Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 629
Heisann folkens! For 2 dager siden installerte jeg dette skjermkortet:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760895

Hadde ett Nvidia Geforce 9800GT.
Men har knapt merket forskjell. Er veldig sikker på at problemet ligger i RAM'en min men vil gjerne ha litt hjelp. Jeg har 4GB RAM installert, men DxDiag sier jeg kan bruke 3GB bare. Når jeg kjører programmer som til sammen krever 1GB RAM står det at 80% av RAM'en er i bruk, dette må da være feil?
Har ganske gamle RAM brikker, og er ikke engang sikker på om begge funker, de er begge på 2GB. Har bare to slots. Kjører Windows 8 32-bit, har også fått høre at 32-biten kan være problemet?
Spill avslutter ofte seg selv P.G.A mangel på RAM. Får bare error ''out of memory''.
Kjører forresten ikke veldig krevende spill, med 9800GT Skjermkortet kjørte jeg knapt War Z på LOW graphics settings. Nå kjører jeg såvidt War Inc. på høy graphics med rundt 20-40 FPS. Vil da tro skjermkortet vil klare bedre enn det?
Hva skal jeg gjøre?
Takk for alle svar!

Sorry for rotete tråd by the way..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kjører 32bit konsumentwindows, maks 4gb Ram inkludert skjermkort, ingen burde installere 32bit på desktop siden 2006.
Fikk med meg såpass, men problemet er at jeg får ikke installert 64-bit. Har lasta ned mange forskjellige versjoner fra Bukta, Windows 7 64 bit og Windows 8 64 bit. Men den sier bare at jeg ikke kan installere 64-bit fra 32-bit. (Tror jeg,hvis ikke jeg husker feil da.)

Flere innslag? Til hvordan jeg kan få innstallert 64-bit bl.a?
Då har du ein for gammal cpu, og det er nokk denne som bottlenecker, ved å laste ned msi afterburner eller tilsvrande, og kjøre taskmanager, kan du sjå kva komponent som "strever" mest ved å halde følge.
Intel Core 2 Quad CPU Q8200 2,33 GHz.

Er den for ubrukelig? for spilling?
ja, den har nokk sitt sine beste dager.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Intel Core 2 Quad CPU Q8200 2,33 GHz.

Er den for ubrukelig? for spilling?
Vis hele sitatet...
Den skal støtte 64-bit, grunnen til at du ikke får installert 64-bit er vel fordi du prøver å starte installasjonen innenifra 32-bits OSet ditt, prøv å boot fra cd'en (gå inn i bios (ofte F2, del, el.l. tastekombinasjoner) og sett cd-stasjonen som første-boot, eller bruk en quickboot meny(ofte F8 eller F12) hvis HKet ditt har det), å se hvordan det går.
The Nerdrager
Enig med butterfly. Virker som om du prøver å installere ett operativsystem imens det andre systemet er aktivt.....
Du er nødt til å formatere hele pcen/ slette alt på pcen, få bort Windows.

Også laster du ned en W7, der kan du velge i mellom 32 og 64 bit.