Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1303
Hei!

har fått meg guitar hero 3 uten gitar til pc i julegave. har ps3 og jeg lurte på om noen kunna gitt meg en enkel og god forklaring på hvordan man kan bruke ps3 gitaren på pc: D
har prøvd denne teksten som jeg fant på nettet men forstod ikke så mye:

QUOTE
Yep, I have the ps3 version of guitar hero. I downloaded the pc version as well as play frets on fire. Lets see first you need the Sixaxis Driver for PC. Which can be found.

http://dl.qj.net/SIXAXIS-driver-for-...3/pg/12/fid/11
679/catid/518

. Ignore the filter driver for now.
. Unpack ps3sixaxis_en.exe
. Plug the SIXAXIS into your PC.
. Run ps3sixaxis_en.exe once.
. Push the PS button on the SIXAXIS once if it doesn't see it straight away.

About the usb filter driver. Be warned, as a user of vista home 32 it makes your USB not recognize anything if installed. Try this without the USB filter first in any case.

----------------------------------------------
Download a program called joy2key.

http://www.electracode.com/4/joy2key...lish%20Version
.htm

You need to have the reciever plugged into the USB before you start Joy2key.


When you open it, immediately click on the preferences tab and check "Use Axes other than x or y". Also, "use pov switches" if it isn't already checked.


Now here are what the buttons are for the ps3 controller:
Axis 3(>0) = Whammy
POV 1 UP /DOWN = Strum
button 1 => Square / Yellow
button 2 => X / Green
button 3 => O / Red
button 4 => Triangle / Blue
button 5 => L1 / Orange
Bouton 9 => Select

So as you can tell, for example which ever key (on your keyboard) is mapped to green, probably F1 in the case of FOF by default. You need to map "F1" to button 2 within Joy2key. The only problem i've run into is the whammy, and start button and using those with the pc version of GH3.

har noen en enkel forklaring på dette eller en annen?
Du må ha en overgang fra kontrolleren til pc, en slik en: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=33552641
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Hvis du leste at han har en Ps3 guitar så kan man ikke bruke ps2 overgang.

Gitaren til Ps3 har vell bluetooth, du bare stapper motakeren inn i usben til pcen og connecter til den via guitaren, se om det går ann
Jeg går utifra at du da allerede har lastet ned Frets on Fire som nevnes i sitatet ditt til maskinen din?
Hvis ikke lastes det ned her, og det er faktisk gratis!
Uhm... Virker ikke så vanskelig å få gitaren tilkoblet pcen, men det jeg lurer på er hvor man får tak i spill?
Min cdrom kan hvertfall ikke lese PS3 cder - så vidt jeg vet :P
Sitat av GothQueen
Uhm... Virker ikke så vanskelig å få gitaren tilkoblet pcen, men det jeg lurer på er hvor man får tak i spill?
Min cdrom kan hvertfall ikke lese PS3 cder - så vidt jeg vet :P
Vis hele sitatet...
Det kommer vel, om det ikke allerede er der ute, en emulator til ps3!
Om det finnes emulator til ps3 vet jeg ikke, men ps2-emulatorene er fortsatt langt ifra stabile, så tviler på at vi ser noe til en fintfungerende ps3 emulator iløpet av 2008.
Sitat av MannY
Jeg går utifra at du da allerede har lastet ned Frets on Fire som nevnes i sitatet ditt til maskinen din?
Hvis ikke lastes det ned her, og det er faktisk gratis!
Vis hele sitatet...
Frets on Fire støtter tilkobling av Guitar Hero "kontrolleren". Den støttet ihvertfall PS2-gitaren, skal ikke se bortifra at den støtter PS3/X360-gitaren heller. Songpacks kan du laste ned hvor pirater befinner seg, evt. google etter song packs.
ja prøver altså å bruke ps3 gitaren min til pcn, finner ikke en måte å gjøre dette på:/ så lurte på om noen kunna lagd en guide eller noe slikt. eller kanskje finne en software som gjør det for meg. gir så mange KP som er mulig til den pesonen som hjelper meg med dette!
vær så snill har ingen noen ting som kan hjelpe meg her?
Det er ikke mulig å "enkelt" bruke ps3-gitaren på pc.
Kun xbox360 gitaren er støttet direkte i spillet (via sånn trådløs pc-dings for xbox-enheter).
Det er derimot mulig å "emulere" tastaturet ved hjelp av ps3-gitaren, akkurat som du har postet, hvorfor prøver du ikke å følge den oppskriften?
Sist endret av TheGEEK; 7. juni 2008 kl. 00:56.
har sett folk spille med ps3 gitar på pc men ikke hvordan:S

Sitat av TheGEEK
Det er ikke mulig å "enkelt" bruke ps3-gitaren på pc.
Kun xbox360 gitaren er støttet direkte i spillet (via sånn trådløs pc-dings for xbox-enheter).
Det er derimot mulig å "emulere" tastaturet ved hjelp av ps3-gitaren, akkurat som du har postet, hvorfor prøver du ikke å følge den oppskriften?
Vis hele sitatet...
Funker ikke til meg:/ tror det er fordi jeg har vista 32 bit er ikke helt sikker

P.s det funker jo med frets on fire men ikke Gh 3
Sist endret av bamsetid; 7. juni 2008 kl. 01:21.
Jammen for faen da, har du sett postene mine i det hele tatt?
Sitat av MannY
Sitat av MannY
Jeg går utifra at du da allerede har lastet ned Frets on Fire som nevnes i sitatet ditt til maskinen din?
Hvis ikke lastes det ned her, og det er faktisk gratis!
Vis hele sitatet...
Frets on Fire støtter tilkobling av Guitar Hero "kontrolleren". Den støttet ihvertfall PS2-gitaren, skal ikke se bortifra at den støtter PS3/X360-gitaren heller. Songpacks kan du laste ned hvor pirater befinner seg, evt. google etter frets on fire song packs.
Vis hele sitatet...
Og, ikke minst, første forbanna treff på guugel
ja men vil spille det på gh3
Sist endret av bamsetid; 7. juni 2008 kl. 02:08.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
det skal gå ann å koble ps3 gitaar til pc, men veit ikke om det trengs spesielle drivere eller ei, for veit ikke åssen modul som er i gitaren.
også et spørsmål. er det noen som har den minste anelse om ps3 gitaren funker til ps2 emulator av guitar hero, eller er jeg da nødt til å bruke en slik overgang som nevnt tidligere i tråden ?