Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2241
Sitter og tenker litt på hva jeg kan gjøre for og være så anonym som mulig på internett, hva gjør dere for og og holde dere mest mulig skjult ?

Jeg bruker så og si mest VPN og Tor Network. Hva gjør dere for og føle dere sikkere?
Mest mulig anonym ville vel vært VPN -> TOR, så betaler du for VPN med et forhåndsbetalt kredittkort, og passer på å ha noe "legit" nettaktivitet, så om du skulle være under oppsikt av en aller annen grunn, så vil det ikke se unaturlig ut med mindre de ser på deg spesifikt. Altså, har du ingen "normal" trafikk, vil det være rart. Og kanskje grunn til å se nærmere på deg.
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Trådstarter
Sitat av nikita Vis innlegg
Mest mulig anonym ville vel vært VPN -> TOR, så betaler du for VPN med et forhåndsbetalt kredittkort, og passer på å ha noe "legit" nettaktivitet, så om du skulle være under oppsikt av en aller annen grunn, så vil det ikke se unaturlig ut med mindre de ser på deg spesifikt. Altså, har du ingen "normal" trafikk, vil det være rart. Og kanskje grunn til å se nærmere på deg.
Vis hele sitatet...
Takker! Er det noen VPN servere du anbefaler?

Så vidt jeg veit følger ingen på meg for øyeblikket, men det vet man jo aldri.. Derfor vil jeg være sikker.
VPN er oppskrytt for å være anonym.

At du har en tunell mellom din PC og en annen PC/Server, så får det deg til å føle deg trygg?
De som driver VPN-serveren, vet jo godt hvem du er og hvordan trafikken din ser ut. Hvor mye de overvåker og logger trafikken, vet jo ikke du noe som helst om. Kanskje du blir mer overvåket enn ved å ikke bruke VPN?

All trafikk blir på en eller annen måte overvåket. Men så lenge du ikke gjør noe galt/ulovlig, så har du ingenting å frykte. Da vil trafikken din gli rett forbi ilag med trafikken til alle andre lovlydige.


Selv benyttet jeg Strong VPN i forsvaret, for å kunne spille o.l, med full hastighet. Hadde ingen problemer med å maxe linjen til forsvaret, så god båndbredde hos de.
De har i tillegg norsk server, slik at du har muligheten til å få tilgang til all innhold fra f.eks NRK via VPN, noe som kan være vedlig kjekt =)
Sist endret av Blackkoz; 12. desember 2014 kl. 22:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det du kan gjere er å sette opp din egen VPN server. Dersom du t.d. ikke bur med dine foreldre, eller kjenner "andre" med relativt bra internett linje og har generell kunnskap om nettverk kan du sette opp serveren der. Det VPN vil gjere er å "inkludere" deg i dine foreldre/andre sitt nett. Dermed kryptere trafikken gjennom ditt eget nett og få tilgang til internett gjennom dine foreldres/andres nettverk. Da vil iallfall din trafikk ikke vises hos deg :P
Sist endret av mo66y; 12. desember 2014 kl. 22:42.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av mo66y Vis innlegg
Det du kan gjere er å sette opp din egen VPN server. Dersom du t.d. ikke bur med dine foreldre, eller kjenner "andre" med relativt bra internett linje og har generell kunnskap om nettverk kan du sette opp serveren der. Det VPN vil gjere er å "inkludere" deg i dine foreldre/andre sitt nett. Dermed kryptere trafikken gjennom ditt eget nett og få tilgang til internett gjennom dine foreldres/andres nettverk. Da vil iallfall din trafikk ikke vises hos deg :P
Vis hele sitatet...
Snakk om å kaste mor og far under bussen a!

Pruk public proxys og VPN, samt TOR sammen. Dette pleier å holde for den gjennomsnittelige. Men er noen ute etter deg spesefikt så finner de deg uansett
hvis du mener public proxy er sikkre, så se på denne vidoeone fra defcon20

https://www.youtube.com/watch?v=0QT4YJn7oVI

foredraget handler om å lage botnet men de bruer proxy til dette og kommer innom sikkerhet rundt proxy servere