Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6669
Hei.
Jeg og to kompiser skal til kiel med Fantasy-båten 8.02, altså neste uke..
Noen forslag om noen billig butikker som er verdt å oppsøke?
Tenkte på noe øl og sprit..
Og er det noe rc-bil butikker i nerheten?
Tenkte også på noen butikker hvor man kan få kjøpt stungun o.l..
Og til slutt, hvordan er prisene der nede?
Kommer til land 09.00 om morgenen og reiser igjen 14.00 så har ikke allverdens tid..
Noen som har reist med Colorline Fantasy her?
var det bra?
Mvh. Laila..

Beklager for skrivefeil.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Prisene i Tyskland er relativt lave i forhold til de vi ser her i Norge. Om jeg husker rett fra 10. klasse, kan du regne med å få et par liter sprit for under 100 kr. Å reise rundt i Kiel i 5 timer er nok ikke noe vits i. Sprit og øl får du tak i både på båten og i de fleste kolonialbutikker og kanskje til og med kiosker i Kiel.

Men i profilen din står det at du er født i '91. Du er altså 16 år gammel? For å reise med Kiel-ferga må du nok være over 18 år eller være i selskap med noen som er 21 eller over. Det gjelder iallfall for danskebåten (eller skal gjelde).
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
ja, vet dette..
Er sammen med moren og typen til han ene som vi reiser med..
på båten gjelder norske lover så blir vell litt vanskligere enn i kiel oog billigere..
Har sett på noen kart over kiel, men finner ikke kart over butikker osv.
Det kartet som var på colorline sine sugde sterkt..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det vi gjorde når vi tok Keil-ferga var ganske enkelt å spørre folk om de kunne kjøpte sprit og røyk til oss. Dere har vel ikke tenkt å gå rundt edru på båten?

Kartet klarer du sikkert å google deg til like bra som hvilken som helst av oss andre.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
hvordan er det med Toll osv.?
Er de store kontroller?

Sitat av Proxick
Det vi gjorde når vi tok Keil-ferga var ganske enkelt å spørre folk om de kunne kjøpte sprit og røyk til oss. Dere har vel ikke tenkt å gå rundt edru på båten?

Kartet klarer du sikkert å google deg til like bra som hvilken som helst av oss andre.
Vis hele sitatet...
hehe, nei, seff ikke
men det er vell like greit å hamstre i kiel å ha på båten?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg har bare vært over der en gang, og ingen av oss (tre skoleklasser) ble sjekket. Det kommer nok an på når på døgnet dere ankommer. Dere reiser fra Kiel kl 14.00 på veien hjem, og da er dere i land i Norge kl.. ?
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
vi kommer hjem til oslo 09.30..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
I morgentimene ja. Godt mulig der er kontroll på det tidspunktet. Jeg kan ikke si noe sikkert, men siden dere kommer i følge med voksne kan det hende dere blir oversett. Dere får igrunn bare satse på det
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
hehe
Får se på det.
Har hørt det er en stor handlegate med en gang man kommer inn med colorline..
Er denne stor og er det noe annet enn kosmetikk osv.?
lurte litt på dette med penger, visst jeg setter fks. inn 2000 inn på kortet mitt, kan jeg bare trekke det som jeg gjør her i norge?
Isåfall, er det best og ha på kort, kontant(norske) eller kontant(euro)?
Vet ihvertfall med visa kort så koster det i utlandet... vil anta at bankkortet ditt gjør det samme, visa elektron du bruker kanskje? Sjekk ut på hjemmesiden til banken din eller visa . F eks om ejg drar i sverige koster det 5 kr (eller hva det 8kr? mye ihvertfall) per gang, og da blir det plutselig litt mye etterhvert. Kontanter lønner seg alltid i utlandet, er ikke sikker på båten men, skal dere handlet i tyskland ha med småpenger .

grunnen til at det er lurest i tyskland er at det kan være de tar i mot NKR, men om kursen er rett... kan bli lurt på det. Så ha med euro dit ihvertfall, ikke dra kort heller. På båten er vel kursen oppdatert hele tida, aner ikke. Men kontanter lønner seg nok der og. Greiest å bare v eksle alt i euro tror jeg .
Sist endret av Lille My; 30. januar 2007 kl. 21:56.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Okei, takk for tipset..
Ja, har visa electron..
Så da er jeg på den sikre siden og veksler til euro..
Men stungun? plombert eller hva? ser for meg Dagbladet førsteside "dritings gutt klikka med stungun på danskebåten" Happy times :P
Sitat av kamikaze666
Men stungun? plombert eller hva? ser for meg Dagbladet førsteside "dritings gutt klikka med stungun på danskebåten" Happy times :P
Vis hele sitatet...
Haha ja det hadde gjort seg

Jeg er han ene som skal være med til Kiel.
Selfølgelig skal vi ikke være edrue på båten, litt av vitsen er vel å drikke og ha det morro.
Men angående smugling, så lurte jeg på å kjøpe noen 1,5/3liters kartonger med feks juice nedi tyskland, og drikke opp innholdet.
Og derretter lage ett lite hull under ene flippen på sida, og fylle på med sprit.Og så ta en liten tapebit på og lime flippen igjen.
Var i en annen tråd jeg leste dette trikset.
Og tenkte da og ta med meg rundt 9liter, er ikke sjansen veldig liten for å bli stoppa?
Og isåfall, tror dere tollerene åpner juice kartonger som er forsegla?
Sitat av PolkagrisLaila
hehe
lurte litt på dette med penger, visst jeg setter fks. inn 2000 inn på kortet mitt, kan jeg bare trekke det som jeg gjør her i norge?
Isåfall, er det best og ha på kort, kontant(norske) eller kontant(euro)?
Vis hele sitatet...
Når du har bankort og er under 18 så sier det meg at du har Visa Electron Intro. Jeg husker da jeg hadde det; da kunne jeg ikke kjøpe noe eller ta ut noe over 1000 kr, før det hadde gått 3 dager eller en uke igjen. Og for at dine foreldre ikke skal finne ut at du har kjøpt sprit på kortet så må du jo isåfall ikke la noen se det papiret som kommer hver måned i posten der det står hva slags butikker du har brukt kortet i i løpet av den måneden.

Jeg vet ikke om du får sånt skriv tilsendt hver måned, jeg husker at jeg fikk det.

Så jeg ville satset på kontanter i euro.

Jeg ønsker deg i alle fall lykke til!

Sitat av Cv-Jannis
Haha ja det hadde gjort seg

Og tenkte da og ta med meg rundt 9liter, er ikke sjansen veldig liten for å bli stoppa?
Og isåfall, tror dere tollerene åpner juice kartonger som er forsegla?
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok det skal gå bra! Høres ut som en god idè! Lykke til, i så fall.
Gi en tilbakemelding om hvordan det gikk, da.
Sist endret av Same i Skauen!; 31. januar 2007 kl. 11:36.
Sitat av Same i Skauen!
Når du har bankort og er under 18 så sier det meg at du har Visa Electron Intro.
Vis hele sitatet...
jeg hadde bankkort for ungdom, som fungerte noenlunde likt, kunne ta ut så og så mye per uke osv... det var ikke visa elektron pga da hadde jeg huska at jeg hadde hatt det aner ikke hva det het jeg.

Ang andre tipset ditt, ja det står butikken, men de selger da vel øl osv i dagligvarehandelen og ? + vi ble jo enige om at kortbruk i utlandet er dumt pga du betaler så mye for å dra det... så da blir jo ikke dette et problem.
Sitat av Same i Skauen!
Når du har bankort og er under 18 så sier det meg at du har Visa Electron Intro. Jeg husker da jeg hadde det; da kunne jeg ikke kjøpe noe eller ta ut noe over 1000 kr, før det hadde gått 3 dager eller en uke igjen. Og for at dine foreldre ikke skal finne ut at du har kjøpt sprit på kortet så må du jo isåfall ikke la noen se det papiret som kommer hver måned i posten der det står hva slags butikker du har brukt kortet i i løpet av den måneden.

Jeg vet ikke om du får sånt skriv tilsendt hver måned, jeg husker at jeg fikk det.

Så jeg ville satset på kontanter i euro.

Jeg ønsker deg i alle fall lykke til!



Jeg tror nok det skal gå bra! Høres ut som en god idè! Lykke til, i så fall.
Gi en tilbakemelding om hvordan det gikk, da.
Vis hele sitatet...
Hehe det skal jeg gjøre, viss det tar lang tid før jeg skriver noe så er jeg nok hos politiet..Hehe neida
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Takker for svar!
noen som vet hvor mye ølen ligger på?
Og visst vi blir stoppet og jeg har fks. noe øl med meg, hva skjer da?
En liten bot eller tar de de bare og lar oss pasere?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Kjedelig at dere valgte Fantasy båten. På det mest hippe stedet, Night Club Tower, et diskotek, ligger gjennomsnittsalderen på minst 30 pluss.

Hvis du bare er ute etter sprit kjøp og tobakk lønner det seg å handle på båten. Sånn ellers har faktisk Kiel særedeles lite å by på i motsetning til København.
Sitat av Cappy
Kjedelig at dere valgte Fantasy båten. På det mest hippe stedet, Night Club Tower, et diskotek, ligger gjennomsnittsalderen på minst 30 pluss.

Hvis du bare er ute etter sprit kjøp og tobakk lønner det seg å handle på båten. Sånn ellers har faktisk Kiel særedeles lite å by på i motsetning til København.
Vis hele sitatet...
Ja tenkte meg det var litt eldre folk der..hehe men det går fint.
Det er vel mye billigere i Kiel enn på båten?
Og siden det er 18 år på båten så blir d vanskelig å få noen til å kjøpe mange liter sprit der.
Vi var på tur med hockeylaget for noen år siden..
Hadde Drikkeflaskene våre (en bag som er laget til drikkeflasker).
Kjøpte sprit i finland, å fyllte opp 25 drikkeflasker med vodka.
Tollerene så inn i bilen, slapp bikkja inn der, å lukket igjen.

Men så klart du/dere er vel ikke noe fotball-lag ?

Bare en off-topic
Sitat av f0x
Vi var på tur med hockeylaget for noen år siden..
Hadde Drikkeflaskene våre (en bag som er laget til drikkeflasker).
Kjøpte sprit i finland, å fyllte opp 25 drikkeflasker med vodka.
Tollerene så inn i bilen, slapp bikkja inn der, å lukket igjen.

Men så klart du/dere er vel ikke noe fotball-lag ?

Bare en off-topic
Vis hele sitatet...
Vi er nok ikke det nei, vet du om noen plass vi får kjøpt sånne bagger?:P
Noen som vet hva straff/bot jeg kan få viss jeg blir tatt med stungun?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av Cv-Jannis
Noen som vet hva straff/bot jeg kan få viss jeg blir tatt med stungun?
Vis hele sitatet...
Du kan regne med å bli politianmeldt. Det er kjedelig nok i seg sjøl..