Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3140
Bare for å gjøre det helt klart; Det er vell INGEN jailbreak til IOS8 enda?
Har iPhone 5s, og måtte restore, så ble jo tvunget til å oppdatere

Ser jo mye forskjellig på nett, men ingen av de IOS8-Jailbreak tools'a virker vell?
Alt du finner på nettet nå er bare scam
ingenting smo sier at du blir tvunget til å oppgradere ios når du restorer. du kunne jo bare lastet ned image på den versjonen du hadde og restoret den med image. bare å sette den i DFU mode å trøkke inn apple sitt image igjennom itunes. Nå er det jo for sent da
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
ingenting smo sier at du blir tvunget til å oppgradere ios når du restorer. du kunne jo bare lastet ned image på den versjonen du hadde og restoret den med image. bare å sette den i DFU mode å trøkke inn apple sitt image igjennom itunes. Nå er det jo for sent da
Vis hele sitatet...
Nei. Dette funger ikke siden Apple ikke signer 7.x lengre.
Sitat av Bea Vis innlegg
Nei. Dette funger ikke siden Apple ikke signer 7.x lengre.
Vis hele sitatet...
Signer de heller ikke 7.X for iPhone 4, hvis det skulle være nødvendig å restore?
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Signer de heller ikke 7.X for iPhone 4, hvis det skulle være nødvendig å restore?
Vis hele sitatet...
Jo, men nå kan da vel ikke ip4 få ios8?
Trådstarter
16 0
Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
ingenting smo sier at du blir tvunget til å oppgradere ios når du restorer. du kunne jo bare lastet ned image på den versjonen du hadde og restoret den med image. bare å sette den i DFU mode å trøkke inn apple sitt image igjennom itunes. Nå er det jo for sent da
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du lever i den tiden IOS 6 brukes, men dette fungerer ikke etter IOS 7. Så JO, man blir tvunget til det.
Jeg brukte nettopp denne metoden på å factory restore en 5s for 3 dager siden. han hadde ikke oppdatert til iOS 8 og dette fungerte gull...

How to Restore or Update your Apple Device

Restoring your device will delete all data and content, including videos, songs, photos, contacts, and other information, and will restore all settings to their factory condition. Updating your device doesn't affect your content, settings or other information. In either case, backing-up your content in iTunes or iCloud is recommended.

After downloading the desired firmware, connect the device to your computer and select it in iTunes. Mac users hold down the Option key, while Windows users should hold down the Shift key. Then click on the Update or Restore button, select the IPSW file you recently downloaded and click Choose. Your device should now begin to update. Take note that certain browsers may change the ipsw-file into a zip-file. If this should occur, just rename it to end in .ipsw and iTunes will recognize it.
Trådstarter
16 0
Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
Jeg brukte nettopp denne metoden på å factory restore en 5s for 3 dager siden. han hadde ikke oppdatert til iOS 8 og dette fungerte gull...

How to Restore or Update your Apple Device

Restoring your device will delete all data and content, including videos, songs, photos, contacts, and other information, and will restore all settings to their factory condition. Updating your device doesn't affect your content, settings or other information. In either case, backing-up your content in iTunes or iCloud is recommended.

After downloading the desired firmware, connect the device to your computer and select it in iTunes. Mac users hold down the Option key, while Windows users should hold down the Shift key. Then click on the Update or Restore button, select the IPSW file you recently downloaded and click Choose. Your device should now begin to update. Take note that certain browsers may change the ipsw-file into a zip-file. If this should occur, just rename it to end in .ipsw and iTunes will recognize it.
Vis hele sitatet...
Prøvde dette, men det fungerte ikke. Jeg har iPhone 5s og hadde IOS 7.0.2.
Sitat av kommaq Vis innlegg
Prøvde dette, men det fungerte ikke. Jeg har iPhone 5s og hadde IOS 7.0.2.
Vis hele sitatet...
I DFU mode?
Trådstarter
16 0
Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
I DFU mode?
Vis hele sitatet...
Har prøvd DFU mode, og restore mode.
hmm... kjønner ikke hvordan du ikke fikk det til da. Jeg fikk trykka inn samme firmware som var på den fra før av med denne metoden. sikker på du ikke prøvde å kjøre inn eldre versjon firmware enn det du hadde på den da? jeg gjorde som sagt akkurat dette på en 5s for 3 dager siden. Og jeg opplevde ingen problemer...
Trådstarter
16 0
Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
hmm... kjønner ikke hvordan du ikke fikk det til da. Jeg fikk trykka inn samme firmware som var på den fra før av med denne metoden. sikker på du ikke prøvde å kjøre inn eldre versjon firmware enn det du hadde på den da? jeg gjorde som sagt akkurat dette på en 5s for 3 dager siden. Og jeg opplevde ingen problemer...
Vis hele sitatet...
Prøvde med samme ja tror jeg. Vertfall ikke eldre.
Hmm. Da har jeg ikke noen andre forslag sånn i farta. Vet ikke hva du har gjort/ikke gjort. Men vet iallfall at denne metoden fungerer til vanelig på alt av iPhones jeg har tatt bort, jailbroken eller ikke.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
Hmm. Da har jeg ikke noen andre forslag sånn i farta. Vet ikke hva du har gjort/ikke gjort. Men vet iallfall at denne metoden fungerer til vanelig på alt av iPhones jeg har tatt bort, jailbroken eller ikke.
Vis hele sitatet...
Kilde på dette? Det er per dags dato ikke mulig å gjøre restore av en iPhone 5s til annet enn iOS 8.0 og 8.0.2. Så fint hvis du kan forklare hvordan du kan "[...] sette den i DFU mode å trøkke inn apple sitt image igjennom itunes"
Jeg brukte guiden her:
http://www.ipswdownloader.com/downlo...ipsw-files.php


også hadde jeg tilfeldigvis noen firmware img liggende fra før av.
Hvis det er selve iTunes som nekter deg og restore den, så prøv med en eldre versjon av iTunes.

Guiden til fremgangsmåte finner du på "home" siden der.
Sist endret av ExtremeHHH; 17. oktober 2014 kl. 14:27.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
Jeg brukte guiden her:
http://www.ipswdownloader.com/downlo...ipsw-files.php

også hadde jeg tilfeldigvis noen firmware img liggende fra før av.
Hvis det er selve iTunes som nekter deg og restore den, så prøv med en eldre versjon av iTunes.

Guiden til fremgangsmåte finner du på "home" siden der.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig siden en restore gjøres via Apple sine servere, og som nevnt så signerer ikke Apple annet en iOS 8.0 og 8.0.2 nå. Det er også grunnen til at kommaq ikke får til dette.

Hvis du faktisk har en måte å gjøre dette på ville jeg anbefalt det å skrevet en detaljer guide på det, siden utrolig mange har prøvd å få til dette uten å lykkes.
jeg skal prøve meg frem med en iPhone når jeg får tak på en igjen. har ikke iPhone selv så jeg er avhengig av at det kommer noen til meg som trenger hjelp med den. er en som driver å maser på meg nå. skal få sett på det i løpet av uka å dokumentere det.
Wopwop. Pangu er ute med ny jailbreak for iOS8 og 8.1

http://pangu.io/
Trådstarter
16 0
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Wopwop. Pangu er ute med ny jailbreak for iOS8 og 8.1

http://pangu.io/
Vis hele sitatet...
Gidder ikke oppdatere før Jailbreak kommer MED Cydia.
Da er jeg mer sikkert på at de tweaks'a jeg vil ha også blir støttet