Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2055
Javell folkens, da var wimp endelig ute av beta.

Jeg sendte en sms til wimp for å få invitasjonskode, fordi det stod at man da kunne få 30 dager gratis. Det er sikkert sant det, men man må allikevel knytte kontoen opp til et kredittkort, så trekker de 99,- for så å refundere det.

Mao hvis du ikke har tenkt å betale for det så er det heller ingen vits i å sløse bort penger på den smsen.

Men ja, hva tror dere? Kommer det til å gå veien?

Jeg kommer ikke til å gå over til wimp da jeg er spotify premium kunde. Men jeg tror at noen kommer til å gå fra spotify free til wimp fordi de har lyst til å prøve noe nytt.

Kjør diskusjon!
Tror ikke free brukere vil gå over til Wimp siden det er såppas få som betaler for Premium i Spotify ...
Sist endret av TheWaveable; 22. februar 2010 kl. 10:28.
Hvordan er utvalget på Wimp i forhold til Spotify?
Jeg tror at det kommer til å gå dukken. Det er jo bare såvidt Spotify klarer seg (i følge media).

Du sier at mange kommer til å "gå fra Spotify free til Wimp" - Jeg sier meg halvenig.
De som allerede har Spotify inne kommer til å teste ut Wimp, samtidig som de benytter Spotify, for så å gå tilbake til spotify.

I mine øyne betaler man for det samme som for Spotify premium, men får mye mindre tilbake.

Basert kun på indisier.
Jeg har brukt Wimp i snart ett år, og er svært førnøyd ettersom at Wimp har/hadde bedre utvalg en spotify.
Men nå i det siste har mange av de store artistene blitt borte som bla Led Zeppelin, Pink Floyd, Metallica osv. så jeg vet ikke helt om jeg kommer til å betale for det. Mulig jeg bare går over til spotify igjen - har ikke fått beskjed om at jeg må betale så får se hvor lenge den varer.

Edit : Wimp har et bedre utseende en spotify, og den har ferdiglagde spillelister både randoms og fra dine mest spilte.
Sist endret av Jokkmeister; 22. februar 2010 kl. 10:42.
Sitat av Jokkmeister Vis innlegg
Jeg har brukt Wimp i snart ett år, og er svært førnøyd ettersom at Wimp har/hadde bedre utvalg en spotify.
Men nå i det siste har mange av de store artistene blitt borte som bla Led Zeppelin, Pink Floyd, Metallica osv. så jeg vet ikke helt om jeg kommer til å betale for det. Mulig jeg bare går over til spotify igjen - har ikke fått beskjed om at jeg må betale så får se hvor lenge den varer.

Edit : Wimp har et bedre utseende en spotify, og den har ferdiglagde spillelister både randoms og fra dine mest spilte.
Vis hele sitatet...
Kjempe nyttig å høre litt fra en som har testet det.

Grimdoc: Jeg mener at folk som har spotify free vil kanskje gå over fordi de har lyst til å teste noe nytt, og jeg vet også om folk som ikke har oppgradert til premium fordi spotify ikke har metallica og pink floyd.
Sitat av Jokkmeister Vis innlegg
Edit : Wimp har et bedre utseende en spotify, og den har ferdiglagde spillelister både randoms og fra dine mest spilte.
Vis hele sitatet...
Spotify har også "dine mest spilte"

Spotify har også linker til artister med samme musikktype som det du hører på (vet ikke om wimp har denne funksjonen)
Etter å ha brukt WiMP en god stund så er det både ulemper og fordeler jeg har merket meg:

+ integrasjon med last.fm som ikke bare scrobbler hva du hører på men gir anbefalinger basert på hva du har hørt på
+ de anbefalte spillelistene
+ bedre oppdatert på ny, norsk musikk
+ muligheter til å lage artister eller album som favoritter, ikke bare lage spillelister

- adobe air, sammenlignet med spotify er interfacet til WiMP træææægt
- ved lansering ble en del store artister som Pink Floyd etc fjernet (som i at du kan kjøpe musikken gjennom mp3-sjappa til platekompaniet men ikke streame de)
- ikke tilgjengelig for iPhone (ennå)
Wimp spiser minne, og jeg bruker det sjelden/aldri på grunn av det... vi snakker 8-900MB etter et par minutter. Skal de kjøre kommersielt, så håper jeg virkelig de fikser dette problemet først.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Wimp spiser minne, og jeg bruker det sjelden/aldri på grunn av det... vi snakker 8-900MB etter et par minutter. Skal de kjøre kommersielt, så håper jeg virkelig de fikser dette problemet først.
Vis hele sitatet...
Håper du snakker om diskplass ? På pcen min har det ikke noe å si om jeg kjører wimp eller ikke, jeg merker det ikke.
Isåfall kan det stilles på, har sett det et sted.
Sitat av Jokkmeister Vis innlegg
Håper du snakker om diskplass ? På pcen min har det ikke noe å si om jeg kjører wimp eller ikke, jeg merker det ikke.
Isåfall kan det stilles på, har sett det et sted.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker om RAM - det er f. eks ikke brukbart på laptopen min, da både ytelse og batterilevetid nesten halvveres. Jeg legger mye av skylden på Adobes fantastiske rammeverk, da.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Jeg snakker om RAM - det er f. eks ikke brukbart på laptopen min, da både ytelse og batterilevetid nesten halvveres. Jeg legger mye av skylden på Adobes fantastiske rammeverk, da.
Vis hele sitatet...
Dette blir bedre når Adobe Air 2 blir lansert.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Jeg snakker om RAM - det er f. eks ikke brukbart på laptopen min, da både ytelse og batterilevetid nesten halvveres. Jeg legger mye av skylden på Adobes fantastiske rammeverk, da.
Vis hele sitatet...
Selv om Air har noe av skylden vil jeg påstå at utviklerne sitter med hovedansvaret. Det var tross alt de som tok valget å bruke plattformen.

Jeg brukte Wimp ganske mye for rundt et halvt år siden, men måtte til slutt gi opp grunnet den elendige ytelsen. Som det ble sagt lengre opp kunne det til tider bruk opp mot 6-700 MB minne, noe som er totalt horribelt. Jeg er lite interessert i å bruke 1/8 til 1/4 av minnet på ett lite program som egentlig bare burde ligge å kjøre i bakgrunnen.

Med mindre dette er fikset klarer jeg ikke å se at Wimp skal bli noen stor suksess. Det er synd, for det hadde absolutt potensiale på en del områder Spotify har problemer.
Jeg har brukt Wimp i nesten et år, og må si at jeg er veldig fornøyd. Noe minus er det alltid, men den er mindre irtriterende å bruke enn Spotify og syntes det er gode anbegfalinger og lister og sånn der. Håper et går rundt og all kudos til platekompaniet for å være en foregangsfigur. Har ikke hatt noen problemer med at det sluker ram, syntes ikke den har gått nevneverdig tregt heller.
Vet at Aspiro har jobbet veldig mye med memoryusage, og det er fortsatt et veldig viktig fokusområde. Ressursbruken er betraktelig lavere i nyeste versjon enn i tidligere versjoner som faktisk har vært beta-versjoner.

Man må jo regne med tekniske problemer av ulik art når det har vært en betaversjon. Klienten ble faktisk lanseringsklar for bare 3 dager siden

Tok noen screens nå mens WiMP kjører i full aktivitet. Eldre XP-maskin.

http://bildr.no/thumb/593953.jpeg

http://bildr.no/thumb/593956.jpeg
Er imho bedre enn spotify, er enklere å oppdage ny musikk, noe som for meg er hovedformålet;P
En kompis av meg jobber i Aspiro, så håper selvsagt på han sine vegne at det blir en suksess, men har egentlig fryktelig liten tro på det. Ser ikke helt hvorfor folk som allerede bruker spotify (som vel er de fleste?) skal gå over til wimp. Spotify kan man jo bruke gratis i tillegg til muligheten for premium som jo koster det samme som wimp.
Jeg har hatt både WIMP og Spotify en stund nå, men foretrekker helt klart Spotify. Utvalget av store navn har vært bedre på WIMP mens bredden har vært bedre på Spotify (spesielt på amerikanske stand up komikere).

Interfacet er mye bedre på spotify, ikke minst små detaljer som at pause / skift spor knappene på tastaturet mitt fungerer uten videre konfigurering. Kombinasjonen med iPhonen min, både som egen app, og fjernkontrollen som man også kan få som app gjør at Spotify er mitt soleklare valg.

Som nevnt allerede er de ferdige spillelistene i WIMP og integrasjonen med Last.fm helt åpenbare fordeler med WIMP og grunn god nok til å at jeg kommer til å betale for WIMP i tillegg til Spotify premium.
Jeg er svært fornøyd med Winp, men ble litt skuffa når Zeppelin og Pink Floyd forsvant med lanseringa.
Bob Dylan er fortsatt på Wimp - og han er ikke på Spotify.
Pink Floyd har nå faktisk kommet tilbake (!) og da er det bare å håpe på Led Zep..

All in all: Tror Wimp låtutvalget på Wimp passer oss eldre best - og folk som liker gammal musikk...
Sitat av TheZim Vis innlegg
Jeg er svært fornøyd med Winp, men ble litt skuffa når Zeppelin og Pink Floyd forsvant med lanseringa.
Bob Dylan er fortsatt på Wimp - og han er ikke på Spotify.
Pink Floyd har nå faktisk kommet tilbake (!) og da er det bare å håpe på Led Zep..

All in all: Tror Wimp låtutvalget på Wimp passer oss eldre best - og folk som liker gammal musikk...
Vis hele sitatet...
Hva var det du sa om Bob Dyland?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av trauMa Vis innlegg
Hva var det du sa om Bob Dyland?
Vis hele sitatet...
Og du linker ikke til en eneste plate av Bob Dylan, good going.

Jeg har selv gjort dette, finner samleplater som kanskje har en sang av Bob Dylan, finner uendelig mange plater med Bob Dylan som en av artistene. Ikke en eneste plate av mannen selv.

Jeg betaler forressten for Wimp (får 30dager gratis) og nyter masse musikk som Spotify glemte
Håper de klarer seg, foreløpig er det råbra.
Det ER Bob Dylan på spotify, jeg sa ikke hvor mye, men han ER der, det var det som var poenget mitt.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av trauMa Vis innlegg
Det ER Bob Dylan på spotify, jeg sa ikke hvor mye, men han ER der, det var det som var poenget mitt.
Vis hele sitatet...
Nei men har har jo ikke en eneste plate der. Poenget ditt er kaputt, Bob Dylan har ingen plate der.
Artisten, Bob Dylan, har ingen plater på Spotify.
Spotify, har ingen plater av Bob Dylan.
Bare noen samleplater.
Her er slik det skal se ut:

Legg merke til scrollbaren, du ser bare halvparten.

Så for siste gang, selv om du kan høre en versjon av Rolling Stones (sangen ikke albumet) på Spotify, så har ikke Spotify Bob Dylan inne. Ingen plater av Bob Dylan ligger inne på Spotify.
Sist endret av Sio; 26. februar 2010 kl. 10:00.
Har brukt wimp helt siden beta'en ble lansert, kjenner en som er med å utvikle det og visionen til telenor og platekompaniet er å konkurrere med både itunes og spotify. Uten å være partisk vil jeg si at wimp har enormt potensiale, selve spilleren altså, eneste som mangler er flere brukere. Har vekslet litt mellom spotify og wimp og wimp har alt som spotify har + litt til. Er også veldig fornøyd med lydkvaliteten på wimp, den er veldig veldig høy i motsetning til spotify (også premium)
Musikkutvalget er også mye høyere, finner så godt som alt jeg leter etter både internasjonalt og nasjonalt, wimp er også mye mer spesialisert på norsk musikk en andre.
Sist endret av Cheese; 26. februar 2010 kl. 10:28.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Cheese Vis innlegg
Har brukt wimp helt siden beta'en ble lansert, kjenner en som er med å utvikle det og visionen til telenor og platekompaniet er å konkurrere med både itunes og spotify. Uten å være partisk vil jeg si at wimp har enormt potensiale, selve spilleren altså, eneste som mangler er flere brukere. Har vekslet litt mellom spotify og wimp og wimp har alt som spotify har + litt til. Er også veldig fornøyd med lydkvaliteten på wimp, den er veldig veldig høy i motsetning til spotify (også premium)
Musikkutvalget er også mye høyere, finner så godt som alt jeg leter etter både internasjonalt og nasjonalt, wimp er også mye mer spesialisert på norsk musikk en andre.
Vis hele sitatet...
Enig med mye av du sier.
Jeg betalte aldri for Spotify, men var ikke redd for å tegne Wimp abonnement (fikk 30dager uansett dog ). Men Spotify har artister som Wimp mangler også, jeg skal sende en mail nå :P
På Metal mangler en del, men ikke noe jeg griner over.

Wimp har heller ikke muligheten til å vise alle låtene til en gitt artist, men heller album. Så når jeg lette etter "Lost in Hollywood" av Red Hot tok det sin tid.

Edit: Fant ut hvorfor det tok sånn tid! Det er SoaD som har sangen, ikke Chili peppers gutta, ah, søvn er undervurdert.
Sist endret av Sio; 26. februar 2010 kl. 10:44.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Sio Vis innlegg
Edit: Fant ut hvorfor det tok sånn tid! Det er SoaD som har sangen, ikke Chili peppers gutta, ah, søvn er undervurdert.
Vis hele sitatet...
Dessuten: Om du vet navnet på sangen kan du jo bare søke?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Gusto Vis innlegg
Dessuten: Om du vet navnet på sangen kan du jo bare søke?
Vis hele sitatet...
. . . Jeg vil ikke snakke med dere lengre

Nei ja jo. Søkefunksjonen funker for låter også, slik jeg fant ut at det var SoaD som egentlig hadde sangen til min store overraskelse.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Hva var det du sa om Bob Dyland?
Vis hele sitatet...
Jeg sa at Bob Dylan (uten "d" på slutten) ikke er på Spotify. Mulig du finner en enkeltlåt på enkelte samleplater, men han har nå girr ut rundt 40-45 album...

Sitat av trauMa Vis innlegg
Det ER Bob Dylan på spotify, jeg sa ikke hvor mye, men han ER der, det var det som var poenget mitt.
Vis hele sitatet...
Jeeze, I can´t find my knees... (Bob Dylan)
Sitat av Cheese Vis innlegg
wimp har alt som spotify har + litt til.
Vis hele sitatet...
Jaha, hvor er mobilstøtten utover Android-telefoner og hvor er offline modus?
Sitat av danielsk Vis innlegg
Jaha, hvor er mobilstøtten utover Android-telefoner og hvor er offline modus?
Vis hele sitatet...
Sant. Savner offline-modus i wimp for bærbarpc´n... Mobilstøtte er ikke så viktig for min del. Jeg klarer å gå til og fra jobben eller pubben uten musikk på øret.. :-)
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av danielsk Vis innlegg
Jaha, hvor er mobilstøtten utover Android-telefoner og hvor er offline modus?
Vis hele sitatet...
Selv om du ikke siterte meg så har jeg skrevet samme påstand.
Da jeg skrev påstanden var den rettet mot utvalget til tjenesten, ikke ekstra funksjoner som android støtte og offline modus.

Skal sant sies tåler jeg ikke mer enn 20minutter uten internett (dvalemodus(soving) er unntak) og mobilen min var skikkelig dyr fordi den hadde bra kamera og den nye teknologien, bluetooth!
iPhone med offline-modus er rett rundt hjørnet