Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2925
Hei, jeg har et Visa electron, ("Ungdomskortet") og lurer på om jeg kan bruke det på nettet?

takk for svar (:
Siden du mest sannsynlig ikke har CVC på electron-kortet ditt, må du belage det på å få med giro om du bestiller fra nett. Alternativet er SpendOn.
Sist endret av Volch0k; 18. oktober 2010 kl. 16:16.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Siden du mest sannsynlig ikke har CVC på electron-kortet ditt, må du belage det på å få med giro om du bestiller fra nett. Alternativet er SpendOn.
Vis hele sitatet...


hehe, spendon har ejg brukt før, men jeg tenkte på at, det koster jo 30 kr når jeg kjøper det
(lader jeg 200 så koster det 230 osv)
Og, det koster litt å bruke det :S
+ at jeg må kjøpe nytt HVER gang jeg går tom for penger.

Er det noen måter jeg kan overføre til paypal eller lignende?
Ja, med vanlig bankoverføring.
jaja det går å flytte over penger til paypal, ihvertfall afaik. Men er dog ikke så mange norske nettbutikker jeg har kommet over som tar det hverfall.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av loathsome Vis innlegg
Ja, med vanlig bankoverføring.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke nettbank da, og jeg må visst være 18 for det

Sitat av Stijey Vis innlegg
jaja det går å flytte over penger til paypal, ihvertfall afaik. Men er dog ikke så mange norske nettbutikker jeg har kommet over som tar det hverfall.
Vis hele sitatet...

Neinei, jeg skal ha et VPS skjønner'du
og det er Amerikansk
Sist endret av Erlendman; 18. oktober 2010 kl. 16:22.
Om kortet er fra Nordea kan du bruke det på nettet. Tror ikke noen av de andre gir deg den muligheten, men er ikke helt sikker.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg har ikke nettbank da, og jeg må visst være 18 for det


Vis hele sitatet...
har hatt nettbank siden jeg var 15-16..

trengte kun underskrift av foreldre eventuelt fullmakt.
Du har jo en nettbank om du har bankkort?
Jeg måtte iallefall bestille nettbank, og foreldrene mine måtte skrive under på det.

Jeg har Nordea å jeg kan bruke på nett. Hvilken bank har du TS?
Jeg har samme Visa electron ungdomskort og har bestilt masse på internett uten å få med giro eller noe sånt. Jeg har heller ikke nettbank btw.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke "Kode" forran på kortet, den med 13 siffer
har ikke CVC?
Jeg har Sparebanken Hedmark :P
Sparebanken gir deg ikke Cvc eller kortnummer.

Edit: Du kan ha med foreldrene din og spørre i banken. Da får du et skjema elns som du skal fylle ut.
Da får du cvc og kortnummer.
Sist endret av onClipEvent; 18. oktober 2010 kl. 17:22.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Sparebanken gir deg ikke Cvc eller kortnummer.

Edit: Du kan ha med foreldrene din og spørre i banken. Da får du et skjema elns som du skal fylle ut.
Da får du cvc og kortnummer.
Vis hele sitatet...
Må jeg ha begge foreldrene?
Jeg har bare 1 D:
Hvis du bare har en så går jo det selvfølgelig greit
Jeg fikk nettbank med en gang jeg fikk bankkort jeg, jeg fikk når jeg var 12 år gammel.
Er det ikke CVV? CVC.....

Funker ikke med electron. kun for utak mener jeg.
Cvv ja Jo jeg har electron fra Nordea, og jeg handler på DX og AppStore hele tiden.
Trenger ikke være 18 år for å ha Nettbank, har det selv.
Har faktisk også opplevd blant kamerater jeg har att de har CVC på sitt ungdomskort, hvorfor? Dont ask.
Jeg var i banken å lurte på om det var mulig å få dette, de mente på att jeg måtte være 18år, noe som stemmer da det egentlig bare er for Visa. (?)

Skyt meg med magnum om jeg tar feil.
Som sagt, med Visa Electro får man kortnummer og CVC/CVV eller hva det nå heter, også når man er uner 18. Dan kan man handle overalt på nettet.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Som sagt, med Visa Electro får man kortnummer og CVC/CVV eller hva det nå heter, også når man er uner 18. Dan kan man handle overalt på nettet.
Vis hele sitatet...
Riktig.