Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1445
Hei
Plutselig dukket det opp en mappe på D disken min som heter:
"ed5932cd93e4e4745ecb191e7fa0"
Når jeg prøver å slette/åpne den får jeg beskjed om at jeg ikke har "permission" og at jeg jeg må "require permission from SYSTEM" for å få sletta den...

Kan det være noe med windows update'n som har fucka seg til? I og med uansett om jeg kjører update så blir ikke maskina oppdatert. Må gjøre det hver gang jeg slår den av...

Noen som aner hva slags mappe dette er og hvordan jeg får fjerna den?
Sitat av Åjassåja Vis innlegg
Hei
Plutselig dukket det opp en mappe på D disken min som heter:
"ed5932cd93e4e4745ecb191e7fa0"
Når jeg prøver å slette/åpne den får jeg beskjed om at jeg ikke har "permission" og at jeg jeg må "require permission from SYSTEM" for å få sletta den...

Kan det være noe med windows update'n som har fucka seg til? I og med uansett om jeg kjører update så blir ikke maskina oppdatert. Må gjøre det hver gang jeg slår den av...

Noen som aner hva slags mappe dette er og hvordan jeg får fjerna den?
Vis hele sitatet...
Du må inn på egenskapene til mappa og endre hvem som har tilgang. Sett din bruker til å ha full kontroll, og slett den. Gjorde det selv i forrige uke.
Hvis det er en mappe inni den igjen som heter amd64, så er det en måte microsoft sikkerhetskopierer og/eller tar vare på midlertidige filer. Har samme mappa på min. Den tar jo heller ingen plass, så like så godt å la den være
bare restart pc'en. Funker fjell
Sitat av moan1244 Vis innlegg
bare restart pc'en. Funker fjell
Vis hele sitatet...
Ikke for meg!
Dette er en mappe opprettet av Windows under installasjon av et program/oppgradering. Som tidligere nevnt kan du finne en mappe "amd64" inni den nevnte mappen, men det kan også være noe annet.

Jeg har aldri hatt noe problem ved å slette disse mappene, men som andre har nevnt tar de heller ikke opp noe plass. Skift egenskapene til skjult om det plager deg at de synes der du finner dem dersom du ikke tør å slette dem.

Sitat av Nekran Vis innlegg
Sannsynligvis virus. Uten at jeg skal si det helt sikkert.
Vis hele sitatet...
Hvorfor sier du noe som helst da? Seriøst. Det er bedre å la være når du egentlig ikke vet hva du snakker om.
Prøvde å endre ownership, men verken Adminstrator, SYSTEM eller min bruker hadde såkalt "permission" til å slette den... Inni mappa er det bare 40 andre mapper kalt random tall mellom 1000 og 3000 + ei mappe kalt Graphics.
Har selvfølgelig ikke tilgang til de mappene igjen da, hehe.
Jaja får sette den på "hidden" og kjøre en virus scan for sikkerhets skyld.

Sitat av moan1244 Vis innlegg
bare restart pc'en. Funker fjell
Vis hele sitatet...
Eneste som skjer hvis jeg restarter er at den jævla windows updaten skal gjennomføres uansett hvor mange ganger jeg har gjort samme update før... Og mappa forsvinner ikke
Sist endret av Åjassåja; 18. april 2013 kl. 18:11.
Sitat av Åjassåja Vis innlegg
Hei
Plutselig dukket det opp en mappe på D disken min som heter:
"ed5932cd93e4e4745ecb191e7fa0"
Når jeg prøver å slette/åpne den får jeg beskjed om at jeg ikke har "permission" og at jeg jeg må "require permission from SYSTEM" for å få sletta den...

Kan det være noe med windows update'n som har fucka seg til? I og med uansett om jeg kjører update så blir ikke maskina oppdatert. Må gjøre det hver gang jeg slår den av...

Noen som aner hva slags mappe dette er og hvordan jeg får fjerna den?
Vis hele sitatet...
Om du bør slette den varierer, men sannsynligvis går det nok bra.

For å slette, åpne kommandovindu i mappen den ligger i (Shift + Høyreklikk).
Skriv:

Kode

takeown /F ed5932cd93e4e4745ecb191e7fa0 /R
icacls ed5932cd93e4e4745ecb191e7fa0 /grant dittBrukernavn:(F) /T
rd ed5932cd93e4e4745ecb191e7fa0 /S
Sist endret av Butterfly; 18. april 2013 kl. 18:14.
Sitat av Butterfly Vis innlegg
Om du bør slette den varierer, men sannsynligvis går det nok bra.

For å slette, åpne kommandovindu i mappen den ligger i (Shift + Høyreklikk).
Skriv:

Kode

takeown /F ed5932cd93e4e4745ecb191e7fa0 /R
icacls ed5932cd93e4e4745ecb191e7fa0 /grant dittBrukernavn:(F) /T
rd ed5932cd93e4e4745ecb191e7fa0 /S
Vis hele sitatet...
Får bare en massiv vegg med
Subfolder navn - ACCESS DENIED
Subfolder navn - ACCESS DENIED
Subfolder navn - ACCESS DENIED
osv

(og ja, jeg endret "dittBrukernavn")
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Yaay, problem solved! Fikk med babylon toolbar på kjøpet og! Forbanna...
Takk for tipset, uansett
Sitat av Åjassåja Vis innlegg
Får bare en massiv vegg med
Subfolder navn - ACCESS DENIED
Subfolder navn - ACCESS DENIED
Subfolder navn - ACCESS DENIED
osv

(og ja, jeg endret "dittBrukernavn")
Vis hele sitatet...
Min, feil glemte å legge til rekursjonsbryterne som gjør at den går gjennom undermapper også. Prøv igjen nå.
Sitat av Butterfly Vis innlegg
Min, feil glemte å legge til rekursjonsbryterne som gjør at den går gjennom undermapper også. Prøv igjen nå.
Vis hele sitatet...
Too late! Unlocker fiksa biffen, men rekursjonsbryterne hadde nok gjort samme nytten
Bare for å si det. Mappen er helt ufarlig. Det er en mappe windows update oppretter for å lagre midlertidige/utpakkede filer, og til normalt skal den slettes av windows når den er ferdigbrukt, men noen ganger går det ikke helt som planlagt (ditt tilfelle). Grunnen til det pussige navnet er at det skal være faen så sikkert at den ikke tar et mappenavn som allerede er i bruk.