Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1042
Hei,

jeg holder på med å installerer Windows server 2008 r2 på en HP ProLiant DL360 Generation 4p server. Når jeg har bootet serveren og skal installere Windows, dukker ingen disker opp når jeg skal velge hvilken disk OS skal installeres på. SCSI diskene blinker litt under oppstart men blir helt mørke etter en liten stund. Windows installeres med en minnepinne hvis det har noe å si.

Tusen takk for all hjelp!


Brukermanual
og du har lagt til driverene for disk kontrolleren og eventuelt raid kontrolleren?

dette kan gjøres via egendefinert installasjons valget i windows, og velge oppdater drivere under avansert knappen, i det bilde der du skal velge partisjon å legge windowsen på.

hvis ikke dette funker, boot opp en usb med linux i "live mode" og se om du finner diskene med den
Trådstarter
48 0
Får opp denne feilmeldingen, hva betyr det? https://imma.gr/60254
Sist endret av meitemark; 15. oktober 2014 kl. 11:42.
hehem, ja... Du må konfigurere RAID kontrolleren din. "F10" og se om du finner noen valg for RAID kontrolleren din, så setter du opp diskene i nytt raid. da får du opp diskene
Trådstarter
48 0
Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
hehem, ja... Du må konfigurere RAID kontrolleren din. "F10" og se om du finner noen valg for RAID kontrolleren din, så setter du opp diskene i nytt raid. da får du opp diskene
Vis hele sitatet...
Når jeg har trykket F10, får jeg ikke opp noen valg for RAID.... Tips?
Her er raid kontrollere i "lockdown mode" da det er noe feil meg konfigurasjonen, hvis du ikke har valg for dette på "maintnance mode" F10, så prøv F9 for "ROM Based setup"

Du har også sjekket at raid kontrolleren er støttet av serveren?
Trådstarter
48 0
Sitat av knutazz Vis innlegg
Her er raid kontrollere i "lockdown mode" da det er noe feil meg konfigurasjonen, hvis du ikke har valg for dette på "maintnance mode" F10, så prøv F9 for "ROM Based setup"

Du har også sjekket at raid kontrolleren er støttet av serveren?
Vis hele sitatet...
Skal sjekke dette. RAID kontrolleren satt i serveren da jeg fikk den. Kan det fungere å bytte RAID kontrolleren?
Funker å bytte raid kontroller ja. men her er det bare konfigurasjon som er problemet. sår du satt opp nytt raid så er det bare å gunne på med OS etterpå