Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1012
Okei. Nå er jeg drittlei av å hamre løs i tastaturet og rive meg i håret, jeg kapitulerer og søker hjelp.

Jeg har en autogenerert liste av linker som spyttes ut ved hjelp av databaser, java, xsl, svart magi og whatnot. Helt til slutt så ender vi opp med en slik kode:

Kode

<div id="LeftDropDown" name="LeftDropDown" class="topElements">
<xsl:for-each select="mapper/whatever">
<div class="topMenuElements">
<xsl:if test="@business='Y'">
<xsl:attribute name="class">topMenuElementsBusiness</xsl:attribute>
</xsl:if>
<xsl:if test="@customer='Y'">
<xsl:attribute name="class">topMenuElementsCustomer</xsl:attribute>
</xsl:if>
<a>
<xsl:attribute name="href"><xsl:value-of select="Path"/>
</xsl:attribute>
<xsl:value-of select="tittel"/>
</a>
</div>
</xsl:for-each>
</div>
Som dere ser så er det ganske stygt, men det funker. Bortsett fra èn bitte liten ting:
Alle linker _heter_ det samme. Eller, de heter ingenting rettere sagt.
Det gjør at jeg ikke kan skille mellom linker i topMenuElementsCustomer fra linker i topMenuElementsBusiness. Noe som fører til at jeg ikke kan styre linkene som jeg vil.
Akkurat nå har jeg en css i bakgrunnen som gjør alle liker blå, men jeg vil ha linker som ligger inni topMenuElementsCustomer røde.
Med andre ord: jeg trenger javascriptet/jquery'en for ".topMenuElementsCustomer a{color:red;}" eller noe lignende, men som fortsatt respekterer at topMenuElementsBusiness skal være blå.

Bare spør om noe er uklart.
Setter som vanlig pris på all hjelp
Siden det er XSL, hadde det vært fint om du kunne postet XML'en, evt et lite utdrag av XML'en.