Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3164
Hei, har tidligere skrevet om når jeg innrømmet i avhør og ha kjørt en scooter uten lappen. Jeg får bot for dette altså.
Selveste saken sa politiet kunne bli løst konfliktrådet, eller retten om den som har anmeldt det bestemmer seg for det.

Dama som vi fikk låne/ta scooteren hadde fyllekjørt, lånt den tidligere ut til personer uten førerkort. Vi gikk opp på rommet til personen, og spurte om å få låne nøklene til scooteren. Her sa hun både ja og nei. Og sa blant annet * Ja, men jeg vet ikke hvor nøkklene er. Leit i lommene mine tilogmed * og * Hvis noen tar nøkklene blir jeg uvenner med dere*
Altså ja, og nei.

Vi sa bare ok, og den ene personen fant nøkklene i hjelmen, og tok dem også gikk vi ut. Her skjer en ting som ikke som jeg tenkte i utgangspunketet skulle vi sitte 3 på den, 2 av oss skulle hjem, og den 3 skulle kjøre tilbake fordi hun skulle sove over. Det som skjer er at vi kommer fram, og kompisen spørro m å få prøve den og tar den og stikker uten og komme tilbake. Meg og vennen min stod og venta, uten at han kom tilbake. Han kræsjet den, og det er derfor saken ble anmeldt. Han som kræsjet var i avhør, og nektet for å ha kræsjet, og sa at hun hadde kjørt under påvirket tilstand, og lånt til andre som hadde kræsjet den tidligere på kvelden ( dette stemmer )

Siden hun dama har anmeldt for tyveri og skade på moped, betraktes dette som tyveri?
Hun hadde tidligere fyllekjørt, kjørt med 3 bakpå, lånt den ut til folk som hadde kræssjet den litt. Drakk rett foran fjeset mitt og gikk deretter og kjørte scooteren. Hun kjørte den til nabobyen, hentet folk kjørte dem tilbake osv osv. Hun sa trossalt ja til oss.

Hvis hun ikke vil i konfliktrådet, hva vil skje i retten? Jeg var i avhør og har glemt å si noen detaljer som er viktige. Som jeg mener politiet må få med, jeg ble forøvrig tilkalt inn som mistenkt, ville den forklringen gjelde i retten?

Så spørsmålet mitt er, hvis saken kommer opp for retten. Vil retten ta med i betraktning at hun lånte ut scooteren tidligere, fyllekjørte osv osv?

Og hva vil dette få følger for min fremtid? Jeg er under 18, og har lyst å søke innpå politihøyskolen. Jeg får en bot bare for å ha kjørt en moped uten lappen, vil dette ødelegge? Og hva om saken kommer opp for retten kanskje gir oss straff hvis de ser på det som ett tyveri? Hvavil skje?

Jeg er litt deprimert, vil bli politi og vil ikke at denne ene og uheldigvise hendelsen skal ødelegge mitt arbeid til å bli politi
Når du vil bli politi, hold deg på rette siden av loven. Selv om at du VET at du ikke kan bli tatt. Men hold deg alltid på rette siden.

Nei, ungdoms fanteri skal ikke gå utover dine jobbmuligheter. Du er et menneske som alle andre, og det vil ikke stanse deg ifra å bli en god purk. Ta utdanningen din, og hold deg ALLTID på rette siden av loven, så skal du se at drømmen om å bli purk blir sann en dag.
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Når du vil bli politi, hold deg på rette siden av loven. Selv om at du VET at du ikke kan bli tatt. Men hold deg alltid på rette siden.

Nei, ungdoms fanteri skal ikke gå utover dine jobbmuligheter. Du er et menneske som alle andre, og det vil ikke stanse deg ifra å bli en god purk. Ta utdanningen din, og hold deg ALLTID på rette siden av loven, så skal du se at drømmen om å bli purk blir sann en dag.
Vis hele sitatet...
Du vet at bot havner på rullebladet?
For å bli politi kreves plettfri utvidet vandels attest. Det er godt mulig at dette løpet allerede er kjørt for trådstarter. Han har jo dummet seg til de grader ut i et avhør og snakket på seg en bot.
Er innkalt med status som mistenkt har du rett til å nekte å forklare deg
Du vet at bot havner på rullebladet?
For å bli politi kreves plettfri utvidet vandels attest. Det er godt mulig at dette løpet allerede er kjørt for trådstarter. Han har jo dummet seg til de grader ut i et avhør og snakket på seg en bot.
Er innkalt med status som mistenkt har du rett til å nekte å forklare deg
Vis hele sitatet...
Gutten er for det første ikke myndig enda, som sagt, ungdomsfanteri kan oversees. for det andre var han i kvertfall ærlig da han dummet seg ut og snakket på seg bot.

For å adoptere må du også ha 100% rent rulleblad, men gjør du fantestreker som barn og dette blir tatt av purken står det på bladet, men er det nokk år siden, får du adoptere uansett. Samme deal. Unger gjør feile ting for å lære, og jeg VET at hver purk der ute hadde samme dilemma som TS men kom inn og jobber som purk idag uansett.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
For å bli politi skal du ha rent rulleblad, men det blir vist skjønn når søknaden din blir behandlet. Altså er det fremdeles mulighet.
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Gutten er for det første ikke myndig enda, som sagt, ungdomsfanteri kan oversees. for det andre var han i kvertfall ærlig da han dummet seg ut og snakket på seg bot.

For å adoptere må du også ha 100% rent rulleblad, men gjør du fantestreker som barn og dette blir tatt av purken står det på bladet, men er det nokk år siden, får du adoptere uansett. Samme deal. Unger gjør feile ting for å lære, og jeg VET at hver purk der ute hadde samme dilemma som TS men kom inn og jobber som purk idag uansett.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at alle i politiet ikke har plettfritt rulleblad? Og ikke minst hvordan vet du hva som betyr hva? Kilder please.
http://www.phs.no/no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/

Her står at du SKAL ha plettfri vandel. Plettfri vandel har du ikke lenger når du har fått en bot. Den står på rullebladet ditt til evig tid.
Spiller liten rolle om han var 15 eller 25. Boten er der. Det er ingen unntak i forhold til plettfri vandel. Tror du opptakskravene står dere bare for morro skyld?
Strafferettslig alder er 15 år. Etter det kommer ulovelig ting du gjør på rullebladet ditt enkelt og greit
Sitat av mp34567 Vis innlegg
http://www.phs.no/no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/

Her står at du SKAL ha plettfri vandel. Plettfri vandel har du ikke lenger når du har fått en bot. Den står på rullebladet ditt til evig tid.
Spiller liten rolle om han var 15 eller 25. Boten er der. Det er ingen unntak i forhold til plettfri vandel. Tror du opptakskravene står dere bare for morro skyld?
Strafferettslig alder er 15 år. Etter det kommer ulovelig ting du gjør på rullebladet ditt enkelt og greit
Vis hele sitatet...
På samme side står det også:
Det kan i det enkelte tilfellet bli gjort en skjønnsmessig vurdering dersom lovbruddet eller handlingen er av en bagatellmessig art eller at det ligger så langt tilbake i tid at det ikke kan sies å være avgjørende for skikketheten.
Vis hele sitatet...
Plettfri vandel er IKKE det samme som plettfritt rulleblad.
TS: er det bot eller forelegg?
Hvordan vet du at alle i politiet ikke har plettfritt rulleblad? Og ikke minst hvordan vet du hva som betyr hva? Kilder please.
Vis hele sitatet...
Har 2 venner som er purk, før de gikk inn på politiskolen hadde begge blitt tatt for forskjellige ting, men idag er begge to purk.
Hva vet jeg om hva som betyr hva? Snakk mer i gåter please Kiler på venner har jeg ikke annet en at jeg vet hvor de bor, hehe!
Sitat av McLovin Vis innlegg
Plettfri vandel er IKKE det samme som plettfritt rulleblad.
TS: er det bot eller forelegg?
Vis hele sitatet...
Bot er en fellesbetegnelse på alle straffereaksjoner som innebærer at man straffes med et pengebeløp til staten.
Herunder finnes forelegg som er en straffereaksjon avgjort utenfor domstolene,utferdiget av en politijurist, og forenklet forelegg som ikke føres inn i strafferegisteret og som kan utferdiges av alle tjenestemenn på stedet.
Gjest
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Plettfri vandel er IKKE det samme som plettfritt rulleblad.
TS: er det bot eller forelegg?
Vis hele sitatet...
Vil det også inkludere utvidet ?

Jeg vil ikke at dette skal ødelegge åpolitikarrien min. Så hvis dette ikke dette gjentas, og jeg vil nok søke om å bli tatt opp til politihøyskolen ikke før om 4 år. Så har jeg likevel en god sjanse til å bli politi?
Tips: Siden ingen av oss Freaker klarer å bli enige, hva med dette: Gå på politistasjonen, og spør. Tror du får et bedre svar enn at denne diskusjonen pågår. hehe
Politiet ber om en utvidet vandels attest av deg. Der kommer all negativ kontakt med politiet fram.
Ifølge siden dems har du kort sagt spolert sjangsen din.
Selv om du fortsatt skulle ha en sjangs vil jeg tro du stiller langt bak i køen framfor de som har en plettfri vandel og vise til
Gjest
Trådstarter
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Politiet ber om en utvidet vandels attest av deg. Der kommer all negativ kontakt med politiet fram.
Ifølge siden dems har du kort sagt spolert sjangsen din.
Selv om du fortsatt skulle ha en sjangs vil jeg tro du stiller langt bak i køen framfor de som har en plettfri vandel og vise til
Vis hele sitatet...
Sånn er livet, kjipt
Sånn er livet, kjipt
Vis hele sitatet...
Som sagt: Gå til purken og spørr rett ut, da får du bedre svar enn hos oss.
Gjest
Trådstarter
Takk for alle svar. Fant ut dette på PHS:

En bot i forma av et forenklet forelegg er i seg selv ikke grunn til å ikke kunne søke. Men med flere forenklede forelegg vil det bli foretatt en vurdering av søkerens skikkethet.

Et forelegg (en dom) er mer "dramatisk" og i slike tilfelle vil hvert enkelt tilfelle bli individuelt vurdert.


Så da kan jeg alikavel søke og komme innpå opptaksprøven ! Dette blir første og siste forseelse!
Så da kan jeg alikavel søke og komme innpå opptaksprøven ! Dette blir første og siste forseelse!
Vis hele sitatet...
Told ya.
Sa jo det helt ifra jeg startet å svare deg jo... Men man hører ikke på kjærringa.
Du kommer til å bli elsket på dette forumet om du blir politi
Jeg tipper at man må gjennom en slags test, og deretter avgjør de om du er egnet til jobben eller ikke.

Sitat av Settoz Vis innlegg
Du kommer til å bli elsket på dette forumet om du blir politi
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Jeg tror ikke folk på dette forumet har mye i mot politiet, selvfølgelig er det kjipt med politi i forhold til cannabis osv. Men vil tro at de fleste her synes politiet gjør en bra jobb, det synes i hvert fall jeg !
Du skriver at du er under 18, men helt konkret, hvor gammel er du?
Jeg har gjort mye faenskap jeg, både før og etter jeg fylte 15.
15 år er som kjent den kriminelle lavalderen i Norge.

Anyhow, alt jævelskapet jeg har gjort; Falske politikontroller, tyveri og heleri har merkelig nok bare havnet på politiloggen, ikke rullebladet. Eneste som står på mitt rulleblad er at jeg er en hormonell pøbel som ingen klarer å styre.

Alle de menneskene jeg har snakket om sier at jeg fortsatt kan bli hva jeg vil.

Tror du kan slappe helt av, Kirder. Om du har én flekk på rullebladet burde ikke dette gjøre noe.
Alle shitkids driver med tull og faenskap en gang i blant!
Sist endret av dead_rat6; 12. november 2011 kl. 23:53.
Hvis du har sluppet unne falske politi kontroller, tyveri og heleri og det bare har havnet i loggen så må du ha en jævlig god advokat...
Jeg håper du ike blir politi, ingen av Freakforumer tjener seg til å bli politi, hvis i tilfelle så har vi om 10 år skikkelige overoptimiserte politifolk som ønsker å ta alle og alt innenfor tidsramme!!!! men uansett politiet gjør mye bra for samfunnet men hvis du føled de jager deg så er jo så klart din egen feil!! du oppfordrer oppmerksomhet på den måten, hvis du ønsker at politiet skal oppfatte deg som uskyldig, SÅ bør du være uskyldig!!!
Sitat av Bunker Vis innlegg
Jeg håper du ike blir politi, ingen av Freakforumer tjener seg til å bli politi, hvis i tilfelle så har vi om 10 år skikkelige overoptimiserte politifolk som ønsker å ta alle og alt innenfor tidsramme!!!! men uansett politiet gjør mye bra for samfunnet men hvis du føled de jager deg så er jo så klart din egen feil!! du oppfordrer oppmerksomhet på den måten, hvis du ønsker at politiet skal oppfatte deg som uskyldig, SÅ bør du være uskyldig!!!
Vis hele sitatet...
Hard lørdag på byen?