Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 6034
Etter et par timers diskusjon med frekkmann igår, så kom jeg fram til å høre deres idèer. Idèer om ting som kunne gjort hverdags-livet mye enklere, både for oss mennesker og Moder Jord.. Det er et evig tids-race om når og hvem som kommer først ut med idèene som vil forandre livene vårs. Slike ting som biler som ikke forurenser - bla, bla, bla.

Men hva kunne du tenkt deg?
Ting som kunne hjulpet deg med oppgaver som egentlig er et ork i det lange løp. Da kan du si alt mellom himmel og jord. Fra maskiner til matlaging. Slikt som er litt artig å høre fra alle og enhver.

Jeg har da et par ting som kunne hjulpet meg;

Siden jeg er en stor motstander mot hårvekst i ansiktet. Så ville jeg gjerne hatt en krem som fjernet pakkis-barten for godt. Eller bare for et par måneder. I tilfelle jeg ombestemmer meg med tiden.
- Krem mot skjegg.

Et sikkerhets-system for husstander. Umulig for innbrudd o.l. Inngangs-døren må åpnes med f.eks. finger-avtrykk eller sjekk av øyet. Noe i den duren. Ikke noe nøkkel-shit. Dette kunne like greit vært idèelt for biler og MC.
- Sikkerhets-system for husstander/kjøretøy.

En slags "hørsels-ting" som gjorde at man kunne spille musikk høyt som pokker. Uten at man fikk noen slags form for hørsels-skader. Hvis noen i det hele tatt kunne forstått hva jeg mener
- Ufarlige høytalere.

Noe ungdommen med uren hud kunne likt. Er vel en eller annen slags hud-krem som virkelig hadde funket. Kremen som hadde fjernet kviser og slike nasty greier. Dette hadde vært perfekt for dem som har det verst.
- Krem mot kviser, fjernet dritten for godt.

Og for oss som drikker mye brus. Så skulle det gjerne komt en Cola som var like sund som vann. Ingen forskjell på smak. Perfekt for oss som lider uten brus.
- Ny sund brus, uten forskjell på smak.

Dette er da mine småting jeg kommer på. Håper noen kanskje er enige med meg, eller kanskje noen har noe bedre å tilføye?

Eller kanskje du synes topicen er helt på tur.. Dette synes jeg er litt interessant. Fordi hver og en av oss som bruker nFF har forskjellige meninger. Og jeg vet frekkmann har et par i hvertall...

Ikke hold igjen noe som helst. En jeg gjerne vil skal komme med et innlegg er IvI. Jo, fordi han er en kar jeg mener har alltid noe fornuftig og si.

Og for alt jeg vet så legger han gjerne topicen ned..?

dANI-
Du mener altså magi.
Nei, ting som kan forekomme innen så og så lang tid.
Definer så og så lang tid. Alt dette ligger sannsynligvis en del år framover i tid. Og innbruddsikkert tror jeg aldri at et hus kan bli. Noen vil alltid finne en måte å omgå alle sikkerhetsinstallasjoner.
Mye av det du ber om motsier seg selv, så det blir litt urealistisk
Ja, klart det er urealistisk. La oss si tanker om hva som kan komme innen tusen - titusen år da.
Hva er i det hele tatt vitsen med å diskutere noe sånt?
Jeg vil ha en flyvende ponni, alle pengene i verden og slutt på all krig
For det første så er det artig å se hva andre folk tenker om emnet. Og for det andre så har en kompis-gjeng av meg et lite prosjekt. Som skal sendes inn til en liten gruppe her på Bryne, som skal gi en form for bok eller dokumentar. Om emnet.

Og da tenkte jeg at dette kanskje kan komme til hjelp for dem.
Sitat av Orgazmus
Jeg vil ha en flyvende ponni, alle pengene i verden og slutt på all krig
Vis hele sitatet...
Åsså synes jeg at det er innmari dumt med fred og krig og politikk og sånn...
Jeg vil ha muligheten til å gjøre Jedi mind tricks. Slik at når jeg blir stoppet av politiet når jeg er ute å kjører kan jeg bare vifte med hånden og si "Du vil ikke gi meg bot" og kjøre videre...

Også vil jeg operere inn en dvd-rom på baksiden av hodet. Slik at når jeg skal pugge til eksamen legger jag bare inn en dvd plate og kopierer alt inn i minnet (hjernen)

Når vi er inne på det så vil jeg ha en seddelpresse helt lik den som Norges Bank bruker. Gudd å greit egentlig...
Det å kunne "skru tiden tilbake", er mye en kunne ha fikset på da og gjort annerledes =)
Sitat av soetnos@dANI
En jeg gjerne vil skal komme med et innlegg er IvI. Jo, fordi han er en kar jeg mener har alltid noe fornuftig og si.
Vis hele sitatet...
Hahaha!

Men saklig... "Reversed microwave", altså noe som kan kjøle ned ting i løpet av kort tid.
Sitat av mongeland
Åsså synes jeg at det er innmari dumt med fred og krig og politikk og sånn...
Vis hele sitatet...
Miss World?
Bare se på signaturen min, det er et stor prakt-eksempel på at IvI har noe fornuftig og si! Så ikke le

Laurentius: Reversed microwave, det var nøyaktig det frekkmann sa. Stilig.
Jeg synes ikke at noen av de forslagene var noe spessielt bra, eller det inbruddsgreiene var
kanskje noe å statse på, men de andre greiene var ikke noe spessielt bra.

Den ideen om en informasjonsdisk som du kan putte i et apparat og dermed overføre det til
hjernen likte jeg. Noe lignendes som de har i Matrix.
Både fingeravtrykk-sensorer og øye-sensorer finnes allerede, men få installerer de da de er kostbare og lite sikre.

Tingen med sånt er at hvis noen spanderer penger på noe sånt vet man at de har mye penger, og da koster det ikke noen å rive ut øyet deres eller kappe av fingeren deres. Og ja, det er faktisk sant.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Biler og andre fartøy som går på hydrogen, eller CO2.
Super-PC i lite format som kan brettes ut til en imponerende stasjonær eller bærbar.
Light Saber (så klart)
Anti-gravitasjons enheter på alle ting som flyttes mye på, og en hanske med en chip i som styrer disse enhetene.
Å ha kontroll over tiden hadde vært mitt store ønske. Selvfølgelig slik at jeg kunne vandre fritt rundt og gjøre som jeg ville mens tiden stod stille.

En annen ting hadde vært en sann derre "beem me up scotty" ting som kunne flyttet meg dit jeg ville på notime.

Forvandle meg til en flue elns smått hadde også rocka!
Hvis alle hadde brukt binders ville man sikkert spare masse tid...
Jeg vil ha ei kruttmølle som bare spyr ut svartkrutt i uendelige meldinger med en søt "off og on" knapp på! Pluss det en kaffe trakter som bare spyr ut usynelig kaffe, men som likevel gjør meg god og våken.
Og til slutt julenissen! Så ønsker jeg meg en drakt, som forsterker beinbyggningen min x100 ganger, og som gjør meg x500 ganger sterkere.. Det ville ha vært tøft det..

Edit: isteden for den drakta, så ville piller som liksom *bing* six-pack, normalt syn, biceps, triceps og lårmuskler + leggmuskler bare som liksom *gulp* *buldre* *muskler* Det ville vært noe det..
Sist endret av frevev; 25. juni 2005 kl. 19:57.
å ha en maskin, eller no lignende som kan gjøre at du lærer fort. slik at du kan pøse på med kunnskap og slikt. det hadde vært nyttig, på alle fronter. (skole/utdanning, jobb...)
så mye å lære, så liten tid...
Sitat av soetnos@dANI
Siden jeg er en stor motstander mot hårvekst i ansiktet. Så ville jeg gjerne hatt en krem som fjernet pakkis-barten for godt. Eller bare for et par måneder. I tilfelle jeg ombestemmer meg med tiden.
- Krem mot skjegg.
Vis hele sitatet...
Nå er sjeggvekst styrt av hormoner, og hovedhormonet er testosteron. Det du ønsker er noe som stopper testosteron,, men du ønsker deg IKKE bakdelene.


Sitat av soetnos@dANI
Et sikkerhets-system for husstander. Umulig for innbrudd o.l. Inngangs-døren må åpnes med f.eks. finger-avtrykk eller sjekk av øyet. Noe i den duren. Ikke noe nøkkel-shit. Dette kunne like greit vært idèelt for biler og MC.
- Sikkerhets-system for husstander/kjøretøy.
Vis hele sitatet...
Finnes allerde, men det er en smule dyrt. en løsning er jo en mikrobrikke sydd inn under huden.


Sitat av soetnos@dANI
En slags "hørsels-ting" som gjorde at man kunne spille musikk høyt som pokker. Uten at man fikk noen slags form for hørsels-skader. Hvis noen i det hele tatt kunne forstått hva jeg mener
- Ufarlige høytalere.
Vis hele sitatet...
Ettersom lyd inni oss ikke er annet en elektroniske signaler, så kan teoretisk sett en lydkilde kobles direkte til nervesystemet... ikke akkurat noe jeg ville ønsket meg, menmen...


Sitat av soetnos@dANI
Noe ungdommen med uren hud kunne likt. Er vel en eller annen slags hud-krem som virkelig hadde funket. Kremen som hadde fjernet kviser og slike nasty greier. Dette hadde vært perfekt for dem som har det verst.
- Krem mot kviser, fjernet dritten for godt.
Vis hele sitatet...
Nå er uren hud styrt av hormoner, og hovedhormonet er testosteron. Det du ønsker er noe som stopper testosteron, og det finnes, men du ønsker deg IKKE bakdelene.


Sitat av soetnos@dANI
Og for oss som drikker mye brus. Så skulle det gjerne komt en Cola som var like sund som vann. Ingen forskjell på smak. Perfekt for oss som lider uten brus.
- Ny sund brus, uten forskjell på smak.
Vis hele sitatet...
Sikkert mulig, men jeg er sikker på at alle E-stoffene som måtte puttes i ville gitt deg kreft kjappere en fy. Hvorfor lider du? Innbiller du deg at sukker har noe med feks kviser å gjøre? hahahahahaha... trodde ikke det fantes slike godtroende mennesker igjen i norge. har du lyst å kjøpe en bro av meg? billig, bare 10k ellerno...


Laurentius: ettersom mikrobølger varmer ved å få vannmolekyler til å bevege seg fortere, trenger man da å komme fram til en stråling som kan hente energi ut av vannmolekyler. plausibelt, men jeg kan tenke meg det tar en stund før noen finner en måte.

Hva som kunne gjordt verden bedre? Flere tolerente mennesker.

bah, den er umulig.. nevermind

mm
Noe som stopper hårvekst over en periode ( eller 4ever ) og en krem som forhindrer møkka-hud må da vel kunne produseres uten å trenge å føkke opp hormoner? Det finnes allerede mer usansynlige ting enn det, så la oss nå ikke rive skinnet av gutten, Meitemark Hvorfor rakke sånn ned på rent hypotetiske ideer ?

Ontopic igjen.

Jeg kunne tenke meg noe som hindrer ting i å koke over, da spesielt tenker jeg på melkeprodukter. Seinest i dag koka en kaserolle med lasagne-saus over for meg, det skjer _hver_ gang jeg lager mat med melk. En superkasserolle ellerno !

Og et blekk/kritt/grafitt som kunne fjernes etter ctrl-z-prinsippet. Viskelær er oldschool ! Dessuten funker de skjelden slik man vil...
Ministry of Love
sptz's Avatar
Meitemark sukker er den største grunnen til fedme og er derfor et stort problem. Så og finne en ufarlig erstatter hadde jo ikke gjort noe. Dessverre har jeg ikke noe serlig tro på at man kommer så velig langt der. (lettbrus smaker dritt) Det finnes forøvrig virkningsfulle kremer mot uren hud. Du får det på appoteket.
Sitat av Laurentius
Hahaha!

Men saklig... "Reversed microwave", altså noe som kan kjøle ned ting i løpet av kort tid.
Vis hele sitatet...
Flytende nitrogen
Fungerer jo på samme måte som kjøleskap/fryser da, bare at det skjer mye fortere på grunn av at temperaturforskjellen er så mye større at energioverføringen skjer mye raskere.


Gravity gun hadde vært så jævlig fett, etter å ha spillt HL2, tenker jeg at det er bare å strekke ut hånden sin også henter jeg syltetøyet som er på andre siden av bordet.

Eller en slags telepeti hadde vært kjekt også. Bare tenkt på å holde igjen foten til han idioten like forran søledammen foreksempel
For overfladisk etter min mening...
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Hvem er det som har sett haagard her?

Men jeg vil hatte en mac mini med tilhørende apple cinema-skjermer.
jeg kunne tenk meg å kunne lukke ørene, akurat som man kan lukke øynene. Så når noen maser på meg, eller naboen bruker slagdrillen på veggen under såverommet mitt vil jeg ikke hørt noe.
Sitat av bjarneper
Noe som stopper hårvekst over en periode ( eller 4ever ) og en krem som forhindrer møkka-hud må da vel kunne produseres uten å trenge å føkke opp hormoner? Det finnes allerede mer usansynlige ting enn det, så la oss nå ikke rive skinnet av gutten, Meitemark Hvorfor rakke sånn ned på rent hypotetiske ideer ?

Ontopic igjen.

Jeg kunne tenke meg noe som hindrer ting i å koke over, da spesielt tenker jeg på melkeprodukter. Seinest i dag koka en kaserolle med lasagne-saus over for meg, det skjer _hver_ gang jeg lager mat med melk. En superkasserolle ellerno !

Og et blekk/kritt/grafitt som kunne fjernes etter ctrl-z-prinsippet. Viskelær er oldschool ! Dessuten funker de skjelden slik man vil...
Vis hele sitatet...
Rive skinnet av folk er min oppgave som CREW. trodde det var et alment kjent faktum.

Ønsker man å stoppe hårvekst/diverse annet så er å stoppe hormoner det mest effektive.

kansje du burde prøve en teflon-kasserolle

jeg vil ha søkefunksjon i bøker jeg.
jeg ville hatt en maskin som tok opp drømmene mine, slik at jeg kunne sett de når jeg våkner
Til det du sier om kviser, det finnes en medisin som man kan få vist man har extreme tilfeller med kviser o.l. Er bare å kontakte en lege. Har faktisk flere kompiser som gjorde det og det funket som faen.

Når det kommer til ting jeg kunne tenkt meg.
Et apparat som gjorde det lettere å børste tennene. Man kunne liksom ha et apparat som man bare puttet i munnen og bet over, så ble liksom tennene senket ned i en gelé aktig substans som renset tennene elns. Så fikk man aldri hull.
- Hurtigere, mere effektiv form for å børste tennene.

En datamaskin som ble styrt av stemmen din. Den er koblet opp mot alt av elektronisk utstyr i huset. De som har sett Star Trek vet hva jeg mener. Når de bare sier "computer, how long is it too planet bla bla bla". Så kunne man bare si "computer, lights" så ble alt av lys slått på. osv osv.
-Stemme styrt pc som man kan kommunisere verbalt med for å kontrollere huset.

kommer tilbake med flere realistike forslag.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Hva med en hodepute som "leser opp" innholdet på en DVD-plate til deg mens du sover, på en så måte at hjernen din plukker opp og husker hva som blir sagt?
Sitat av SalkiN
Til det du sier om kviser, det finnes en medisin som man kan få vist man har extreme tilfeller med kviser o.l. Er bare å kontakte en lege. Har faktisk flere kompiser som gjorde det og det funket som faen.
Vis hele sitatet...
Men det får man bare hvis man er et ekstremt tilfelle, og ikke om man bare har generelle plager. Det er vel tabletter det er snakk om, så vidt jeg vet (jeg ble nektet tabletter).
Sitat av mongeland
Men det får man bare hvis man er et ekstremt tilfelle, og ikke om man bare har generelle plager. Det er vel tabletter det er snakk om, så vidt jeg vet (jeg ble nektet tabletter).
Vis hele sitatet...
Heh.. han ene kompisn var ekstrem, han hadde kviser å shit åver hele ryggen og så ikke ut i tryne, men han handre var bare smått plaget, men han sa til fastlegen sin at han var psykiskt opphengt i kvisene, og at han ikke klarte å gå ut blandt folk vist han hadde kviser, og at han skulka skoln osv... Da sa legen greit, og han fikk resept. Så det er egentlig bare å "krangle" seg til dritn. Har man en ok fastlege, så er det egentlig ganske lett har jeg hørt.
jeg vil også ha en reverse microwave! (haggard eier )
Tja, her kunne jeg ha skrevet mye Men det gidder jeg ikke, så her er litt:
Klær som endra "tykkelse" etter temperatur.
Teleport-trapp (sånn som man har i sims1^^).
Søkefunksjon i bøker var ikke dumt..

Også må jeg bare si at dette er vel en Sci-fi tråd, derfor kan man vel fåreslå hva som helst, uten at "noen" skal komme og slakte deg og si at det finnes fra før av, eller at det er umulig(?).
Quicksave og quickload. Muligheten til å spole i tid. Det hadde gjort mange ting betraktelig enklere. Det ville selvsagt vært problematisk hvis noen andre enn meg kunne gjøre det, men det får så være.
En søkefunksjon hadde gjort seg, og en angrefunksjon, som tidligere nevnt.
Scenario:
«Hvor i helvete er sokkene?» *eple+f* "sokker"
«Ah, der var dem ja!»

«Nei og nei, brus i tastaturet» *eple+z*
*Dyr som vil bli spist (resturant at the end of the universe)

*Nanoroboter som tar vare på kroppen din (trener muskler, holder deg frisk, brenner av unødvendig fett, etc...)

*seng som stopper tiden så jeg kan sove en full natt i løpet at "ingenting"
Muligheten til å Quick Save: )

Då har eg muligheten til å prøva ut alle dei sjuke ideane som feks; lurer på kva som hadde skjedd visst eg hadde gått bort å befølt vikaren.
Ho var ganske hot^^
Definitivt babelfisk.

Babelfisk er en liten fisk man putter i øret, noe som fører til at man automatisk kan forstå alle språk. Slik er det nå i Haikerens guide til galaksen, iallefall.
Sitat av meitemark
kansje du burde prøve en teflon-kasserolle

jeg vil ha søkefunksjon i bøker jeg.
Vis hele sitatet...
Hehe, skal prøve med Teflon-kasserolle neste gang jeg ! Den med søkefunksjon i bøker var heller ikke så dum. Nå som det endelig kom sommer til landsdelen slenger også med et nymotens knott/mygg/klegg-middel som faktisk fungerer. Jeg vil se de små krypene pines til døde ! Et skjold med steke-effekt!
Sist endret av bjarneper; 5. juli 2005 kl. 00:56.
Finnes jo hårfjernings middel som funker utmerket ved underliv (snakker av erfaring), den ville da også kunne brukes til skjegg fjerning.

Mini-mat, frossen, og når man tok dem i microoven ble dem passlig størrelse og varm på notime.
Mange som er inspirert av "haikerens guide til galaksen" her ser jeg Jeg skulle gjerne hatt en motor laget av en tekopp og ett eller annet, jeg^^ For da kunne jeg kjørt fra myndighetene sine politiskip
Penger hadde gjort alt mye enklere... en drøss med penger vil jeg ha, og kom ikke her og si at penger ikke løser problemer!!!!!!!!
"Guiden" i seg selv haddevel egentlig vært ganske kjekk å ha .

Foresten er det noen som har lest Discworld serien som husker "The Luggage" fra Color of magic/Light Fantastic , en sånn koffert/kiste vil jeg ha!
Sitat av meitemark
Rive skinnet av folk er min oppgave som CREW. trodde det var et alment kjent faktum.

Ønsker man å stoppe hårvekst/diverse annet så er å stoppe hormoner det mest effektive.
Vis hele sitatet...
Vel.. du snakka om å stoppe testosteronet. skal gutten fjærne ballene sine da? det er tross alt der det kommer fra.. er helt sikkert mulig å stoppe testo på andre måter men. ville ikke kødda med det, for plutselig får du uante kvinnelige trekk.
Tidsmaskin hadde vært det mest geniale.
-Personlig muteknapp på spessielt irriterende personer
-Ett billig og driftsikkert gyrokopter som fåes kjøpt på coop
-Maxtor hd'er som ikke er suicidale
-Iste som det ikke bare smaker sukker av
-Dings som får en til å gå rett inn i dyp theta uten at man trenger å ha mad mediteringsskills. (er så moro å flyte rundt^^)
-Ett operativsystem som er akuratt slik jeg vil ha det med en gang (config og programmer)
-Aviser som ikke fokuserer på søppel
-Radio som søker seg inn på en kanal som spiller musikk jeg kunne tenke meg å høre på
...kommer sikkert på mer etterhvert...