Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1012
Jeg har akkurat begynt på andre året på en toårsutdanning (fagskole). Det første året bodde jeg borte, og fikk stipend og lån deretter. Når jeg nå søkte penger for år nummer to, søkte jeg og fikk innvilget stipend som borteboer.
Nå har det seg forøvrig slik at jeg flytter hjem til foreldrene mine (1. september), etter allerede å ha begynt å motta stipend som borteboer.

Hvordan går jeg frem i forhold til Lånekassen? Har jeg tråkket i salaten ved ikke å "forutse" flyttingen? Er det "trygt" å sende mail å forklare/forhøre meg om situasjonen?
Om jeg har forstått det riktig, så vil jeg fortsette å få samme mengde penger, men jeg vil ikke få det omgjort til stipend ved endt utdanning. Dette er selvfølgelig noe jeg aksepterer.

Som dere sikkert skjønner er jeg litt skeptisk på å sende mail til lånekassen, da jeg frykter at de skal merke navnet mitt som svindler.

Det er forøvrig 60 kilometer mellom meg og skole, og dette medfører omkring 3 timer reising hver dag.
Flytter du fra eller til foreldrene dine i løpet av søknadsperioden, må du sende skriftlig melding til Lånekassen hvor du oppgir flyttedato og den nye adressen din. Flytting kan også medføre at du skal ha mer eller mindre i reisestipend enn du eventuelt har fått. Når du melder fra om flytting, vil vi beregne støtten din på nytt(http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/S...nger/flytting/

Skal gå å si ifra il lånekassen uten å bli stemplet som svindler