Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 906
Er det bare jeg som ser samme tendens som tidligere?
98-ME-XP og XP-Vista-Win7

Hvor både ME og Vista var versjoner som mest fokuserte på utseende, langt mindre på stabilitet for så at det kom en versjon som beholdt utseendet og løfter stabiliteten til et helt nytt plan (XP/Win7).

Hvis dette fortsetter så er det bare å klamre seg fast i Win7 og hoppe over Windows8 som er ventet om noen år og vente på en stabil Win9

Kanskje beholder jeg min Win7 i nesten 8år til, slik jeg gjorde med XP.
Sitat av Sparkey Vis innlegg
Hvor både ME og Vista var versjoner som mest fokuserte på utseende, langt mindre på stabilitet for så at det kom en versjon som beholdt utseendet og løfter stabiliteten til et helt nytt plan (XP/Win7).
Vis hele sitatet...
Jeg stiller meg uforstående til dette utsagnet, da Windows XP var utseendemessig LANGT forbi ME. Kan ikke si jeg merket store forskjeller i utseendet mellom Windows ME og Windows 98.
Mente jeg husket ME som fin ny startmeny og nye mapper, men var vist bare jeg som husket feil etter hva jeg ser av bilder på Google.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/69/WindowsME.png

Det er ME. Ikke spesielt fancy, men en god teori.
Dog må ikke glemme Win2k også.
Noe som jeg brukte helt opp til XP SP1
Min påstand: vista og win 7 er tilnærmet like. Win 7 har fått noen forandringer og omrokeringer i GUIet, og det ryktes at kjernen har blitt noe optimalisert. Men, i bunn og grunn så er win 7 bare en servicepack til vista.
Sitat av newsflash Vis innlegg
Min påstand: vista og win 7 er tilnærmet like. Win 7 har fått noen forandringer og omrokeringer i GUIet, og det ryktes at kjernen har blitt noe optimalisert. Men, i bunn og grunn så er win 7 bare en servicepack til vista.
Vis hele sitatet...
Vista = defekt
Win7 = Nye XP?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av newsflash Vis innlegg
Men, i bunn og grunn så er win 7 bare en servicepack til vista.
Vis hele sitatet...
Kan stemme det, men denne servicepacken fikser mye av problemene til vista.
Det tar mindre plass, og krever mindre av maskinen.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Kan stemme det, men denne servicepacken fikser mye av problemene til vista.
Det tar mindre plass, og krever mindre av maskinen.
Vis hele sitatet...
Ikke glem å legge til at Windows 7 faktisk fungerer iforhold til Vista.
lettere å stole på gode gamle onkl linux og hans avkomm ubuntu. som faktisk kommer med nye versoner 2 ganger i året.
Det er veldig lett for folk å undervurdere hvor mye som er gjort i windows 7 fordi det ikke er synlig.
Min påstand: vista og win 7 er tilnærmet like. Win 7 har fått noen forandringer og omrokeringer i GUIet, og det ryktes at kjernen har blitt noe optimalisert. Men, i bunn og grunn så er win 7 bare en servicepack til vista.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke korrekt, OS'et er forbedret på _alle_ nivå, fra kjerne til services til gui.
Hvis man leser blogs/ser intervjuer osv med de som har jobbet på win7 så innser man fort at det er gjort en enormt bra jobb med optimalisering og forbedring av kjernesystemene samtidig som de har utbedret mangler på veldig mange nivå. Dette er på mange måter en mye vanskeligere jobb enn å lage noe nytt. Jeg studerer dateteknikk og jobber som programmerer og jeg er imponert. Både sikkerhetsmessig, ytelsesmessig og funksjonelt sett er windows 7 bra saker.
Jeg sier ikke at windows er bedre enn andre OS fordi alle OS har styrker og svakheter, men ingen kan nå lenger vitse med hvor dårlig Windows(7) er.