Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1348
Hvis man har Visakortnummer, utløpsdato og CVC-kode, hva er sikreste måte å bruke dette kortet på da? Tenker nettbutikker, etc? Hvordan kan jeg altså bruke denne infoen med minst mulig sjanse for å bli tatt?

Takker for svar
Er vel ingen "sikker" måte siden eieren får regningen. Ville holdt meg unna noe visa scams, fører ikke til noe bra.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kortinfo hjelper deg fint lite noen plasser utenom nettet, og da må du tross alt bestille det til en plass, og den kan spores.
Legg det inn på en poker konto, overfør det deretter mellom flere poker kontoer eller prøv å tape de i spill mot en annen konto du eier. Ikke bruk originalt navn på første og kanskje ikke andre poker konto.

Ihvertfall det jeg ville gjort :P
Du kan vel bestille ting fra en PC som er offentlig?. Som en pc på et lokalt bibliotek?

Og send den til en adresse til naboen din eller noe? sjekk posten hver dag hihi
Sist endret av Pegasus; 26. mai 2008 kl. 23:29.
Sitat av Pegasus
Du kan vel bestille ting fra en PC som er offentlig?. Som en pc på et lokalt bibliotek?
Vis hele sitatet...
Men han må fortsatt sende den et sted, og det spores lett.

Ikke for å dra moralpreken, men den mp3spilleren/PS3/Ny PC osv kan koste deg VELDIG mye plutselig.
Sitat av Crabman
Men han må fortsatt sende den et sted, og det spores lett.

Ikke for å dra moralpreken, men den mp3spilleren/PS3/Ny PC osv kan koste deg VELDIG mye plutselig.
Vis hele sitatet...
Såvisst kan det spores, men sendes det til en annen addresse en hans selv så er det jo ikke han de sporer.
Hypotetisk sett kan du jo legge ut auksjon selv, og betale deg selv for så å sende pappeske med (?) i til fiktiv kjøper.
Men dette er ikke en oppfordring, bare tankelek, gidd ikke gå gjennom det praktiske engang..
Trådstarter
26 2
Hva med de postautomatene på Oslo S og majorstua? Kan de brukes tro? Hvis jeg sitter på en offentlig pc og bestiller til den automaten?
Det skulle kunne gå an, i teorien. Men sjansene for å bli tatt er selvfølgelig der. Siden du vil bli foreviget på diverse overvåkningssystemer.

Kan du ikke bare sende noe, fra en offentlig pc eller en dra rundt i en bil med en laptop, til et forlatt hus ellers så kan du opprette en egen postkasse.
For å opprette en egen adresse, trenger du ett personnnummer og lignende. En falsk adresse derimot er fullt mulig. Sett opp en postkasse på ett rack hvor det henger mange fra før. Merk den med store, godt synlige bokstaver, "Jens Jensen" eller lignende. Bruk adressen til en av de andre postkassene, men selvfølgelig Jens sitt navn. Pakken går da til en person som ikke finnes .. ihvertfall ikke på oppgitt adresse.

Sjangsen for å bli tatt for noe slikt er faktisk relativt liten i Norge, da politiet ikke har tid eller ressurser til å etterforske (ref Olav Thune som gikk på TV her for noen uker side, hvor ID tyveri ble anmeldt, men saken gikk ubehandlet i flere år .. og politiet hadde heller ingen planer om å gjøre noe, før Thune kom med håndfaste bevis og TV kamera. Her snakker vi også om svindel i million beløp).

Har du tilgang til personnummer til denne personen er også nevnte ID tyveri ett godt alternativ. Du kan da opprette/endre postadresse, bestille nye kredittkort, opprette bankkontoer og ta opp ugunstige lån i andres navn. Ekstremt umoralsk, du skaper ett tonn av problemer for den det går utover .. og jeg hadde personlig ikke pisset på deg for å slukke flammene om du stod i full fyr .. men det er mulig.
Skal være fullt mulig å sende til en fiktiv postkasse.
En kar jeg kjenner kjøpte rundt 100 dvd filmer hos en nettbutikk som kun sendte ut giro, ikke tok visa betaling, og sendte til en postkasse han hadde spikra opp en random plass. Da gikk han bare dit, hentet filmene og kastet giroene.
Sitat av pidget
Hypotetisk sett kan du jo legge ut auksjon selv, og betale deg selv for så å sende pappeske med (?) i til fiktiv kjøper.
Men dette er ikke en oppfordring, bare tankelek, gidd ikke gå gjennom det praktiske engang..
Vis hele sitatet...

Den der er vel mer eller mindre idiotsikker?

En annen ting jeg har tenkt på er å overføre til en pokerkonto, for så å tape mot en annen bruker (deg selv eller en kompis) i feks. heads up, for så å ta ut pengene der. Den er vel også idiotsikker?
Sitat av minigolf
Den der er vel mer eller mindre idiotsikker?

En annen ting jeg har tenkt på er å overføre til en pokerkonto, for så å tape mot en annen bruker (deg selv eller en kompis) i feks. heads up, for så å ta ut pengene der. Den er vel også idiotsikker?
Vis hele sitatet...
Ingenting er idiotsikkert, og det spørs hvordan man klarer å variere opplegget, for å unngå et lettgjenkjennelig mønster. Feks om de som bestiller av deg tilfeldigvis er visasvindlere, alle sammen
Trådstarter
26 2
Er det noen nettbutikker som ikke bruker Sikker Netthandel, som sender til disse postautomatene?
▼ ... over en uke senere ... ▼
*bump*
Ingen som vet om noen butikker?