Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 4718
Har vært inne på ideen flere ganger, men det har ikke blitt om.
Det jeg lurer på er vel egentlig lovligheten rundt noe sånt.
La oss si at man har en ring, enkelte enkle regler, og en som overvåker.
kampen er over når den ene roper stopp, eller er ute av stand til å snakke.
Er det noen lover eller regler som tilsier at man ikke kan arangere slike kamper, da self. lukket.?
forutsetter jo at begge partene er med på det også.
Dette er jo en fin måte å få ut aggresjon på.

Ikke kom med idiot innlegg jeg mener faktisk dette seriøst.
Det finnes jo no holds barred turneringer i værden som Pride ufc og videre.Kanskje ikke helt det du tenkte på menne det var iaffal likt med det du skrev i tråden.
Det heter vel ikke ulisensiert og lisensiert boksing for morro? Jeg vet ikke selv, men ser for meg at folk ikke vil se serlig positivt på at du og noen kompiser drev å banka opp hverandre. Det hele kan og fort få dramatiske følger om noen ikke helt vet hva de begir seg ut på.
Uten å utdype dette, så skal jeg gi deg noen stikkord:
forsikring, sikkerhet, skade, lisens, godkjenning, erstatning, kontrakt, arena, trygdekontor..

Tenk deg om.
Finnes vel noe slikt fra før av ? Kommer ikke på navnet, men det er ganske så sterke saker. Tror det er i Asia
Det er Vale Tudo-turneringer i Sverige, dra dit.
Noe sånt på amatørnivå kommer bare til å ende med at noen skader seg alvorlig.

Er også endel Shooto og slikt i Skandinavia. Vil du faktisk ha skikkelig juling kan du jo se om du får meldt deg på FinnFight (Vale Tudo-turnering i finland).

madbertha, jo, folk driver på med ulisensiert boksing, bryting, whatever overalt. Svært mange som blir invalide av det.

Skal en holde på med slikt er profesjonell medisinsk hjelp et must.
Sist endret av Goophy; 5. mars 2006 kl. 20:53.
Vist du en kompis vil denge løs på kverandre så kan dere vell bare låne en garasje?
joda, men folk har da både bokse klubber ol. der trener dem jo, du har både karate ol. full kontakts sporter som kan medføre skade.. vet regler rundt beskyttelse men det kan jo la seg gjøre. ja litt i ufc stil bare 1 runde uten tids limit. finnes noe slikt i norge?

Vist du en kompis vil denge løs på kverandre så kan dere vell bare låne en garasje?
Vis hele sitatet...
ja nettopp men hva skjer vist purken åpner porten?
Kan ikke folk skrive på seg et vært ansvar for hva som skjer under en slik kamp? altså dem som sloss skriver under på et papir der dem sier at dem er klar over risiko osv.
Sitat av The_WEB_KILLER
joda, men folk har da både bokse klubber ol. der trener dem jo, du har både karate ol. full kontakts sporter som kan medføre skade.. vet regler rundt beskyttelse men det kan jo la seg gjøre. ja litt i ufc stil bare 1 runde uten tids limit. finnes noe slikt i norge?



ja nettopp men hva skjer vist purken åpner porten?
Kan ikke folk skrive på seg et vært ansvar for hva som skjer under en slik kamp? altså dem som sloss skriver under på et papir der dem sier at dem er klar over risiko osv.
Vis hele sitatet...
Purken vil ikke åpne porten så lenge det ikke er snakk om seriøse skader, legeregninger, forsikringssaker osv.
men blir det seriøse skader så har jo motparten et papir på at den andre kjente til risikoen.
Vel i fightclub filmen var det mer som er sekt da, men hvis du skulle hatt det her i virkeligheten tror jeg du maa ha kontrakter folk skriver under paa som sier at de er med paa det og ikke kan saksoek deg osv.
Men hvis du vil slaass burde du gaa med trange rosa klaer paa byen og provoser folk
Slike kamper er ikke lov i Norge, så om du uheldigvis brekker nakken på fyen vil du bli tiltalt for drapsforsøk.
Om han er med på det eller ei er ikke relevant da.

Skal du absolutt ha juling, stikk til Sverige eller Finland og gå Vale Tudo-turnering.
Sitat av The_WEB_KILLER
men blir det seriøse skader så har jo motparten et papir på at den andre kjente til risikoen.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke et papirark uten sikkelig advokatutforming (og om det hjelper med, ved jeg ikke) i en eventuell straffesak...
usertitle import
bleh's Avatar
Dette er nok fult mulig å gjennomføre, hvis du dog har nok kompiser som har lyst å skade/bli skadet mer enn den ene gangen de virkelig får seg en på trynet. Men fortell oss, har du noen gang vært i en skikkelig slosskamp? Hvis du har fått skikkelig juling tviler jeg på at du vil oppsøke denne følelsen igjen. Det er helt jævlig.

En liten ting du kan tenke på før du eventuelt starter med noe sånt som dette: En kamerat av meg var en smule full og var i ganske dårlig humør. Han bestemte seg for å fucke bråk med en eller annen random fyr som var på samme fest. De endte opp utenfor, full av faen begge to. For å gjøre en lang historie kort; begge to endte på legevakten, kameraten min måtte ligge på sykehus et par dager med knukket kraveben og alvorlige skader i hodet. Hvis man får seg en skikkelig på kjeften og fks tryner i betonggulv med hodet først, da blir man fort invalid. Og er man invalid blir livets muligheter fort begrenset til å sitte i en rullestol og runke mens andre har det gøy. Og alt dette bare fordi du ville sloss. Ikke lurt Forresten, dette er egentlig ingen moralpreken, bare en liten tankevekker hvis noen seriøst tenker på å starte med noe sånt som dette.

Lykke til


edit: skrivefeil
Sist endret av bleh; 5. mars 2006 kl. 21:03.
Men hvis du vil slaass burde du gaa med trange rosa klaer paa byen og provoser folk
Vis hele sitatet...
Er ikke ute etter å provosere.

Slike kamper er ikke lov i Norge, så om du uheldigvis brekker nakken på fyen vil du bli tiltalt for drapsforsøk.
Vis hele sitatet...
sikker?
Skal du absolutt ha juling, stikk til Sverige eller Finland og gå Vale Tudo-turnering.
Vis hele sitatet...
vist jeg vil så kan jeg stikke til usa også blir langt fra det samme. vil arrangere noe her.
Ny "sport" istede for thai boksing ol.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg tviler på at politiet synes slikt er akseptabelt, men bare folk holder skikkelig kjeft skal det jo litt til for at politiet får teften av det (men så var det det stadige ryktet om at nFF er under overvokning).

Skal slikt bli serriøst må alt innblandet være serriøst også. Reglene skal holdes, og for å unngå usakligheter er vel en kontrakt nyttig å ha. Når det kommer til erstatning av skadene som folk kan bli påført har jeg lite jeg skulle ha sagt, da jeg ikke vet stort om tema.
Hadde jo vert greit med noen regler i ringen da. Ikke lov til nakkekast for eksempel.

Skal skrive mer når jeg får tid. Sitter midt i leksehelvette for øyeblikket.
Jeg tror ikke et papirark uten sikkelig advokatutforming (og om det hjelper med, ved jeg ikke) i en eventuell straffesak...
Vis hele sitatet...
da får vi advokater til å forme det papiret.

De endte opp utenfor, full av faen begge to. For å gjøre en lang historie kort; begge to endte på legevakten, kameraten min måtte ligge på sykehus et par dager med knukket kraveben og alvorlige skader i hodet. Hvis man får seg en skikkelig på kjeften og fks tryner i betonggulv med hodet først
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener. men fulle/steine folk vil jo alltid være mer "Gærne" en andre. dem vil da self. ikke være velkomen
Sitat av The_WEB_KILLER
sikker?
Vis hele sitatet...
Ja.
Sitat av The_WEB_KILLER
vist jeg vil så kan jeg stikke til usa også blir langt fra det samme. vil arrangere noe her.
Ny "sport" istede for thai boksing ol.
Vis hele sitatet...
Det er heller ikke lov å gå Muay Thai-kamper i Norge...
Men litt forskjell på å kjøre noen timer over grensen til Sverige og fly til USA.

Du får ikke arrangert noe som helst fullkontakt i Norge, er egentlig ikke noe vits å tenke på.
Hvis du har fått skikkelig juling tviler jeg på at du vil oppsøke denne følelsen igjen. Det er helt jævlig.
Vis hele sitatet...
Har fått min porsjon med juling ja.

Du får ikke arrangert noe som helst fullkontakt i Norge, er egentlig ikke noe vits å tenke på.
Vis hele sitatet...
Ok vist dette stemmer så er jo løpet kjørt.

Man må jo self ha noen regler men så få som mulig. Er dritt lei kick boksing og boksing. vil ha noe litt mer likt en real "street fight"
Sist endret av The_WEB_KILLER; 5. mars 2006 kl. 21:19.
Dra til Sverige.
Nærmeste som er tillatt i Norge er amatørkickboksing, og der har du ikke lov å sparke mot beina engang...

Vale Tudo er nok tingen for deg, sånn ca. alt er tillatt minus sparke/slå mot skrittet, pirke i øynene, knekke fingre, lugge, bite, slå mot bakhodet, 'fishhooking', kne mot hodet når den andre har tre punkt+ i bakken and so on...
Sist endret av Goophy; 5. mars 2006 kl. 21:13.
Nærmeste som er tillatt i Norge er amatørkickboksing, og der har du ikke lov å sparke mot beina engang...
Vis hele sitatet...
det der stemmer ikke..

feks.Kick boksing er lovlig i norge. også å avholde kamper.
hvilken kilder bruker du når du kommer med slike på stander?
Faktisk ikke så lenge siden det ble holdt flere store kick boksing kamper i Bergen.
Da self med både beskyttelse på hender og føtter.
Sist endret av The_WEB_KILLER; 5. mars 2006 kl. 21:45.
Jeg gikk på shootfighting i ca 8 mnd i fjor. Lærte mye kult, og det var sinsykt kult å hamre løs mot folk,sparke alt jeg maktet stort sett hvor jeg vill på folk, ta forskjellige lock's, og forskjellige chokes. Er ikke så stort forskjellig fra Vale tudo. Stort sett det samma. Er fin blanding av de beste triks fra en rekke forskjellige kampsporter. Må også nevne at det er sinsyk bra trening, aldri vært i så bra form som jeg var den stunda jeg drev på der.
Grunnen til at jeg slutta var fordi at klubben der jeg og en kompis trente i, ble slått sammen med en annen klubb. Da fikk vi nye trenere, 70% av medlemene i den andre klubben var bolere, så det ble bare kjedelig.

Er absolut å annbefale om du er keen på litt "slåssing"
Er vel ikke lov å gå shootfighting-kamper i Norge heller?

Kan jo legge til at det er ikke lov å slå med knyttede never der om noen lurte.
Når det skulle holdes turneringer og slikt så var det som regel i sverige.
Hva om vi kaller "kampene" trening?
Treningen besto jo av å sparre mot en annen. På hvilket nivå styrte vi for det meste selv etter vert. Ville du kjøre hardt så var det greit, å da får du jo kjøre det så hardt som i en kamp vis du ville. Fikk knust negler på tær, blødd fra kjeft å hode, spydd etter trening. Men, var jammen verdt det. Får jo så sykt kick når man holder på at man merker ikke før etterpå at man har gjort seg noe. Digg!
adrenalin gjør noe med folk.
Det er det jeg mener. vist vi kaller det trening kan man da bli tatt på noen måte?
Skal du starte slik fight club som i filmen er det ikke vanskeligere enn å bare begynne å sloss et litt lukket sted med folk. Holde lav profil og ikke gjøre trøbbel ut av det. Problemet er at fight club er en film og det er ikke slik i virkeligheten. Sånn slåssing på gata uten noen form for beskyttelse funker bare ikke. Dere ender opp med skader med en gang...Isåfall ville jeg ha påbudt hansker og en hjelm.
Vi brukte tannbeskyttere, hansker, og noen ganger leggskinner. Vis man ikke brukke leggskinner og sparker en annen x antall ganger i låret, så er det helt umulig å stå oppreist på foten etter vert.

http://www.bushido.ca/catalog_images...510/4510_0.jpg

Slike hansker bruker vi.
nei brukte bare det utrykket da jeg ikke viste helt hva jeg skulle kalle tråden.
å vil så klart ha noen form for beskyttelse. Bare at reglene ikke skal være mange.
å det at man ikke trenger være et "aktiv" medlem av klubben men bare dukke opp når man har lyst vist du skjønner

Noen som kan komme med Reglene rundt noe sånt? å ikke bare hva man tror.
http://surf.to/tbjja - der har du siden til den "nye" klubben jeg snakka om.

Vet ikke om det står noe om regler der nå da, men på shootfightinga, så var alt av "jenteting" (som intruktørene kalte det), som biting, stikking i øyet, spark i pong, og spark, albuer mot hodet,lugging, ikke tillat.

Bortsett fra det der, så var det meste tillat.
Problemet med å gjøre det slik du planlegger er at dere ikke har personell til å hjelpe om noen blir skadet.
Ei heller har dere forsikringer som dekker skader ved idrett.

Om ikke alle vet hva de driver på med eller er trent i kampsport må det være en hel haug regler for at ingen skal ødelegge seg skikkelig. Stor sjanse for å brekke armer og bein, ødelegge knærne, kutte opp over øyne, ødelegge kjever, slå ut tenner og blablabla. Slår en som har trent boksing lenge en som ikke kan beskytte seg skikkelig kan du være sikker på at MYE blir ødelagt om dere bruker grappling-hansker.

Vil egentlig bare fraråde deg hele prosjektet iogmed at noen garantert kommer til å bli alvorlig skadet, finn heller en klubb som driver organisert trening i Shooto, Vale Tudo, BJJ, Muay Thai eller noe i den duren...
goophy ikke vær så negativ da. alt et du nevner kan man til en viss grad sikre seg mot. å ting skjer på eget ansvar. har lett rundt om men finner ikke konkrete regler rundt dette. neon som vet.
Har ikke noe med å være negativ.
Har bare gått noen kamper i Muay Thai og Vale Tudo og sett hvor ille det kan gå, er en så altfor god grunn til at det er flust med medisinsk personell på slike tilstelninger.

Hva er det du vil ha regler for? Gjør du en person invalid og noen finner ut at det var i et slagsmål kommer du til å sitte en stund i buret, uansett om det er 'trening' eller på byen... Går ikke an å sikre seg mot at noe skjer 'på eget ansvar'.

Edit: Choker jeg ut en fyr og han ikke er erfaren nok eller for overumplet til å tappe ut og det ikke er noen dommer der kan han bli grønnsak på veldig kort tid...
Sist endret av Goophy; 6. mars 2006 kl. 01:12.
det du sier er at vist jeg feks. knuser kjeven på en kar under uansett kampsport trening eller kamp så vil jeg få en dom for det?? neinei.

Reglene jeg søker er dem som gjelder rundt div. kampsporter hva er en lovlig kampsport og hva er en ulovlig kampsport i lovens øyne.

Edit: Choker jeg ut en fyr og han ikke er erfaren nok eller for overumplet til å tappe ut og det ikke er noen dommer der kan han bli grønnsak på veldig kort tid...
Vis hele sitatet...
self må vi ha en dommer på stede.
Sist endret av The_WEB_KILLER; 6. mars 2006 kl. 01:20.
Sitat av The_WEB_KILLER
det du sier er at vist jeg feks. knuser kjeven på en kar under uansett kampsport trening eller kamp så vil jeg få en dom for det?? neinei.
Vis hele sitatet...
Jo, hvis du ikke har sanksjon for den kampen vil det være likt som å slå ned noen på gata.
Eneste som blir sanksjonert i Norge er på amatørnivå, altså med full padding.
På trening skal det være såpass kontrollert at skader ikke skal oppstå, har du fått bevilgning til å drive trening skal du være såpass erfaren og påpasselig at det ikke går for voldsomt for seg.

Edit: Om du har så altfor lyst til dette, send meg en PM.
Sist endret av Goophy; 6. mars 2006 kl. 01:20.
Dette er slikt som skjer når du er i figh club: http://www.killsometime.com/Video/video.asp?ID=454
du drar jo hele ideen min ned jo... argh.
Men hva om det skjer? det var det jeg mente. ulykker skjer jo.
Skjønner hvor du vil, men er ikke helt enig med deg.
Jeg VET dette.
Hva er du uenig med?

Alvorlige skader skjer ikke på trening, da er det noe veldig galt med undervisningen.
Send meg en PM så kan du få noen nummere etc. om du virkelig vil starte denne 'klubben'.

Edit: Også svært viktig med medisinsk sjekk før en eventuell kamp så ingen endre opp som Douglas Dedge
Sist endret av Goophy; 6. mars 2006 kl. 01:27.
Sitat av CrazyTore
Dette er slikt som skjer når du er i figh club: http://www.killsometime.com/Video/video.asp?ID=454
Vis hele sitatet...
en kommentar: er man med på leken så får man tåle knust skalle.
men det der kan jo ikke sammenlignes med det jeg hadde i tankene.
Kan det ikke? Er det ikke akkurat det der du tenker på ?
Takker . pm sendt.
Har lite peiling rundt disse lovene hadde vært gøy å sjekket opp.

Sitat av CrazyTore
Kan det ikke? Er det ikke akkurat det der du tenker på ?
Vis hele sitatet...
hehe. nei, hadde nok litt mer padding og ordna former i tankene en det der.
Sitat av Goophy
Er vel ikke lov å gå shootfighting-kamper i Norge heller?
Kan jo legge til at det er ikke lov å slå med knyttede never der om noen lurte.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært tilskuer til en del shootfighting-kamper, og trent shootfighting, og vi slo med knyttnevene.. Hvor har du fra at dette ikke er lov ?
ISFA sier at man har lov til å slå på kroppen, men ikke i ansiktet eller hodet, dette er fordi at det ikke blir brukt hansker...

Sitat av ISFA [url
http://www.shootfighting.com/history_isfa.html]Punches[/url] are allowed to the body.
Vis hele sitatet...
Shootfighting er rimelig hardt!
Sist endret av Iarwain; 6. mars 2006 kl. 02:43.
ta en titt på denne du..

The Gentlemens Fight Club
http://cbs5.com/watercooler/local_story_059005903.html
Sitat av Iarwain
Jeg har vært tilskuer til en del shootfighting-kamper, og trent shootfighting, og vi slo med knyttnevene.. Hvor har du fra at dette ikke er lov ?
ISFA sier at man har lov til å slå på kroppen, men ikke i ansiktet eller hodet, dette er fordi at det ikke blir brukt hansker...
Vis hele sitatet...
Edit: Beklager, ser ut som det er forskjellige regler i forskjellige land, rare greier...

Går helt i surr med de reglene jeg, har forskjellige regelsett for hver organisajon.
Sist endret av Goophy; 6. mars 2006 kl. 09:02.
Ta å sjekk pride og ufc viss du vil se no holds barred.MMA for the win.
Jeg vet om noen som holdt på med dette i fjor vår og sommer, vet ikke om de holder på fortsatt. Men de var hvertfall en 30-40 stk tror jeg. Er også ganske sikre på at de ikke hadde fått noen som helst form for tillatelse og at de arrangerte dette ute.

Vil ikke si noe om hvor og hvem og sånn da det går rykter om snut på nff
Om noen her har tenkt å starte opp noe sånt, uten noe for for beskyttelse...Aner dere hvor sinsykt lite som skal til for å ende opp i en rullestol, eller få svært alvorlige skader? Er nok med et fint slag i tinningen. Eller, om dere ramler bakover, å skaller bakhode i bakken?
Var på byen (lenge siden), da var det en fyr. Oppførte seg helt idiot. Han slo etter en fyr, og den fyrn slo tilbake. Idioten ramla bakover, skalla i en kanstein. Han vart helt borte. Måtte gjenopplives. Ikke mye som skal til.
Så, bruk beskyttelse. Dere for nokk en real omgang juling uansett.
nå gadd jeg jo ikke lese vert eneste svar her da, men det finnes jo barenhuckle figthing...(sikkert stavet feil), som drives ulovelig rundt om kring det er vell det nermeste du kommer fight club,som er organisert.
Det er ett slag over kjeven så er det over og ut så faller du kanskje på asfalten og slår hodet i asfalten.Kanskje ikke det lureste å leke seg ute med det.Få tak i en sånn matte dere kan sloss på ellerno, iaffal mer sikkert det da.OT:Hvorfra Mo er du og hva heter du? =p