Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1042
Hei freak! Jeg har ett problem med maskinen min, som begynner å gå meg på nervene.

Problemet er:
Tilfeldige ganger (som regel når jeg er in-game) skjer det at alt stopper opp ett halvt sekund, så blir begge skjermene mine svarte, så kommer alt tilbake igjen, med en melding fra windows "display driver has stopped working and has been recovered". Dette er ganske pes, da tiden det tar fra dette starter til jeg er tilbake igjen som regel får meg drept.

Hardware:
Skjermkort = 2x AMD Radeon HD 6900 Series (AMD crossfireX)
CPU = AMD Phenom II X6 1090T

Drivere:
Driver Packaging version: 14.301.1001-140915a-176154C
Catalyst version: 14.9

OS: Windows 7 Ultimate 64bit

Noen som aner hva problemet kan være og hva jeg kan gjøre?
Prøv en annen skjermkortdriver. Enten nyere hvis det finnes, eller en eldre.
Jeg opplevde dette veldig ofte når slot-en jeg bruktet til skjermkortet var blitt litt slapp. Sjekk at kortene sitter godt. I og med at du kjører crossfire, er det vel sånnsett vanskelig å prøve en annen slot tipper jeg...

Du kan også teste å ha PC-en liggende en periode slik at kortene ikke "henger" på hovedkortet, men heller står horisentalt - for å se om dette er problemet.
Tr4p's Avatar
Trådstarter
Takk for svar! @Dico, jeg har nyeste driver, har også prøvd å bruke en tidligere en. @M0nte, skal sjekke om de sitter fast!
avinstaller alt av drivere på gpu. inkl registery, og windows driveren, restart pc'n og instsaller på nytt igjen