Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 704
Hei alle sammen.
Jeg har et problem som jeg ikke kan løse. Jeg har snakket med nesten 20 forskjellige utdannede data tekknikkere og support mennesker. Men ingen av de har peiling virker det som. Så min bror ba meg legge inn mitt problem her, og her kommer mitt lille søte problem, fra start til slutt.

Jeg kjøpte meg en ny data i nov/des 2010. Så dataen min er kjempeny. Det er en Compaq Presario CQ62 med windows 7 64bit. Med den kom Norton, dette sletta jeg. Lastet så ned AVG der jeg har gratis versjonen, synes denne har fungert fint for mitt forbruk i flere år.

Jeg er GS i et MMORPG spill som heter Shaiya - Rise of the champions(Fra nå, nedkortet til ROTC) . Dette programmet har fungert helt fint siden jeg fikk dataen! Alltid fungert som det skal, og absolutt ingen problemer. Med ROTC lastet jeg også ned TeamSpeak client 3(Fra nå, kortet ned til TS), som er et "Trykk-for-å-snakke" Program, der flere mennesker prater sammen. Veldig lett program.

Begge disse programmene har fungert kjempefint! Frem til at jeg ble hacket av en liten tyv (som er blitt tatt for det, og er for lengst ut av mine systemer). Etter at jeg ble hacket, måtte jeg fabrikkresette dataen, og slette alt, og instalere alt på nytt.

Det første jeg gjorde, var å slette Norton. Jeg liker ikke Norton! Og lastet deretter ned AVG free version. Deretter lastet jeg ned uTorrent, og FireFox. Deretter da disse var installert, restartet jeg dataen, og lastet ned og instalerte ROTC og TS. Da restartet jeg dataen igjen.

Programmene ville ikke kjøre, og jeg slo av brannmur og brukervennlighet ned till null. Så disse er av den dag idag. Nå kjører programmene kjempefint! Uten lagg, eller noe som helst fram til kl 17.00 - 00.00 - I denne tiden kan jeg surfe på nettet, høre musikk ifra nettet, laste ned osv. Men! Programmene ROTC og TS vil ikke fungere som de skal. Her kommer hoved problemet:

Fra kl. 17.00 - 00.00 (24.00) kan jeg gå inn på spillet, men på en eller annen rar tidsinstilt måte blir jeg disconnected hver 5 minutt. Da snakker vi ikke 4,38 min, men akkurat på sekunnet, 5 minutter. Begge programmene blir jeg disconected ifra. På samme tid, som om det er noe sort for barnesikring eller noe.

Begge programmene har 18års aldersgrense, og jeg er 20år. Også registrert som administrator da jeg kjører begge programmene. Jeg har manuellt åpnet portene i brannmur, modem, virusprog og alt en av support mennene jeg snakket med sa. Etter dette klarte jeg å kjøre spillet i denne tidsperioden. 17.00 - 24.00 MEN kunn i 5 minutter i slengen.

Så var det en smart sjel som sa: "Slå av all sikkerhet på dataen, og restart modemet" - Gjorde dette, problemet er der enda.

Da sa han: "Dette kan jeg ikke hjelpe deg med, dette må være internetten din" - MEN hvordan i alle dager kan det være internetten min, når jeg kan surfe, høre musikk på Spotify, google ting osv? Det er jo ikke internetten eller nettverkskortet mitt da.



I korte ord:
Programmene vil ikke kjøre normal i tidsperioden 17.00 - 24.00. Etter den tid og før, er alt som smurt. Det er KUNN i denne tidsperioden, at jeg disconecter hver 5 minutt, på sekunnet.

Jeg har selvfølgelig snakket med administrator og server eier om problemet, og han finner heller ingen problemer.

Min samboer spiller de samme spillene som jeg, han har ikke dette problemet,og til har er alt helt normalt, også i denne tidsperioden jeg har problemer i. Han spiller på en annen data med windows vista.

Kan du være så snill å hjelpe meg? Jeg er GS der inne, og det er folk som er avhennig av at jeg er på i denne tidsperioden, siden denne tidsperioden er den tiden de fleste spillerne er online. Vær så snill å hjelp meg.

Jeg kan også med glede ringe deg, om du tror du har løsningen, så du slepper å skrive. Jeg ringer gratis, så det er vell best om jeg ringer deg.

Med Vennlig Hilsen
Frustrerte Marita.

Kjære Administrator: Jeg aner ikke hvor jeg skulle poste denne meldingen, så om den er på feil plass, kan du flytte den istede for å slette den? Det er min første post.. Takk!
Hei, flott du presenterer problemet ditt på en så fin måte. Det jeg kan gjøre, er å ta en titt igjennom Event-loggen til maskinen din, kanskje jeg kan finne noe der som kan indikere hva som forårsaker problemet. Hvis ikke noen allerede har gjort det?

Gå til startmenyen, fyr opp "eventvwr.msc" i kjør. På venstre side i tre-menyen så har du en katalog kalt "Windows logs". Hvis du får sendt meg filene for "Applications" og "System", så kan jeg begynne der.

For å lagre til fil, høyreklikk på den loggen som skal lagres og trykk på "Save all elements as..."
EDIT: Nevermind, leste ikke oppsummeringen din;P
Hvis du har tilgang på en annen pc (f.eks laptop) så ville jeg testet med denne for å eliminere internett-linja som feilkilde.
Sist endret av TheGEEK; 7. februar 2011 kl. 18:49.
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Trådstarter
Jeg er veldig veldig ny på slike ting på dataen, men jeg skal prøve. Skal jeg skrive all informasjon i et nytt svar, eller skal jeg gå inn på deg, og sende?

Jeg sitter å ser her inne nå, og det er jo så masse greier at jeg aner ikke hva jeg skal sende jeg...

Hei, jeg har alt sjekket dette som det sto i problemet mitt der oppe. Jeg har prøv dette på min samboers data. Det fungerer som det skal på hans data, men det fungerer ikke på min.
Sist endret av mabe140; 7. februar 2011 kl. 18:56.