Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3047
Hei! Jeg har for tiden Telenor Turbo (16 mb/s), men dette er utrolig treigt, (ping på 800) og minst 4 brudd som varer mellom 30 sekunder og 20 minutter hver dag... Blir utrolig lei av dette. Nå lurer jeg på andre internettleverandører, hvem er "best", til en fornuftig pris? Lurer også på en an ting, et familiemedlem sier at vi skal bestille "Superbredbånd", fordi han sier at vi har for lite kapasitet, og at vi derfor får så mange brudd. Stemmer dette?

Men, hvem er egentlig best på markeded? Har sett litt på NextGenTel, en jeg kjenner er veldig fornøyd med dem. Hvilken internettleverandør har dere egentlig?

*** Beklager for rotete tekst...
Hvor mange deler linjen? Hvor mange laster ned på linjen? Hvor langt unna sentralen bor du?

Kanskje noen laster ned på høy hastighet konstant? Da vil man oppleve ping, og brudd dersom man ikke har skrudd ned maks antall tilkoblinger på torrentprogrammet.
Vi er tre stk som klarer oss på en 8mbit-linje, og alt går helt fint, bare alle setter på maks nedlastingsgrense på 1/3 av den faktiske linjekapasiteten.

Har hatt både gode og dårlige erfaringer med Telenor, men kun gode erfaringer med NGT.
Men det er ikke sikkert det er nettleverandøren din som er problemet.
Sist endret av Grimdoc; 2. februar 2011 kl. 20:23.
Uhm, ping på 800 er heller uvanlig på Telenor sitt nett, så enten er routeren dere har ikke beregnet for den bruken den utsettes for eller så er modemet i sentralen du sitter på skadet. Førstnevnte er mest sannsynlig. Dere bruker kanskje modem/router som dere fikk fra Telenor?
Har du prøvd å snakke med kundeservice hos Telenor og forklart problemet?
Kan fort hjelpe om de skrur ned hastigheten en anelse, for å øke stabiliteten.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Uhm, ping på 800 er heller uvanlig på Telenor sitt nett, så enten er routeren dere har ikke beregnet for den bruken den utsettes for eller så er modemet i sentralen du sitter på skadet. Førstnevnte er mest sannsynlig. Dere bruker kanskje modem/router som dere fikk fra Telenor?
Vis hele sitatet...
Jepp.

Grimdoc: Kun 2 deler linjen, jeg spiller for det meste, og han andre laster ned en film med torrent noen ganger.

Nightlook: Har ringt dem 6 ganger igår, totalt denne uka 14 ganger tror jeg.
De har allerede skrudd ned hastigheten, men det har ikke hjulpet, var like mange brudd, pluss at spill lagger som f*** nå.
Så dere bruker orginalrouteren. Hvilken type er det?
Sitat av meitemark Vis innlegg
Så dere bruker orginalrouteren. Hvilken type er det?
Vis hele sitatet...
Speedtouch Multimodem ST780
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Speedtouch Multimodem ST780
Vis hele sitatet...
Oooog der har du problemet. Bytt den ut med noe litt mer fungerende og du vil finne deg i en helt ny verden.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Oooog der har du problemet. Bytt den ut med noe litt mer fungerende og du vil finne deg i en helt ny verden.
Vis hele sitatet...
Har du noe å anbefale? :P
Det finnes plenty å anbefale, problemet er bare at du trenger et modem og en router. Enheten du har nå har begge to innebygget og heter teknisk sett et routermodem. Det å få kjøpt gode slike i "løs vekt" er ikke helt enkelt. Det jeg ville anbefale er å sette Speedtouchen i brigde-mode (den er kun modem da) og kople på en slik som dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=613707
Kan anbefale GET, om du har muighet til det, stabilt som fy!
Kan anbefale NGT, routeren deres er ikke av det beste kalibiret så hvis du merker ustabilitet kan det være en ide å sette opp en maskin med eks: pfsense og bridge modemet...
Aldri hatt ett problem med next gen tel. Nettet er raskt, det har aldri falt ut og det er ikke særlig dyrt. Jeg er ganske sikker på at Telenor er dyrere.
Har selv telenor, og kjenner ikke igjen de problemene der.
Sitter på 20-40 i ping, ALLTID stabil, har ikkke hatt en eneste disconnect på et halvt år.

Har 100/10 fiber
Kjenner igjen problemene TS, hadde inntil for noen uker siden speedtouch multimodem og da datt internett ut hele tia og jeg hadde problemer med å joine andre på nett. Bestilte nytt modem fra Telenor og fikk et slikt zyxel ett... Nå har jeg ingen problemer med nettet