Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4543
Noen som har tips på lærebøker på nett, pdf, websider eller annet om elektronikk? Tror det kan være en fordel å skaffe meg litt basiskunnskap på dette området. Er selv jo bbi IT-bransjen men har fatta interesse for å bygge ting og tang.

Gjerne også linker til grunnleggende lære om sterkstrøm. 400V 230V osv.

Det er så mye man burde vite mere om.....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Personleg meiner eg at boka Elektronikk 2000, som er for GK elektro, gjev rimeleg god innføring. Den boka skulle det vere godt håp om å få tak i billig frå ein som har gått gk, ettersom boka ikkje er i bruk lenger. Den gir ei grunninnføring i verkemåte, utan å pløye veldig djupt i materien.

Om du vil gå grundigare til verks er jo Boylestad si "Introductory circuit analysis" ganske OK - ikkje av dei beste lærebøkene eg har sett, men grundig og med mange eksempel og rimelig godt forklart teori.
Takker! Da får jeg sjekke om noen har noen gamle skolebøker til salgs
Jeg har både oppgave bok og lærebok Elektronikk 2000 liggendes. Om du bor i nærheten kan du kjøpe mine for en billig penge.
hw har en fin guide, men dette er virkelig basic om elektro da. http://www.hardware.no/search.php?st...lterSiteLast=1
Jeg har akkurat begynt å kikke igjennom "Beginning Embedded Electronics Tutorials" på www.sparkfun.com/commerce/hdr.php?p=tutorials.
Kun gått gjennom den første så langt, men har planer om å kjøpe meg litt stasj å leke med snart.
http://www.allaboutcircuits.com/ virker ikke værst. Brukte den til å slå opp noen komponenter en gang for lenge siden, og husker at ting sto ganske godt, dog noe overfladisk, forklart. Er vel introduksjon i grunnleggende elektronikk der, men hvor bra introduksjonen er vet jeg ikke.