Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 847
Laster ned i noen minutter før jeg mister tilkoblingen, og det kommer en varseltrekant nede i til høyre. Torrentene stopper ikke å laste ned heller.

Jeg har en linje på 1.2mb, lastet først ned med en grense på 800, men siden nettet begynte å fuske skrudde jeg ned makshastigheten til 500. Det hjalp ikke, og jeg satte den til 200kb's. Samme problemet. jeg stopper nedlastningene og nettet kommer tilbake etter 20-30 sek

Har en D-Link DIR-300

Har hatt det samme problemet før, men det er en stund siden.
Husk at du har 1.2 mBIT linje. 8 bit = 1 byte. så du må dele linja di på 8.
Så 150kb/s er det raskeste du kan laste ned. og da bruker du hele linja, så er ikke rart du ikke klarer å gjøre noe annet samtidig.
Tror nok han mener at han har 1,2 MEGABYTE i maks nedlastningshastighet. Dette tilsvarer ca. 10 mbit.

On topic: Tror ruteren/modemet sliter med mange oppkoblinger. Er det flere på nettet samtidig?
Jeg slet med det samme, og satte ned max antall oppkoblinger i innstillingene i torrentprogrammet mitt. Det hjalp.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Det vil nok ikke hjelpe å begrense hastigheten på nedlastingen, så lenge du får den hastigheten fordelt på x antall connections. Du er dermed nødt til å sette ned x til et mindre tall slik at du kan få samme hastigheten, fra færre folk. Dermed får nettverksutstyret ditt færre connections å forholde seg til og den vil få "mindre å tenke på".

Hjemmeroutere er som regel møkk når det gjelder større antall connections, så du er ofte nødt til å sette ned dette i torrentklienten din.
Sett ned max antall connections til: 50-200.
Erklært blond
Utorrent - Preference - bandwith - Numbers of connections, her velger du EKS: maks 200 og maks 40 pr torrent. Prøv deg fram er vel det beste.
Knudsen's Avatar
Trådstarter
Det er kun jeg som er tilkoblet D-Link'en.
Og det er 1.2 megaBYTE det er snakk om.

Men så er jo min router koblet til en annen router i helt andre enden av tomta vår. Men jeg har bare hatt dette problemet en gang før. Jeg skal prøve meg frem med anntall tilkoblinger
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
En router koblet til en annen router ?

Det er iallefall ikke en optimal konfig heller, hvis du kan bridge en av disse hadde det nok vært et mer delikat nettverk, dog skulle den ene routeren heller vært byttet ut med en switch.
Knudsen's Avatar
Trådstarter
Snakket med pappsen. Han sa at han skulle bytte ut routeren som står oppe på kontoret med en god del bedre og profesjonell en :P

Kanskje jeg får overta den han har der oppe. Siden den jeg har kun er noe billig skvip.