Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 827
Hallo,
jeg leverte en elektrisk artikkel inn til reparasjon for en stund siden.

Jeg glemte den helt av, og tok kontakt nå nylig for å sjekke status på varen. Da fikk jeg vite at varen var kondemnert.

Hvilken rett har butikkene til å kondemnere en vare uten advarsel?
"for en stund siden" kan være alt fra en uke til et år. Hva var det for deg?
Nærmere et år .
Sitat av psycho- Vis innlegg
Nærmere et år .
Vis hele sitatet...
I så tilfelle er det vrakgods. All syting på noe annet putter deg i samme kategori som de som beklager seg over at alle de viktige filene de har arkivert i søppelkurven er blitt slettet.
Kan ikke ha vært store tingen siden du klarte å glemme den bort, og de kastet den?
Vel, dette er en vare til en verdi av 12000 kr, og jeg har ikke fått noen form for varsel om at kondemnering vil forekomme. Hverken i forkant av innlevering, eller før det skjedde.

Har de noen form for hjemmel for å gjennomføre en kondemnering uten varsel?
Sitat av psycho- Vis innlegg
Vel, dette er en vare til en verdi av 12000 kr, og jeg har ikke fått noen form for varsel om at kondemnering vil forekomme. Hverken i forkant av innlevering, eller før det skjedde.

Har de noen form for hjemmel for å gjennomføre en kondemnering uten varsel?
Vis hele sitatet...
Hvordan klarer du å glemme noe til 12000?
Hadde ikke noe bruk for den, så tenkte ikke så mye over det.
Var den levert for garanti eller reklamasjon?
Sitat av psycho- Vis innlegg
Vel, dette er en vare til en verdi av 12000 kr, og jeg har ikke fått noen form for varsel om at kondemnering vil forekomme. Hverken i forkant av innlevering, eller før det skjedde.

Har de noen form for hjemmel for å gjennomføre en kondemnering uten varsel?
Vis hele sitatet...
De gangene jeg har levert inn varer for reperasjon har jeg fått melding når varen har ankommet, når jeg ikke har hentet den innen x antall uker får jeg "purring". Regner med at du i det minste har krav på et varsel om at varen kommer til å bli kastet dersom du ikke henter den...
Du får så mange spørsmål at du like greit kunne lagt kortene på bordet? Hva er ditt SPESIFIKE eksempel? Tror ikke vi kommer til å ta "hjemmel til å kondemnere uten varsel"-diskusjonen på generelt grunnlag.
xLAx: Nei, kun reparasjon.

spelley: Det var det jeg forventet også, fikk 1 purring på tilbakemelding fra meg, men ingen beskjed om at den kom til å bli kondemnert eller at den var kondemnert før jeg tok kontakt.

Når det skal sies så tviler jeg på at de har kastet en vare til 12k, har større tro på at de fikset den og tok den med hjem...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Spørsmålet vi alle lurer på er hva var varen ?

Kan umulig være lovlig for å svare på spørsmålet ditt.
Ville heller levert tilbake varen i "u"reparerte varen.
En prosjektor