Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1770
Skal kjøpe meg ny mobil nå. Sidenjeg skal ut å reise en del framover (Japan og USA), er jeg avhengig av en telefon som virker der.

Må mobiltelefonen ha støtte for noe spesielt for å virke i USA og Japan? Eller støtter alle telefoner som er kjøpt i Norge telenettet i Japan og USA? Telefonen skal kun brukes til å ringe og sende sms.
Sist endret av Daniel; 29. juni 2007 kl. 09:59.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
De fleste telefoner som selges idag er vel Tri-band telefoner hvis jeg ikke tar feil, bare fortell forhandler at du skal ha Tri-band telefon (selges det telefoner idag som ikke er triband?), så burde det gå greit :-)
Er triband det samme som 3-g? Fettern min var i Japan i 3 uker og fikk ikke ringt hjem, og det var visst fordi han ikke hadde 3g telefon.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Er vel en del telefoner som enda selges med bare enkelt band. Det som telefonen din må ha er støtte for GSM 1800 i USA og Japan har stortsett bare UMTS(3G) nett. Så om du har en telefon som støtter dette, så er du safe. Lureste du kunne gjort var jo og skrive hvilken telefon du har kjøpt. Og se litt på produsentens hjemmeside.

Edit: Trial-band har støtte for GSM 900/1800/1900, men telefonen må ha støtte for UMTS(3G) i tillegg.
Sist endret av Magisk; 29. juni 2007 kl. 11:16.
For å vri litt på det: Når jeg var i USA skulle jeg kjøpe en telefon jeg kunne ha her hjemme i Norge også. I USA er det mange av mobilene som opererer uten sim-kort, men det er jo ikke noe problem om du kjøper i Norge
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
De fleste telefoner som er produsert i USA har som regel bare støtte for GSM nettet de har i usa. 1800 som det heter. Ting må sjekkes opp før du kjøper saken.
http://euc.jp/misc/cellphones.en.html

http://www.cellularabroad.com/japanRcell.php

til usa er det mye enklere å skaffe seg mobiler som passer for nettet der så jeg gidder ikke legge ut en link til;p