Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1541
Hei.

Jeg jobber i et veldig stort privat selskap ved siden av skolen. Har en 50% fast stilling. Har hørt med mange andre studenter at de har søkt om noen som noe som heter lese permisjon eller student permisjon.
Dette står det ingenting om i kontrakten og når jeg spurte sjefen min om det fikk jeg et stort nei.

Det "nei"et var så frekkt at jeg har lyst til å fulge opp saken litt å se om jeg har noe rettighet til dette. Fordi jeg er helt avhengig av å lese til eksamen.

Det jeg studerer er master grad i systems and controling eller vidre på elektro ingeniør kan du si. Noe som ikke er relevant til jobben min i det hele tatt.

Så det jeg egentlig lurer på er om noen her vet hvordan jeg kan få fri til eksamen ? Eller noen som har hørt om studentperm?
Sitat av Arbeidsmiljøloven
§ 12-11. Utdanningspermisjon
(1) Arbeidstaker som har vært i arbeidslivet i minst tre år og som har vært ansatt hos arbeidsgiveren de siste to år, har rett til hel eller delvis permisjon i inntil tre år for å delta i organiserte utdanningstilbud. Utdanning ut over grunnskole eller videregående opplæringsnivå må være yrkesrelatert for å gi rett til permisjon. Yrkesrelatert utdanning omfatter alle typer arbeidsmarkedsrelevant etter- og videreutdanning.
Vis hele sitatet...
Ser dårlig ut... Jeg ville uansett prioritert studiene, skaff deg en annen deltidsjobb

edit:
Fra http://www.digi.no/54060/har-du-rett...-og-lesedager: