Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 960
Snekret nylig sammen en liten snutt i Reason. Sangen er ikke ferdig men jeg synes den har en relativt "chill" atmosfære.

Vennligst oppgi chill-skala 1-10

Annen konstruktiv kritikk ønskes.

FunkyTown
shiiit likte denne. er en 10'er fra meg..

men kritikk sa du? et eller annet var det som slo meg, noe med bass eller whatever.. men klarer ikke sette ord på det. prøvde å kjøre equalizer og greier, men finner ingenting allikevel, nei da er alt bra da

keep it up..
Selve lydbildet må det gjøres noe med føler jeg. Da jeg først eksporterte låten var det altfor mye bass, nå er det kanskje litt for lite.
Digital nomade
trippy's Avatar
Likte den sykt godt Er stein nå så det kan ha noe med saken å gjøre, men det var en sykt "funky" låt! Likte hvordan lyden går fra den ene siden til den andre på earbudsa mine

11 fra meg!
Deilig. Henger ikke særlig her i musikkroken, men nå er jeg glad for at jeg tok turen innom. Godt flytende gitarriff, når man looper riff kan det fort bli støyende men her passet det utmerket.

Eneste jeg har å sette fingeren på er at det ble litt mye bass. Syntes ikke det er for lite, for min del skulle du kanskje dunket den ned et par toner lavere og skrudd ned volumet litt, slik at den la seg mer i bakgrunnen. Men igjen, det er min mening.
Greier ikke høre den i noen av mine nettlesere, hmmf.
Sitat av MannY Vis innlegg
Deilig. Henger ikke særlig her i musikkroken, men nå er jeg glad for at jeg tok turen innom. Godt flytende gitarriff, når man looper riff kan det fort bli støyende men her passet det utmerket.

Eneste jeg har å sette fingeren på er at det ble litt mye bass. Syntes ikke det er for lite, for min del skulle du kanskje dunket den ned et par toner lavere og skrudd ned volumet litt, slik at den la seg mer i bakgrunnen. Men igjen, det er min mening.
Vis hele sitatet...
Du har rett i at det kan være litt for høyt volum på bassen. Selve EQ'en tror jeg skal være grei.

Takker for tilbakemeldingene hittil.
digg, chillfaktor:7
minus grunnet lengde: for kort
Digger sangen, 9/10.

Få sangene dine på Spotify
Digg! Denne må du få ferdig snart!
Hva brukte du? Ligner litt på noe en kompis mekka i Cubase og propellerheads Reason...
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Digg! Denne må du få ferdig snart!
Hva brukte du? Ligner litt på noe en kompis mekka i Cubase og propellerheads Reason...
Vis hele sitatet...
Hvilket program jeg brukte mener du?

Jeg bruke kun Reason og som du sikkert legger merke til, så bruker jeg nesten bare loops i denne sangen.

Jeg bumper denne tråden når jeg er ferdig med sangen. Takk for tilbakemeldingene
Var greit. Men siden det skal være funky, og siden jeg hater elektroniske trommer. Så synes jeg du skulle spilt inn dem og. Og vokal, drøy vokal hadde vært mad. og kanskje en modulering hadde toppet det hele? Du må bare prøve deg frem til noe som til slutt blir kick-ass.

6/10
Jeg likte denne ganske godt, funker fett når jeg jobber på skole med litt chillmusikk, 8,5/10 fra meg

EDIT: Den minte meg om en sang som ble brukt på nettsiden til H&M i sommer eller noe rundt den tiden, noen som tilfeldigvis har den sangen?
Sist endret av Deadlock Radium; 18. november 2009 kl. 11:54.
Å bruke en gitarloop, slenge på flanger og lage en simpel beat under - alt av samples og loops, blir like mye å lage musikk som det er å bruke gamle Ejay eller Music DJ til Sony Ericsson. Jeg er delvis fan av drag ´n drop kulturen, men det kan fort bli for mye.

For all del - bra loops.