Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1091
Heisann!

Jeg har noen problemer med enten skjermkortet eller RAMen min, har ikke gått så veldig innpå problemet ennå. Men skal ramse opp litt for dere så dere får et lite innblikk:

Forrige pcen min gikk ofte inn i bluescreens når jeg kjørte WoW, beskjed jeg fikk var at noe var feil installert. Jeg reinstallerte da skjermkort-driveren, og RAM-driverene. Tok ut begge deler blåste dem rene for støv osv, the works. Men fortsatt etter det så gikk pcen inn i bluescreens når jeg kjørte WoW, det merkelige var at dette skjedde _ALDRI_ når jeg spilte f.eks Counter-Strike, den eneste forklaringen jeg fant på dette var at CS ikke krevde så mye av skjermkort og RAM som WoW så dette var noe pcen klarte og håndtere. Nå tenker dere "ECOPC!!!!" men nei, den gamle pcen min hadde jeg kostet på 21.000, skjermkort og RAM var det som nyest, innen et halvår ca før bluescreen helvette begynte. Jeg ble lei, og siden garantien var fucked pga jeg hadde byttet deler, og mamma elsker meg kjøpte jeg meg NY pc.

Endelig! Den nye pcen har ankommet! Komplett hadde forhånds-installert alle drivere osv, jeg trengte bare plugge i kabler, så skulle jeg være good to go. Den nye PCen består av disse komponentene:

Pentium Dual-Core CPU E5300 2.60Ghz/x2.
Kingston 2 GB RAM (tror det er her problemet ligger i grunn.)
NVIDIA GeForce 9800GT
500W strømforsyning
(Tanken om at PCen ikke får nok strøm har slått meg, men dette er ganske usannsynlig imo, eller?)

PCen fungerte veldig bra de første dagene, men så plutselig...så sitter jeg og ser på film i VLC når hele skjermen blir dekket av en røde streker som går vertikalt over skjermen, alt fryser og jeg må restarte via knappen på PCen. Tenkte at dette var et engangs tilfelle...men nei. Denne har de eksakt samme "symptomene" som den gamle, fryser i WoW, eneste forskjellen er at denne fryser om filmen jeg kjører i VLC er i forhøy oppløsning i tillegg, men drar CS helt fint.

Når jeg starter Left 4 Dead 2, så tar det litt tid før det starter så legger spillet seg når og jeg får beskjed "Skjermkort driveren krasjet, og har blitt gjenopprettet." så starter spillet helt normalt og kjører 100fps uten lagg eller noen ting, dette er forsåvidt med WoW også, kjører det med 150fps konstant uten drops eller noen ting, det bare plutselig fryser.

Tanken om reklamasjon har slått meg TITALLS ganger, en pc jeg har punget ut så god sum penger for skal ikke fryse eller stoppe opp under film-visning eller spilling. Hva tror dere problemet er, og hva bør jeg gjøre om det fortsetter? Sende den tilbake til Komplett og be dem fikse?

Vet forresten ikke hvor jeg finner RAM-drivere(om det er noen drivere til RAM at all.) Isåfall.
Ring komplett og snakk med dem. Bruker å være veldig hjelpsomme vanligvis.
Fått masse ting fra koplett med feil, eller feil oppstod innenfor garanti, og aldri hatt retur problemer.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei, RAM har ikke noen driver.

Men problemene du beskriver i den første maskinen lukter som driver-relaterte problemer.
Problemet du beskriver på den andre maskinen høres mer ut som varmeproblematikk.
hadde et ASUS EN9800GT 512MB med samme problem for ca 1 år siden.
da var det vifta som streika.