstyring
Sist endret av Ancoil; 16. januar 2012 kl. 20:08.
Perfekt!
Kunne i grunn tatt ett lett google søk da TS! Kommer jo opp flust av div. mottakere vist du søker på "usb fm radio receiver"

Ellers ett meget spennende prosjekt! Så spennende at jeg "krever" logg med bilder
Jeg kan ingen ting om dette her, så spør av nysgjerrighet.
Hvordan lager man touch screen på en laptop?
Sitat av Xzip Vis innlegg
Kunne i grunn tatt ett lett google søk da TS! Kommer jo opp flust av div. mottakere vist du søker på "usb fm radio receiver"

Ellers ett meget spennende prosjekt! Så spennende at jeg "krever" logg med bilder
Vis hele sitatet...
Prøvde å google akkurat det, men var ikke heeeelt det jeg tenkte meg.. Var for det meste guider til hvordan man kan putte en bilstereo i et PC-kabinett. Men når jeg så hva han her hadde søkt på, fant jeg ut resten

Bilder, logg og full pakke skal du få!

Sitat av noerandom Vis innlegg
Jeg kan ingen ting om dette her, så spør av nysgjerrighet.
Hvordan lager man touch screen på en laptop?
Vis hele sitatet...
På Asus EEE-en kjøper jeg dette og følger f.eks. denne guiden

For å få touchscreen på større laptoper, må du finne touchplate som passer skjermen.
Her: Mastiff Bygger Bil-PC

finner du mye som kan være verdt å få med seg =)

har lest guiden hans, og det står veldig detaljert om hvordan han bygde opp et helt rått medieanlegg i bilen sin =D
▼ ... over en uke senere ... ▼
Oppdateringer?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Not yet :-)
Venter fortsatt på touchsettet.