Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1016
Tja, jeg vet helt ærlig ikke om det er riktig fora, så mod får flytte på den om det virker feil:

Saken er som følger: Jeg holder på å lage en trippelboot ut av en HP Pavilion dv4 1090eo med bare 1 hdd. Har moddet BIOS å fjernet whitelist på hardware, byttet wifi med kompitabelt kort med OS X Mavericks. Installerte Mavericks og Bootloader (Chameleon), bootet opp. alt fungerte fint og flott. gikk videre til å installere Windows på en ny partisjon, windows booter alt OK, fortsetter videre til Kali Linux, her krangler bootloaderen til kali med windows sin bootloader selv når jeg installerer bootloader på samme partisjon som Kali linux, har fikset dette med gptsync i Kali, Kali linux og Windows booter nå, alt ok. Hardisken er nå en hybrid disk med GUID, MBR sektorer, i denne sammenheng har jeg da satt partisjonen som OSX sitter på som active, og Chameleon finner nå alle 3 OSene under boot. Windows og Kali starter smertefritt, mens OSX ikke vil starte. den bare rebooter etter at bootloaderen har kjørt ferdig og skal la OSX overta. har testet hardisken på en annen hackintosh hvis jeg bootet fra en bootloader på en annen hdd og da fyra OSX rett opp uten problemet. Noen som har en ide på hva problemet kan være? har prøvd å installere Chameleon på nytt på OSX disken uten hell.. vil det bli mye krøll om jeg bytter over til f.eks Clover bootloader i stedet?

Jeg fant det ut, måtte bare adde noen parametere i configuration.plist, og installere Chmera bootloader, nå funker det fjell, har nå laptoppen oppe med alle 3 OS fullt oprativt med all hardware

Fikset. Måtte bytte over til en ny versjon av Chimera som bootloader, da funka det fjell. Alt fungerer med 100% hardware ytelse i alle OS. måtte kxtedite for lyd og batterimåler i OSX men alt annet gikk smertefritt i selve OSene. Så nå er maskinen oppe med OS X, Windows, og Kali Linux
Sist endret av ExtremeHHH; 2. desember 2014 kl. 09:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.