Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1281
Hei, jeg leter etter et program som fungerer nesten det samme som Windows sin "Network monitor" i Resource monitor men som er mye mer presist.

Det er viktig å få se hvilke program som bruker hva av båndbredden min.
olejokle's Avatar
Trådstarter
24 1
Tror ikke du skjønte helt hva jeg spurte om packman :P

Jeg vil ha et program som viser hvor mye båndbredde hver av programmene min bruker. Altså i kbit/s.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Dette ser du jo i Resource Monitor (resmon). Under network-fanen kan du liste opp alle prosessene med nettverksaktivitet, og den viser deg hvor mye den prosessen sender og mottar av data.

Filtrerer du på en prosess så kan du også se de individuelle TCP-tilkoblingene. Hva definerer du som "mer presist"?
Sist endret av m0b; 3. mars 2013 kl. 23:41.
olejokle's Avatar
Trådstarter
24 1
Men får jeg se hvor mye f.eks. Spotify bruker totalt opp og ned da?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ja, det gjør du.

Du kan alltids prøve NetLimiter, der kan du også begrense hver applikasjon individuelt.
olejokle's Avatar
Trådstarter
24 1
Men jeg føler den er så unøyaktig. som du ser der det står "1 Mbps Network I/O" stemmer ikke med totalen av alle programmene.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hva du føler, og hva som er realiteten er visst to vidt forskjellige ting. Som du ser så sender spotify 1265 Bytes i sekunder, og mottar 136 251 Bytes i sekundet. Mer nøyaktig enn det blir det vel ikke?

Du ser også hvilke tilkoblinger spotify bruker som sender og mottar så og så mye.
olejokle's Avatar
Trådstarter
24 1
Men hva er det som er riktig da? bruker den ikke en Mbit/s da mener du? Det kan du se på grafen til høyre og at den gjør...

Men skal prøve ut NetLimiter 3 nå, kanskje jeg får stoppa den stygge p2p oppførselen til spotify og
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Nettkverksaktivitet inn og ut på 137 000 Bytes i sekundet tilsvarer rundt 1 Megabit i sekundet. Så jo, det stemmer rimelig greit.
Regner ikke med at resmon tar med den ekstra pakkeinformasjonen til hver frame som sendes ut av nettverskortet, som mål adresser, ol. men kun størrelsen på data delen. Total oversikten derimot viser nok alle deler av trafikken, installer wireshark så får du mer detaljert informasjon om all trafikk gjennom nettverkskortet.

Edit: og som |ld13m0b sier så er jo 137 000 B ~ 133 KB ~(Her går vi fra Byte til bit) 1070 Kb/s ~ 1 Mb/s
Sist endret av Butterfly; 4. mars 2013 kl. 00:03.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvorfor i alle dager regner du ikke med det? Noe annet er bare tåpelig. Under TCP Connections står det packet loss, og det vil være naturlig at det er snakk om at det snakker om hele pakker. Altså hele TCP strukturen, og ikke bare datasegmentet.
Sist endret av m0b; 4. mars 2013 kl. 00:05.
olejokle's Avatar
Trådstarter
24 1
åja, så dumt av meg. Jeg burde jo ha sett at det sto kiloByte :P

Men takk for all hjelp NetLimiter funker kjempebra
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Hvorfor i alle dager regner du ikke med det? Noe annet er bare tåpelig. Under TCP Connections står det packet loss, og det vil være naturlig at det er snakk om at det snakker om hele pakker. Altså hele TCP strukturen, og ikke bare datasegmentet.
Vis hele sitatet...
For å være helt ærlig så svarte jeg før jeg tok en titt på resmon, og ja det er jo naturlig å ha med hele pakker, men er jo tilfeller hvor man kun kan være interessert i datasegmentet, så tenkte ikke så langt.
Sist endret av Butterfly; 4. mars 2013 kl. 00:15.