Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 808
Hei, jeg dummet meg ut og valgte feil Windows 7 versjon når jeg reinstallerte Windows 7 og når jeg har kommet til steget hvor man skal skrive inn produkt nøkkelen står det at jeg har feil Windows SKU.

Noen som vet hvordan jeg reinstallerer det (kan bare trykke neste, har ikke tilgang til skrivebord eller andre mapper)?

Kan ikke skru av datamaskinen, det er bare knappen som skrur av og på som fungere og det tar meg tilbake til produktnøkkel intastingen....
Boot opp windows cden og instaler windows på nytt?
Rambit's Avatar
Trådstarter
41 0
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Boot opp windows cden og instaler windows på nytt?
Vis hele sitatet...
Det skjer ingen ting når jeg tar CDen ut og inn. Selv om jeg ikke har CDen i kommer vinduet med produktnøkkel, navn på pc, passord osv opp i lav oppløsning :S
Gå inn i bios og velg cd-rom som førsteprioritet
Rambit's Avatar
Trådstarter
41 0
Kan du oversette til en som ikke kan noe om pcer? :S
Når du starter pcen står det at du kan trykke på en tast for å åpne bios, prøv det og si ifra her når du får det til

Hvilket hovedkort har du?
Sist endret av GJERDE; 17. september 2012 kl. 19:25.
Rambit's Avatar
Trådstarter
41 0
Eneste teksten er hvor man kan velge om man skal starte med ledetekst, vanlig osv, prøvde med ledetekst men funket ikke.
Aner ikke hvilket hovedkort jeg har
Prøv og trykke f8 til du får opp boot menu. Da velger du cd rom eller går igjennom alle bootbare medier.
Som GJERDE sa, restart/start pcen og gå inn i BIOS. Som oftest står det skrevet på det aller første eller nest første bilde du ser under oppstart hva du skal trykke på for å komme inn BIOS. De mest brukte tastene er "del", "esc" eller en av "F"-tastene (F1,F2,..F12) teksten som står nederst i startbilde kan f.eks. være "Press F2 to enter setup", "DEL to enter BIOS" etc.
Inne i BIOS blar du deg frem til fanen/menyen kalt "BOOT", her endrer du rekkefølgen slik at "CD/DVD-ROM" kommer øverst på listen, enten ved hjelp av +/- tastene eller ved hjelp av "Enter" og piltastene. Deretter trykker du (som regel) "F10" (save and exit).
Rambit's Avatar
Trådstarter
41 0
Når heg restarter PCen kommer det opp:
Bilde 1: MSI med 1 sec overclocking og noe annen (ingen press... to setup eller lignende)
Bilde 2: Er det en strek som blinker oppe i venstre hjørnepå en svart skjerm
Bilde 3: Feilgjennopretting av windows

Det er ingen ting som nevnet verken "boot" eller "setup"

Never mind, fant ut at jeg måtte trykke TAB for å få vekk MSI reklamen så jeg kunne se hvilken kanpp for å komme inn i BIOS, såkom jeg inn i BIOS og nå ser det ut som den reinstallerer seg. Takk til alle tre som hjalp meg :P