Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2748
Hei med freaks!

Leste litt om binære oposjoner på diverse sider og sett noen youtube filmer.. Det jeg lurer på er om dette er ren gambling? Ser at det.er snakk om kort tid per aksje(?) og det er om og gjøre og forutse om den går opp eller ned.. Har også sett på noen candlestick sider som skal hjelpe deg og forutse dette bedre.

Det jeg da lurer på er om dette er en genuin måte og dra inn noen små kroner eller er det som og place bets på om kortet er over 5 eller under? Er det mulig og lese seg opp på di forskjellige oposjonene/aksjene(?) eller er det snakk om for kort tidsrom? Finns det nedlastbare programmer som hjelper deg og ta di riktige valgene og som er 100% oppdaterte?

Sist men ikke.minst hvis man lager en skrill konto og bestiller det prepaide mastercardet dems kan en overføre gevinst til skrill (hvis di du handler hos aksepterer skrill) og bruke dette kort fritt i norge og slippe unna skatt?

Håper på noen gode svar og ha en fin helg videre!
Sitat av Chicag0 Vis innlegg
Hei med freaks!
Leste litt om binære oposjoner på diverse sider og sett noen youtube filmer.. Det jeg lurer på er om dette er ren gambling? Ser at det.er snakk om kort tid per aksje(?) og det er om og gjøre og forutse om den går opp eller ned.. Har også sett på noen candlestick sider som skal hjelpe deg og forutse dette bedre.
Vis hele sitatet...
Det er ren gambling, med dårlige odds. Teknisk analyse er i utgangspunktet ganske omstridt, og med så korte tidsrammer blir det helt absurd.
Sitat av Roolfe Vis innlegg
Det er ren gambling, med dårlige odds. Teknisk analyse er i utgangspunktet ganske omstridt, og med så korte tidsrammer blir det helt absurd.
Vis hele sitatet...

Såvidt jeg forstår mener OP handel med binære opsjoner. Binære opsjoner er vesentlig mer komplisert eller kanskje heller risikofylt fordi i motsetning til vanlige opsjoner vil binære opsjoner i tillegg til bortfall også ha et krav til oppnådd avtalt beløp. Her er det 2 faktorer som jobber mot deg. I stanard opsjoner er det kun en faktor - tiden.

En binær opsjon er en form for opsjon hvor den gevinst som er mulig å oppnå enten blir et bestemt beløp, eller ingenting. Du kan alstå tjene penger, og da en sum som er bestemt på forhånd, eller ikke tjene noe i det hele tatt, ved kjøp av binære opsjoner.


Opsjoner gir retten til men ikke plikten til å kjøpe underliggende verdipapirer. Feks en aksje. Opsjoner gjør at innsatsen er svært mye lavere enn om du handler i aksjen direkte. For en normal handel i opsjoner jobber tiden mot deg, da opsjonen ved frafall går i null. Men helt frem til frafall kan opsjonen selges.

http://cdn.imghack.se/images/b2cc6ce13f25ab6c77b009786c249243.png

Figuren her viser avkastningskurven til en kjøpt opsjon på ABCaksjen med
innløsningskurs kr 70, dvs. ABC70CALL. Opsjonspremien er på kr 4. Fordi
investoren tror at ABC skal stige fra dagens kurs på kr 70, kjøper han 10
opsjoner som hver gir ham retten til å kjøpe 100 ABC-aksjer til kr 70 pr aksje.

Han betaler dermed kr 4 pr aksje eller totalt kr 4.000 for å kontrollere 1000
ABC-aksjer frem til bortfall på opsjonene. Dersom investoren skulle ha kjøpt
det samme antall aksjer, måtte han ha betalt kr 70.000. Med CALLene får
han derimot de samme mulighetene til ubegrenset gevinst, men med en langt
mer beskjeden innsats. Som figuren viser, er det potensielle tapet på den
kjøpte CALLen begrenset til investeringen, dvs. kr 4.000. Dette gjelder også
aksjeinvesteringen, men det maksimale tapet kan da i teorien bli kr 70.000
istedenfor kr 4.000.

Som vi ser er det maksimale tapet her 4.000 kroner, gevinsten kan i teorien bli ubegrenset. Skulle OP handlet i aksjer ville han måtte ha 70.000 + kurtasje for å gjennomføre handel.

Dette er nok en svært mye tryggere måte å lære seg handel med finansielle instrumeter på enn å drive med binære opsjoner.

Som alltid når det gjelder verdipapirer så bør du også her sette opp fiktive handler en stund for å lære deg gamet.

Kort sagt en opsjoner primært en instrument for bruk som sikring, dvs du reverserer opsjonshandel i forhold til aksjer. Dog kan hvem som helst handle opsjoner uten å også handle aksjer. Fordelen med opsjoner er at innsatsen er marginal mens gevinsten kan bli rrelativ høy sett i forhold til innsats.


Om dine analyser viser at en aksje skal ned i pris kan du utstede PUT heller enn call. Husk at på PUT er potensialet for tap ubegrenset.

Skal du drive med dette er det greit å ha baiskunnskap om faget Finans.

Glemte jo det viktigste:

http://cdn.imghack.se/images/b2cc6ce13f25ab6c77b009786c249243.png

Figuren viser at aksjekursen på bortfallsdagen må være over kr 74 for at
investoren skal tjene penger på å innløse opsjonen. Han vil derimot også kreve
innløsning dersom aksjekursen er mellom 70 og 74, fordi han da vil tape mindre
enn opsjonspremien på kr 4. På aksjekurser under 70 vil han uansett tape
innsatsen.
Hvis ABC-aksjen står i kr 80 på bortfallsdagen blir verdien av opsjonen som
følger:
Aksjekurs 80
– Innløsningskurs 70
– Opsjonspremie 4
Gevinst pr aksje 6
Fordi investoren har 10 opsjoner som hver tilsvarer 100 ABC-aksjer, blir
nettogevinsten totalt kr 6.000, dvs. en avkastning på 150 % når aksjen samtidig
har steget 14,3 %.
Eksemplet ovenfor baserer seg på at opsjonene beholdes til bortfall. Det skjer
derimot bare unntaksvis, fordi kjøp av opsjoner som regel foretas med et
kortsiktig perspektiv. Dersom aksjen for eksempel stiger til 80 én uke etter
at investoren kjøpte CALLene, kan han velge å realisere gevinsten ved å selge
CALLene i opsjonsmarkedet. Opsjonspremien vil på det tidspunktet ha steget
til omtrent kr 12, noe som vil gi ham en nettogevinst på kr 8 pr aksje, eller en
avkastning på 200 % på én uke. Dette er selvsagt langt bedre enn å sitte med
investeringsrisikoen i flere måneder og “bare” oppnå en avkastning på 150 %.
Sist endret av frtoretang; 24. mai 2014 kl. 00:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
54 5
Wow toretang! Takk for svar! Jeg er helt ny i gamet og har ikke brukt en krone enda men prøver og lese og hente inn så mye informasjon som mulig, jeg har kommet over en side som heter bdswiss (Bank de swiss) som er et regulert og godkjent. På denne siden har jeg registrert meg og sett hele intro filmen som gir litt info om alle di forskjellige måtene og investere på men synes den var litt for kort og følte ikke at jeg fikk noen god forklaring på hva det forskjellige var.

Men det jeg fikk med meg var at jeg kunne calle og selge på så lite som 60 sek?? Derfor jeg spurte om dette var ren gambel for i mine øyne er det vanskelig og forutse hva som skjer om 60 sek..

Vet du om noen sider jeg kan lese mer om dette på? Og anbefaller du og kjøpe/selge på dagsbasis, ukebasis eller times basis? Vet du også om noen gode demo sider?

Hjertelig!
Sist endret av Chicag0; 24. mai 2014 kl. 01:39.
http://http://www.ig.com/no/hvorfor-...!!ig%20markets

Kan jo sette deg opp en demokonto her hvis du vil "leke litt". Men CFD handel av aksjer er også ganske risikofyllt
Sitat av Chicag0 Vis innlegg
Wow toretang! Takk for svar! Jeg er helt ny i gamet og har ikke brukt en krone enda men prøver og lese og hente inn så mye informasjon som mulig, jeg har kommet over en side som heter bdswiss (Bank de swiss) som er et regulert og godkjent. På denne siden har jeg registrert meg og sett hele intro filmen som gir litt info om alle di forskjellige måtene og investere på men synes den var litt for kort og følte ikke at jeg fikk noen god forklaring på hva det forskjellige var.

Men det jeg fikk med meg var at jeg kunne calle og selge på så lite som 60 sek?? Derfor jeg spurte om dette var ren gambel for i mine øyne er det vanskelig og forutse hva som skjer om 60 sek..

Vet du om noen sider jeg kan lese mer om dette på? Og anbefaller du og kjøpe/selge på dagsbasis, ukebasis eller times basis? Vet du også om noen gode demo sider?

Hjertelig!
Vis hele sitatet...
Igjen å handle med binære opsjoner gjør timingen svært mye mer krevende.
Du kan kjøpe std otc opsjoner med bortfall 9mndr, og hele veien frem til bortfall kan du norsomhelst løse inn opsjonen. Det vil si på alle svingninger som gir deg pluss eller begrenser tapet.

Om du handler i binære opsjoner har du et svært mye mer bergrenset tidsvindu og du skal samtidig treffe en på forhånd avtalt pris.

I eksemplet vil du se at innløsning kan skje hvilken som helst dag 9 måneder frem i tid - så lenge den underliggende aksjen er verdt mer enn 70 kroner.

http://cdn.imghack.se/images/b2cc6ce13f25ab6c77b009786c249243.png

La oss si langsiktige kontrakter blir signert av selskapet ABC samtidig som det går et oppkjøpsrykte - dvs rykte om at noen andre selskaper ønsker å kjøpe selskapet ABC. Det kan feks få kursen til å øke til 110 kroner i løpet av en dag.

Aksjekurs 110
– Innløsningskurs 70
– Opsjonspremie 4
Gevinst pr aksje 36

10 opsjoner x 100 aksjer = gevinst på 36.000 og du startet med 4.000.

Tenk deg at du i motsatt fall satt på en binær opsjon. Avtalt kurs var 80.
Pga marginalt tidsvindu på en binær opsjon er sjansene for gevinst på den binære opsjonen radikalt lavere. Om du mister avtalt kurs med 0.10 krone taper du likevel og opsjonen blir verdiløs. Dvs du taper alt.

Valget er ditt, hvorfor du på død og liv skal velge det aller mest risikofylte instrumentet å handle med kan jeg ikke skjønne. Opsjoner er i tugangspunktet såpass vanskelig å treffe på at mange kaller det verdpapir lotto. Hvorfor gjøre ting ennå vanskeligere ved å legge til ennå en faktor som jobber mot deg?

Det du har sett er nok "instriksjonsvideoer" fra banker og liknende. Hvfor tror du bankene er så hissig på binære opsjoner? Fordi det er nesten som å trykke penger for dem. Innsatsen er begrenset per transaksjon så bankene ønsker flest mulig som handler i binære opsjoner slik at de får inn mest mulig kurtasje.
Sist endret av frtoretang; 24. mai 2014 kl. 07:22.
Trådstarter
54 5
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Igjen å handle med binære opsjoner gjør timingen svært mye mer krevende.
Du kan kjøpe std otc opsjoner med bortfall 9mndr, og hele veien frem til bortfall kan du norsomhelst løse inn opsjonen. Det vil si på alle svingninger som gir deg pluss eller begrenser tapet.

Om du handler i binære opsjoner har du et svært mye mer bergrenset tidsvindu og du skal samtidig treffe en på forhånd avtalt pris.

I eksemplet vil du se at innløsning kan skje hvilken som helst dag 9 måneder frem i tid - så lenge den underliggende aksjen er verdt mer enn 70 kroner.

http://cdn.imghack.se/images/b2cc6ce13f25ab6c77b009786c249243.png

La oss si langsiktige kontrakter blir signert av selskapet ABC samtidig som det går et oppkjøpsrykte - dvs rykte om at noen andre selskaper ønsker å kjøpe selskapet ABC. Det kan feks få kursen til å øke til 110 kroner i løpet av en dag.

Aksjekurs 110
– Innløsningskurs 70
– Opsjonspremie 4
Gevinst pr aksje 36

10 opsjoner x 100 aksjer = gevinst på 36.000 og du startet med 4.000.

Tenk deg at du i motsatt fall satt på en binær opsjon. Avtalt kurs var 80.
Pga marginalt tidsvindu på en binær opsjon er sjansene for gevinst på den binære opsjonen radikalt lavere. Om du mister avtalt kurs med 0.10 krone taper du likevel og opsjonen blir verdiløs. Dvs du taper alt.

Valget er ditt, hvorfor du på død og liv skal velge det aller mest risikofylte instrumentet å handle med kan jeg ikke skjønne. Opsjoner er i tugangspunktet såpass vanskelig å treffe på at mange kaller det verdpapir lotto. Hvorfor gjøre ting ennå vanskeligere ved å legge til ennå en faktor som jobber mot deg?

Det du har sett er nok "instriksjonsvideoer" fra banker og liknende. Hvfor tror du bankene er så hissig på binære opsjoner? Fordi det er nesten som å trykke penger for dem. Innsatsen er begrenset per transaksjon så bankene ønsker flest mulig som handler i binære opsjoner slik at de får inn mest mulig kurtasje.
Vis hele sitatet...
Åja! nei som sagt har ikke valgt noe enda, bare snuser fremdeles ettersom jeg er grønn som blomster finn på alt dette.

ok for og ramse opp..

Du har to måter og invistere på;

Oposjoner og Binære oposjoner?

Og ved oposjoner går du inn med sum 4000 og oposjonen avsluttes om 3 mnder som vil si at i løpet av disse 3 månedene kan du selge når du vill og gå i pluss hvis oposjonen ligger høyere i verdi en når du kjøpte deg inn? hva skjer når oposjonen synker? er det da viktig og ikke la den synke for mye og selge seg ut? hvordan er tapet da regnet?

Ved binære oposjoner går du inn med 4000, velger opp eller ned innen 60 sek(15min ++) og går det opp vinner du en forhåndsbestemt sum regnet ut etter innkjøps sum og vice versa hvis du velger ned?

Er dette riktig?
For å gi et enkelt svar på en svært komplisert problemstilling så kan du guarde call opsjonen (den posisjonen du kjøper der du tror aksjen vil stige) med å også utstede en put posisjon. (Put tilsier at du tror verdien vil falle)

Ved handel med call opsjoner kan du maksimalt tape innsatsen. I eksemplet med ABC aksjen kan du maks tape 4.000.
Du kjøper opsjoner på aksjekurs 70kr. Break even når du på 74 kr. Alt over er netto. Alt under 74 er tap. Selger du opsjonen på 72 har du tapt 2.000 kr.

Vær oppmerksom på at dersom du kombinerer strategier (put n call) blir ting straks mye mer komplisert. Og husk å aldri utstede put for mer enn du har dekning i call.

Binære opsjoner kan jeg ikke gi noe konkrete svar på, da jeg aldri har handlet i binære opsjoner. Jeg anser rett og slett binære opsjoner til å være for kompliserte og risikoen for høy i et for kort tidsvindu til at jeg satser penger der.
Selv om du sitter på inside informasjon eller har anaylser de færreste besitter er tidsvinduet særdeles kort for at du skal treffe avtalt prising innenfor tidsvinduet.

Gøy at du har interresse for finansielle instrumenter - men tro ikke at det er en enkel vei til rikdom. Om det var enkelt så ville alle gjort det heller enn å gå på jobb

Handel med opsjoner krever at du skaffer konkret og relevant informasjon. Gjør selvstudier og setter deg godt inn i dette før du åpner lommeboka. Husk det er noen som alltid tjener enten du vinner eller taper - de som du har din VPS hos
Sist endret av frtoretang; 25. mai 2014 kl. 05:18.