Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1445
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Har nå funnet ut at jeg skal skaffe meg et longboard til fordel for et slitt skateboard, men etter og ha tittet litt rundt ser det ut som om det er mange forskjellige typer brett, formålet er cruising og det skal vere lett og ta med på tog/buss. har helt ok kontroll på skateboard hvis det har noe og si.

har ingen peiling på hva som er hva og lurte på hva slags brett jeg burde skaffe

(har søkt på forumet og google)
Ta en kikk på asfaltsurfer.no!
Synes ikke du skal gå for det dyreste akkurat, hvis du ikke har prøvd det før og du ikke vet om du kommer til å stå mye. Har nettopp kjøpt et longboard selv, og det er ikke et veldig dyrt. Det fungerer bra også, men har ikke fått kjørt mye pga dårlig vær

Lykke til da
Tan tien med paris 180mm trucks og orangatang stimulus 86a
www.daddiesboardshop.com
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Hei hei og god kveld!

Jeg har kjørt longboard en sesong nå, og kjøpte meg et brett fra boardshop.no. Et type layback.
Jeg fikk selv endel tips angående brett, og ble sagt at et kortere longboard er best for nybegynnere for å lettere mestre svinging og balansekjøring, lengre brett burde komme etter du har lært deg å kjøre på et kortere, ettersom at de er vanskligere å navigere, og hastigheten du får med dem er utrolig.

Personelig er jeg storfornøyd med brettet mitt, og det lever enda til tross for en sesongs hardkjøring! jeg betalte kun 1200 (tror jeg) for brettet mitt. Har dog brukt det pent og kjørt med de uskrevne regler som at du ikke skal bruke det i regnet. Vurderer nå å ikke bestille meg et lengre brett til våren.

Angående det med langt versus kortere brett, så faller jo dette helt i smak fra person til person, og må nesten erfares. Men å ikke kjøp noe kjempedyrt longboard til å starte med, tror jeg er lurt.

Jeg kan vel også nevne at før jeg kjøpte brettet hadde jeg aldri så mye som stått på hverken long eller skateboard, og balansen min var på bunn, men nå drar jeg ned de værre bakkene vi har her i byen, uten problemer (med sikkerhetsustyr selvfølgelig.)

Brettet mitt ble først og fremst brukt som framkomstmiddel, og det gjorde at jeg brukte 1/3 av tiden til skolen, fremfor å gå.
Hard bakkekjøring ble jo også øvd inn, men kun på fritiden, og som sagt med skikkelig hjelm.
Sist endret av Grimmy; 3. november 2010 kl. 23:13.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
takk for svar fikk ikke helt svar på spm men tror nok jeg går for noe ala. http://bit.ly/cakPGd http://bit.ly/d5SwNR siden de ser greie ut og dra med seg etc
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Kjøp et langt et. De er digge å cruise på. De små har en tendens til å overstyre...
Det jeg har gjort er å sette noen store longboard hjul sammen med en vanlig street plate. Jeg syntes man får mye mer kontroll når man skater med street plate. Da kan man vippe opp kanter og over takrenner osv. Det er også lettere å ta med seg rundt omkring siden det er mindre.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Sitat av johante Vis innlegg
Kjøp et langt et. De er digge å cruise på. De små har en tendens til å overstyre...
Vis hele sitatet...
er ikke de lange nokså vanskelige og ta med seg rundt på buss, tog etc?
Jeg har selv Sojourn fra Bustin Boards, og er temmelig fornøyd med det. De har forøvrig mange andre gode brett også, samt mulighet til å customize ganske bra, hvis det er ønsket.
Sist endret av Restyle; 4. november 2010 kl. 00:08.
Dette kommer ann på hva du skal bruke brettet til.


Om det er fartsbrett du skal ha, eller ett brett å cruise på kanskje slide med.


Jeg kjøpte mitt fra www.daddiesboardshop.com

Ett Loaded Tantien


Dekkene må du avgjøre til hvilket bruk brettet er til



Btw: er meget fornøyd med tantien
Sitat av Eucaa Vis innlegg
Det jeg har gjort er å sette noen store longboard hjul sammen med en vanlig street plate. Jeg syntes man får mye mer kontroll når man skater med street plate. Da kan man vippe opp kanter og over takrenner osv. Det er også lettere å ta med seg rundt omkring siden det er mindre.
Vis hele sitatet...
Skjønte ikke heelt det med å vippe over takrenner Kjører du på taket?
Jeg vil anbefale et langt, selv om mange anbefaler korte for nybegynnere.
De lange er deilige til cruising og er perfekt for fart og spenning i nedoverbakkene!
Korte brett har jeg dårlig erfaring med. Vinglete, ujevne og ubehagelig å stå på over lang tid.

Selv dro jeg med meg et lengre brett på backpacker/heike-tur i europa uten større problemer!
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Kan jo anbefale Loaded Dervish, ikke for langt ikke for kort. Er kanskje litt i dyreste laget, men du får det du betaler for