Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3552
Hei.

Jeg har i det siste fått min private e-postkasse spammet med mye uforklarlig e-post.

Det begynte for litt over 2 uker siden, da flere ansatte i reklamebyrået Try sendte meg mails med "test" og "asdasdfsdaf". Jeg synes dette var litt suspekt da det var flere personer fra samme firma, men tenkte ikke noe mer over det.

Men for drøyt en uke siden tok det av, jeg får nå masse e-poster fra mange folk jeg ikke kjenner. Jeg klødde meg veldig i hodet, inntil jeg fikk denne e-posten fra en anonym person:

"Hei

Jeg aner ikke hvem du er, men du virker som en privatperson som driver
med mye av det samme som meg (web utvikling), og eier et par domener.

Så ville bare si at en bilreklame som går på tv'en nå i disse dager
inneholder en oter som ber folk sende mail til om de
vet om en knapp for å gjøre det varmere..

Bare en lite heads-up.. "

Jeg kan jo filtrere ut denne e-posten min, men jeg føler at det er litt å tråkke over streken å bruke min e-post i en TV-reklame. Hva mener dere jeg bør gjøre?
Haha. Fantastisk

Kontakt Try og spør om de er interessert i epostene som du har mottatt. I samme slengen kan du jo kreve kompensasjon for at de har benyttet seg av din epostadresse og for tiden du bruker på å rydde opp i det.
Trådstarter
Det er visstnok en reklame for Volkswagen som går på TV for tiden, som ber folk sende e-post til (fordi reklamen inneholder en oter). Denne e-postadressen er tilfeldigvis min, og jeg mottar masse spam .

Edit: TL;DR til de som ikke forstod det jeg skrev i toppen.
Sist endret av psycho-; 23. januar 2013 kl. 22:02.
Kontakt Try og be dem fjerne det, ser ut som du bare har vært ekstremt uheldig og at Try ikke har sjekka opp om adressa var i bruk eller riktig elns.
Dette burde www.try.no kompensere deg for!
Sist endret av nikita; 23. januar 2013 kl. 22:20.
Fortell oss hva try folka sier!
Det er jo en grunn til at man bruker falske telefonnummer og addresser og slikt i film og lignende..
Jeg ville tro at om du var amerikansk hadde du kunnet krevd kompensasjon, kan jo være verdt å prøve å kreve litt kompensasjon..
Hvis du truer med å lage sak ut av dette kanskje Try gir deg noen kroner så de slipper at det blir noen sak..
Hehe da hadde du jo plutselig vært heldig som fikk e-postaddressen misbrukt/uthengt
Her er det nok en designer som har valgt en "morsom" adresse til en oter som har det litt kaldt, og i alt oppstyret glemt å sjekke om noen faktisk hadde adressen. Tross alt kan man jo ikke forvente at en stakkars designer skal forstå at mange domener kjører med epost-systemer som samler all mail.

Vil tro Try har anledning til å komme med en rimelig kompensasjon, men blir vel dessverre ingen USA-standard over det.. ^^

Morsomt er det jo uansett
Hadde vært veldig kult vist du screenshota inboksen av mailene du får
Hehe jeg lo litt av dette. Fant reklamen også for dere som vil se. http://vimeo.com/57406556
Du må bare finne et reklamenettverk med engang, som har noe med bil å gjøre, og betaler per klikk. Så setter du opp autosvar fra mailen din, med en link der du påstår de kan vinne en bil, ellernoe. Profit?

edit: eller registrer videresending a/s norge aka iskald.no der du reklamerer med videreformidling av mail for 10kr stk. Noen har allerede hoppet på. Send alt til vw norge
Sist endret av pidget; 23. januar 2013 kl. 22:43.
Hahahah, beklager. Såklart vil folk sende en e-post til oteren i vw reklamen! Hva skriver de?

Men det er vel ikke verre enn å be de fjerne e-posten.
Trådstarter
Sitat av Antidote Vis innlegg
Hadde vært veldig kult vist du screenshota inboksen av mailene du får
Vis hele sitatet...
Et lite utdrag.

http://iskald.no/oter-innboks.png
Du burde egentlig konakte en advokat og spørre han om hva du kan gjøre.

Men morsom tråd fikk meg til å le
Sist endret av Spelevinken; 24. januar 2013 kl. 08:54.
Jeg støtter forslaget om å sende reklame i retur, tjene noen kroner der. Samtidig som du krever kompensasjon hos reklame firmaet.

EDIT: Du kan jo ringe VW å fortelle at du eier epost adressen, å spørre om ikkje du kan få betalt for å svare på mailene med VW reklame.
Sist endret av 0xFF; 24. januar 2013 kl. 08:59.
Har faktisk sett den reklamen
Jeg synes bare det hadde vert morsomt om dette hadde skjedd meg. Kunne kanskje bedt om litt "kompensasjon" ?
Skaff deg advokat og anmeld.
Jeg ville satt opp autosvar, og sende all epost i retur til en haug med Wolkswagen-adresser (kontakt, support, verksted, m.m.).
Sist endret av prenix; 24. januar 2013 kl. 09:22.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av FOX Vis innlegg
Skaff deg advokat og anmeld.
Vis hele sitatet...
Anmelde? Hvorfor det? Første steget ville vel vært å snakke med VW, så finne ut ting (kompensasjon og sånt), ingen vits å gjøre noe stort ut av det hvis VW er villige til å gi ut kompensasjon eller noe annet TS kan være fornøyd med.
prima mulighet til å ordne seg gratis bil? kan tenke meg media er interessert i denne saken og
True phreak.
Kjære vene, nok en "grådige freakere prøver å dra penger ut av en ikke-situasjon samtale (sikter ikke nødvendigvis til TS her)". Ærlig talt, synes noen det er rimelig med noe særlig erstatning fordi man er nødt til å slette noen e-poster?

Han kan anmelde, men noe særlig kompensasjon kan man neppe forvente. Kanskje en bitteliten slant for tort og svie om man drar det helt ut (da snakker vi nok ikke mer enn noen tusenlapper). Ta kontakt med Try, få de til å fjerne/endre adressen, og se hva de gjør. Om de nekter kan du ta det derfra.
Det er det som er mitt synspunk på USA og Norge i en sånn situasjon er jo det at folk flest fra Norge blir litt irritert på slikt og sier at de skal fjerne E-posten fra reklamen mens i USA ville de flydd av skaftet og satt en advokat langt opp i fjeset på firmaet. Men i en sånn situasjon er det jo ganske gøy å få litt utnyttelse av de da
Gratis bil? Tror folk her overvurderer saken noe hinsides. 4chan ville kanskje synes dette var graverende. De fleste andre hadde nok gitt blaffen.

Ta kontakt med VW og si at du er skuffet over manglende research og kunnskapsnivå på reklamebyrået de har leid inn, at du på ingen måte har tenkt å være ett ledd i reklamekampanjen deres og at du krever enten at de fjerner reklamen umiddelbart eller at du får kompensert etter normale satser mot at du videresender e-posten som kommer inn på i ett gitt antall måneder.
Hvorfor ville du ha akkurat den e-post adressen...?
Sitat av MercedesW124 Vis innlegg
Hvorfor ville du ha akkurat den e-post adressen...?
Vis hele sitatet...
My guess er at han har catch-all på sin konto (???@iskald.no). Derfor vil han få e-posten uansett hva du skriver før @iskald.no.
Sitat av MercedesW124 Vis innlegg
Hvorfor ville du ha akkurat den e-post adressen...?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte et sekund på om han hadde registrert domene i ettertid av reklamen på TV, så jeg måtte sjekke det opp. Men det er registrert 2009-10-23, så det er nok lite sannsynlig.
"Øko-Terrorist"
Hva med å bølle litt tilbake? Svar på en av epostene og si at de har vunnet en bil! be de kontakte VW Norge, og legg ved nummeret deres.
Det du må gjøre her er å selv sende en mail til med spørsmål om du vinner en bil. Deretter svarer du til den andre mailen og forteller at du har vunnet en bil. Deretter skriver du ut mailen der det står at du har vunnet en bil og viser den til Volkswagen. Om de eier skamvett vil du i alle fall få et slags plaster på såret, siden du hadde god grunn til å tro at det var VW som eide den e-postadressen siden den var nevnt i reklamen. Ikke nevn med et ord at det er du som eier iskald.no. Om nødvendig, få en kompis som ikke står registrert som eier på domenet til å gjøre det, og splitt en eventuell profitt

edit: og til slutt må du selvsagt få slettet denne tråden siden den er søkbar på internett
Sist endret av KultNick; 25. januar 2013 kl. 15:35.