Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 14020
Noen som har linker til sider på nettet der jeg kan ta å teste meg på teoriprøva for bil?
bare ikke glem at prøvene du finner på nettet er knapt kan sammenlignes med den du får på biltilsynet.
De gir deg en pekepinn om hvordan du ligger an, men ikke stol blindt på de.
mange av spørsmålene du finner på prøvene på nettet er latterlig opplagte, særlig nå som du får vite hvilke alternativer som er riktige.
Hos meg holdt det på å gå galt, tok prøven på teorproven.no utallige ganger, fikk fra 5-10 feil hver gang, og tenkte at dette ikke skulle bli noe problem.
Da jeg skulle ta teorien på biltilsynet, fikk jeg ikke mindre enn 26 feil.
En feil til, og jeg hadde strøket. Bare en liten tankevekker.
Hmm.. Hos meg var det omvendt. Alle prøvene jeg tok på nettet og de som jeg fikk utlevert av kjørelæreren var mye vanskeligere enn de jeg fikk når jeg skulle ta lappen. Dette gjelder dog traktorlappen, men jeg vil tror at det ikke er så stor forskjell.
jeg må si at teoriproven.no fungerer meget bra! Jeg tok prøven der, og fikk vel ca 5 feil.. Så tok jeg den på biltilsynet, da fikk jeg 10.. Noe av det viktigste på prøven er logisk tenkning....
Er det ikke 35 feil?
Eller har de senket grensene siden jeg tok lappen?
27 nå, jeg fikk 30 på fredagen som var

Og ventingen er 2 uker :P
Stryk på oppkjøring = 1mnd venting.
Ja, det har senket grensene. Er ikke så lenge siden, bare et par måneder. Nå kan mån bare ha 27 feil, og viss man stryker så må man vente i 3 (?) måneder før man kan ta den på ny. Men man kan ta den et halvt år før man fyller 18.
grensa har blitt senka fordi du nå får vite hvor mange svar som er riktig.. skjønner ikke hvordan du kan klare å ikke stå, jeg synesdet varveldig simpelt... med logikk så kommer du langt..
Opprinnelig postet av steinarlima
Ja, det har senket grensene. Er ikke så lenge siden, bare et par måneder. Nå kan mån bare ha 27 feil, og viss man stryker så må man vente i 3 (?) måneder før man kan ta den på ny. Men man kan ta den et halvt år før man fyller 18.
Vis hele sitatet...
du må vente 2 uker, så blir det 4 uker hvis du stryker igjen...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av vidder
Hos meg holdt det på å gå galt, tok prøven på teorproven.no utallige ganger, fikk fra 5-10 feil hver gang, og tenkte at dette ikke skulle bli noe problem.
Da jeg skulle ta teorien på biltilsynet, fikk jeg ikke mindre enn 26 feil.
En feil til, og jeg hadde strøket. Bare en liten tankevekker.
Vis hele sitatet...
Altså, nå kan det være en fordel å faktisk lese teoriboka før man prøver seg på prøven, og ikke bare ta tester på nettet. Kan være kjekt å vite stoffet som står der.

Skremmer meg å vite at jeg kjører med folk som har flakset på teoriprøven.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Altså, nå kan det være en fordel å faktisk lese teoriboka før man prøver seg på prøven, og ikke bare ta tester på nettet. Kan være kjekt å vite stoffet som står der.

Skremmer meg å vite at jeg kjører med folk som har flakset på teoriprøven.
Vis hele sitatet...
hehe, jeg kunne boka rimelig godt, trodde jeg iallefall. Har jo gått trafikk valgfag i tilegg, så bare flaks var det nok ikke.
bestod iallefall den praktiske prøven med glans, uten en eneste anmerkning.
stryk på teori: 2 uker
stryk på oppkjøring: 4 uker
...så var det avklart

Hjelper forøvrig å lese teoriboka en enkelt gang, så klarer du det bra nok.
Jeg fikk 27 feil av 35 mulige.. Er vel no 3 måneder siden nå.

Jeg strøyk hver gang jeg prøvde de teorieksamenene jeg fikk fra nettet, men jeg bestod på den som biltilsynet hadde. Er en fin sjåfør jeg
Opprinnelig postet av vidder
(....)bestod iallefall den praktiske prøven med glans, uten en eneste anmerkning.
Vis hele sitatet...
Du hadde sikkert anmerkninger, men når man består oppkjøringa, så får man ikke det arket der han har skrevet feilene.. Jeg bestod første gang jeg, men fikk heller "ingen anmerkninger". Jeg spurte til og med om jeg kunne få arket han skrev på, men han sa jeg ikke fikk det, for jeg hadde bestått.

I dont care, jeg har lappen. såeh
har bare traktorlappen, tok førs ten test da på kjøreskolen, der fikk jeg 23 feil eller noe og 9 er maks på traktorlappen, fikk 3 feil på 50 spm. på teoriprøva da... man kommer langt med bare å kunne vikeplikt reglene da.
▼ ... flere år senere ... ▼
Tenkte at det var unødvendig og lage ny tråd, så åpner isteden denne.
Skal ta teoriprøven snart og lurer på hvor lang tid det tar totalt ca (synstest, fylle ut dokumenter, ta bilde) sån ca hvis jeg bruker 15 min på selve teorien.
Og til dere som har tatt den, er det noen spørsmål som dere feila på som dere husker? Får jeg 4 svaralternativer?
Sitat av weed911 Vis innlegg
Skal ta teoriprøven snart og lurer på hvor lang tid det tar totalt ca (synstest, fylle ut dokumenter, ta bilde) sån ca hvis jeg bruker 15 min på selve teorien.
Og til dere som har tatt den, er det noen spørsmål som dere feila på som dere husker? Får jeg 4 svaralternativer?
Vis hele sitatet...
Jeg tok ingen synstest, og fylte ikke ut noe særlig med dokumenter heller (ga kun fra meg en signatur). Det hele tar toppen ti minutter. Og ja, det er fire alternativer.
Synestest gjør du hos optiker på forhånd. Si at du skal ta lappen, så får du det du trenger.

Jeg ville beregnet 15 min til prøven, og 20 min til å stå i kø, betale og ta bilde.
Du har 45min på deg på prøven, ikke stress, og for guds skyld ikke gå igjennom når du er ferdig, det ender dårlig.
Strøk 2 ganger fordi jeg var stressa og tankegangen min var: "Hvis jeg ikke klarer teoriprøven, da er livet mitt fucked up, må ta førerkortet så fort som mulig" Så 3 gangen ga jeg langt faen om jeg klarer det eller ikke så klarte jeg å bestå teoriprøven med 3 feil
Sitat av Ozma Vis innlegg
Synestest gjør du hos optiker på forhånd. Si at du skal ta lappen, så får du det du trenger.
Vis hele sitatet...
Vil jeg bli nektet å ta teoriprøven hvis jeg ikke har ordnet synstest, eller holder det at man tar det før oppkjøring?

Sitat av McVik Vis innlegg
Du har 45min på deg på prøven, ikke stress, og for guds skyld ikke gå igjennom når du er ferdig, det ender dårlig.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Hvorfor du ikkje må gå over prøven etterpå?
Vel, når du svarer, så bør du bare ta det svaret som slår deg først, helst uten og se på svaralternativene, det er som regel det svaret som er riktig. Tenker du mye på spørsmålet så er det fort og gjør det mer avansert enn det faktisk er, og da blir det fort feil.

Tok selv prøven på 12 min med 4 feil.
Sitat av vidder Vis innlegg
bare ikke glem at prøvene du finner på nettet er knapt kan sammenlignes med den du får på biltilsynet.
De gir deg en pekepinn om hvordan du ligger an, men ikke stol blindt på de.
mange av spørsmålene du finner på prøvene på nettet er latterlig opplagte, særlig nå som du får vite hvilke alternativer som er riktige.
Hos meg holdt det på å gå galt, tok prøven på teorproven.no utallige ganger, fikk fra 5-10 feil hver gang, og tenkte at dette ikke skulle bli noe problem.
Da jeg skulle ta teorien på biltilsynet, fikk jeg ikke mindre enn 26 feil.
En feil til, og jeg hadde strøket. Bare en liten tankevekker.
Vis hele sitatet...
what? når jeg tok teoriprøven leste jeg boken 2 ganger, skrev noen notater, men mesteparten av forbredelsestiden min brukte jeg på å ta disse prøvene på nettet om og om igjen. jeg brukte også litt sms penger på å ta de prøvene som kostet penger, var verdt det for jeg stod med 4 feil. tviler på at jeg hadde klart det uten nettprøvene

Selve teoriprøven er ikke noe vanskeligere enn prøvene på nett, men du kan ikke garantere at du får nøyaktig samme spørsmålene så klart ._.
Sist endret av ali88; 8. januar 2012 kl. 19:29.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Tenkte at det var unødvendig og lage ny tråd, så åpner isteden denne.
Skal ta teoriprøven snart og lurer på hvor lang tid det tar totalt ca (synstest, fylle ut dokumenter, ta bilde) sån ca hvis jeg bruker 15 min på selve teorien.
Og til dere som har tatt den, er det noen spørsmål som dere feila på som dere husker? Får jeg 4 svaralternativer?
Vis hele sitatet...
Jeg tok teoriprøven i matpausen (fikk gå litt før også, noe som hjalp for det var ventetid). Synstest kan du gjøre rett før du tar prøven, det var ihvertfall slik der jeg tok den for noen mnd siden. Du får beskjed om å lese et skilt som står x antall meter unna deg. Så får du 45 minutter på prøven, med tre alternativer.
Selv så rushet jeg igjennom det og ble ferdig på underkant av 15 minutter og måtte løpe tilbake til skolen (helt idiotisk at det bare er åpent i skoletiden).

Jeg tok ikke bilde på teorien, men tok bilde når jeg var ferdig med oppkjøring, som jeg klarte for 2 dager siden, på bursdagen min

Du får ikke vite hva du feilet på, bare temaene du feilet på.
Brukte ca 30 min der borte, med 2 stk foran meg i køen.
Sist endret av Xernox; 8. januar 2012 kl. 19:39.
Har et tips på en grei måte å gjennomføre prøven på:
1: Les spørsmålet.
2: IKKE se på svaralternativene. Finn ut svaret selv uten å se på alternativene.
3: Se på svaralternativene. Hvis et av alternativene er lik det svaret du kom fram til, da er det mest sannsynlig riktig.

Dette kan være lurt, for hvis du først ser på svaralternativene, og deretter prøver å finne riktig svar, da kan det fort bli mye synsing og du kan fort bli usikker. Bare et tips
Det lureste er vel bare å lære seg teorien godt... Jeg brukte nettlappen.no sitt teorikurs på én uke. Funka for meg
Mitt tips er å lese mye i boka. Kun boka.

Jeg las ikke mye, og bestod med glans på første forsøk.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Tenkte at det var unødvendig og lage ny tråd, så åpner isteden denne.
Skal ta teoriprøven snart og lurer på hvor lang tid det tar totalt ca (synstest, fylle ut dokumenter, ta bilde) sån ca hvis jeg bruker 15 min på selve teorien.
Og til dere som har tatt den, er det noen spørsmål som dere feila på som dere husker? Får jeg 4 svaralternativer?
Vis hele sitatet...
Tror jeg brukte noe rundt 12-15 min på selve på prøven, men det tok noe lengre tid å gjøre resten- ca 35-40min,
men hvor lang tid det vil ta vil nok avhenge av når og hvor du tar teorien.

Jeg husker ikke serligt mye av spørsmålene jeg fikk, men som andre her også sier;
Les boka- det er også lurt å ta noen tester og kontrollspørsmål, bare for å se litt hvor du ligger ann,
så er det bare til og lese litt på det du oppdager at du er litt usikker på.
-Det beste tipset jeg har fått, (fikk det av kjørelæreren rett før jeg tok teorien) er å gå for det første som du tenker at er riktig, og ikke begynne å tvile og tenke på om det kan være et annet alternativ.

Jeg brukte hvertfall det siste tipset mitt mye på teorien, bestod første gang -hadde 1-2 feil.
Tok en annen teoriprøve et par år før bil-teorien, begynte da og gå gjennom spørsmålene igjen fordi at jeg tvilte, størk da på første forsøket og bestod med veldig liten margin på det andre forsøket.
Sist endret av Bowman; 9. januar 2012 kl. 06:36.
Teori er jo enkelt leste ikke boka, brukte 11 minutter og stod med 5 feil, for rundt 2,5-3 år siden.
Nå skal det sies at jeg hadde lappen på A1 fra før av
Sist endret av Life Goes On; 10. januar 2012 kl. 08:44.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Tenkte at det var unødvendig og lage ny tråd, så åpner isteden denne.
Skal ta teoriprøven snart og lurer på hvor lang tid det tar totalt ca (synstest, fylle ut dokumenter, ta bilde) sån ca hvis jeg bruker 15 min på selve teorien.
Og til dere som har tatt den, er det noen spørsmål som dere feila på som dere husker? Får jeg 4 svaralternativer?
Vis hele sitatet...
Det går fort når du først er i gang, men kan være lang kø.
Regn med å vente litt, men er ikke akuratt høysesong nå, så det går nok fint.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Argh.... Det gikk ikke så bra. Brukte 20 min, trodde det gikk bra, men det gjorde det ikke akkurat. Nå har jeg kjøpt pass på prove.no, så nå skal det øves!

Noen tips til hvordan jeg står neste gang? Og forresten så er det rett, er ikke høysesong hos Veivesenet no på vinteren. Så det blir jo lett å få tid til ny prøve heldigvis.....
Mitt triks var å ta prøve på nett et par ganger, så noterte jeg ned kategorien på spørsmålene jeg var usikker på/fikk feil på. Deretter leste jeg mer på de kategoriene. Dette funket for meg og klarte det på første forsøk.
Jeg strøk 2 ganger på mopedprøva med lite øving, men når jeg skulle ta bilprøva som da er en del vanskeligere greidde jeg den på første! Jeg leste alle de gule feltene i boka nøye, brukte faktisk ikkenoe annet enn gratisversonen av prove.no heller. Tok den 2 ganger tror jeg. Nå skal det være sagt at jeg fikk 7 av 7 mulige feil, men man må øve, også må man ha litt flaks!
Sist endret av vamvam; 15. november 2012 kl. 11:33.
Jeg anbefaler på det varmeste www.teoritentamen.no

Jeg tok ca 15-20 tester uken før jeg tok teorien og bestod med glans. Fikk svært mange like spørsmål på den "ekte" prøven. Du har 90 minutter på deg til å gjennomføre prøven, men noe stort mer enn 15 minutt er ikke nødvendig.

Angående synstest så var dette noe jeg tok hos biltilsynet. Leste av noen bokstaver og farger fra en viss avstand, tok bare et par minutter.

Lykke til!
Sist endret av Don Draper; 15. november 2012 kl. 13:21.
Trodde det var 45 spørsmål og man kunne ikke ha mer enn 7 feil?
Sitat av Skychief Vis innlegg
Trodde det var 45 spørsmål og man kunne ikke ha mer enn 7 feil?
Vis hele sitatet...
Det stemmer det.
Joda, ikke mer en 7 feil. Jeg hadde 8. Kjipt.

Har testet litt på prove.no no, og spørsmålene er svært like de jeg fikk på teoriprøven. Nå er det bare øve øve, og så prøver jeg igjen.
Sist endret av atlegunnarsen; 15. november 2012 kl. 15:16.
Prove.no o.l, er noe av det værste jeg har vært med på.

https://teoritentamen.no/teoriprove! Spørsmålene er identiske, noe de hos prove.no og andre sider ikke er.
Sist endret av A-haja; 15. november 2012 kl. 15:48.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av A-haja Vis innlegg
Prove.no o.l, er noe av det værste jeg har vært med på.

https://teoritentamen.no/teoriprove! Spørsmålene er identiske, noe de hos prove.no og andre sider ikke er.
Vis hele sitatet...
Ingen prøver på nettet er "identiske" med dem på teori prøven.
Sitat av Melcor Vis innlegg
Ingen prøver på nettet er "identiske" med dem på teori prøven.
Vis hele sitatet...
Spørsmålene er identiske, svarene er identiske, bildene er identiske. Nå har jeg akkurat tatt teoriprøven 3 ganger, til forskjellige kjøretøy. Så jeg velger å heller tro på hva jeg selv har opplved i forhold til 400 timer med teoritentamen.no.

Så jo, de er identiske.

Takk.
Om du har tatt deg litt tid så er det ikke spessielt vanskelig å finne.
du kunne startet med

http://lmgtfy.com/?q=teori+pr%C3%B8ve+for+bil
Sitat av Cozativity Vis innlegg
Om du har tatt deg litt tid så er det ikke spessielt vanskelig å finne.
du kunne startet med

http://lmgtfy.com/?q=teori+pr%C3%B8ve+for+bil
Vis hele sitatet...
Om du hadde tatt deg litt tid så hadde du sett at tråden ble opprettet i 2004...

Til andre som planlegger oppkjøring så kan jeg anbefale teoritentamen.no
Leste ingen bok, tok kun tester innpå der og bestod med 1 feil. Bladde i en gammel "veien til førekortet" bok og der vil jeg påstå at det var mange uvesentlige spørsmål iforhold til teoritentamen. F.eks hvor lenge du må kjøre før katalysatoren oppnår driftsnivå.
▼ ... flere år senere ... ▼
Du kan ha 8 feil på en prøve. Jeg har også prøvd ulike prøver online, men veldig skuffa over kvaliteten. Feks: http://www.teori-prover.no/ eller http://www.teorisiden.no/
Sitat av Bentemann Vis innlegg
Du kan ha 8 feil på en prøve. Jeg har også prøvd ulike prøver online, men veldig skuffa over kvaliteten. Feks: http://www.teori-prover.no/ eller http://www.teorisiden.no/
Vis hele sitatet...
Må nesten håpe at TS har bestått teoriprøven allerede, er jo tross alt 13 år siden tråden ble opprettet! Forøvrig stemmer ikke dette. Du kan ha 7 feil på teoriprøven, ved den åttende feilen stryker man.

Edit: 12 år selvsagt, ikke 13. Ble litt overivrig der.
Sist endret av inabsentia; 23. juli 2016 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.