Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 871
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
På Freak er det veldig ofte noen som har en rar ting til felles.

Det har seg slik at musikken jeg hører på kan føles raskere eller tregere utifra hvilken situasjon/tid jeg er i. Om morgenen f.eks. føler jeg musikken plutselig får mye raskere tempo enn jeg husker, og det blir stressende tilslutt. Ganske irriterende når reggae plutselig føles som ska om morgenen, men i timen eller når jeg er med venner går musikken i "vanlig" eller tregt tempo. Kan dette ha noe med hvordan tidern rundt går? Som at tiden går sakte når jeg kjeder meg og derfor musikken også?

Håper dere skjønner hva jeg mener, og er det noen som opplever det samme?
Jeg opplever dette selv til avogtil på morninger. Aner ikke hva det kommer av.
Ja. Tiden går tilsynelatende fort når du sover. Ergo går den også (relativt) fort når du er trøtt (men våken).
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Har merka akkurat det samme selv, spesielt etter en ekstra halvtime med søvn på toget før jeg går til jobben. Pleier å nyte litt 80-talls-synth med en tung beat som til tider har langt høyere tempo enn jeg husker. Går over etter et par minutter i mitt tilfelle
Sist endret av tripflag; 26. april 2013 kl. 00:29.
Morsomt at det kom tråd om dette, opplevde dette her om dagen!

Lå og skulle sove, hørte gjennom låter jeg selv har laget, og tenkte "hvorfor i svarte har jeg satt tempoet så raskt?"

Så jeg reflekterte meg til at det må være noe med hvilken "modus" hjernen er i, alt ettersom om du er trøtt etc
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Trådstarter
Visste at noen har opplevd det samme, haha

Men det med at tiden går raskere om morgenen pga søvnen, tenkte du deg frem til det eller vet du det? Er vel ingen som har noen kilder jeg kan lese på?